تفریحی ، سرگرمی ، سلامت ، روانشناسی ، دانلود آهنگ ، دانستی ها
طرز تهیه سمبوسه عربی خوشمزه با گوشت و نان لواش یا خمیر یوفکا 2021
شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت 19:39 | بازدید : 224 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )
طرز تهیه سمبوسه چیست؟ مواد لازم پخت سمبوسه عربی خوشمزه چیست؟ طرز تهیه سمبوسه عربی چیست؟ مراحل طرز تهیه سمبوسه عربی فوری چیست؟ دستور پخت سمبوسه عربی چیست؟ بهترین روش پخت سمبوسه چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

سمبوسه نوعی غذای عربی است که مانند پای ها از یک لایه خمیر و موادی برای مغز آن استفاده می شود سپس آن را پیچیده و در روغن سرخ می کنند که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که مشابه آن بسیار در شهر های جنوبی کشورمان هم طبخ می شود. سمبوسه یکی از غذاهای قدیمی خراسان بوده سمبوسه که در خراسان تهیه می شده ترکیبی از حبوبات و گوشت بوده که داخل خمیر قرار می گرفته و در آب پخته می شده.

سمبوسه

امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا طرز تهیه سمبوسه عربی با گوشت چرخ کرده و نان لواش یا خمیر یوفکا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سمبوسه عربی

طرز تهیه سمبوسه عربیطرز تهیه سمبوسه عربی
  • گوشت چرخ شده ۲۵۰ گرم
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • گشنیز و نعنا خرد شده ۱۰۰ گرم
  • پودر زنجبیل ۱/۲ قاشق چایخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن به میزان لازم
  • نان لواش یا خمیر یوفکا به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه عربی با گوشت

سمبوسه عربیسمبوسه عربی

مرحله اول : آماده سازی سس میانی سمبوسه

ابتدا پیاز و سیر را خرد کرده و داخل تابه مناسبی ریخته و به همراه روغن تفت می دهیم تا طلایی شود وقتی به این مرحله رسید زنجبیل، نمک، فلفل و زردچوبه می زنیم و گوشت چرخ شده را می افزاییم این مواد را تا جاییکه عطر ادویه ها بلند شود و گوشت تغییر رنگ دهد تفت می دهیم.

حتما بخوانید » طرز تهیه پکوره

مرحله دوم : افزودن سبزی ها

مواد گوشتی آماده شده را از روی حرارت برمیداریم و سبزی های خرد شده را به آن می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم.

حتما بخوانید » طرز تهیه مرصع پلو

مرحله سوم : پیچیدن سمبوسه ها

سمبوسه سمبوسه

حتما بخوانید » طرز تهیه پیتزا

سمبوسه عربی

در این مرحله نان یا خمیر یوفکا را به شکل مستطیل های باریک و بلند برش می دهیم و یک قاشق از مواد گوشتی خنک شده را در یک سمت از خمیر گذاشته و به شکل مثلثی می پیچیم تا انتهای نان همه سمبوسه ها را به همین شکل می پیچیم.(به شکل رولی هم می توانید سمبوسه ها را بپیچید)

حتما بخوانید » طرز تهیه کیک لیوانی

مرحله چهارم : سرخ کردن سمبوسه ها

داخل تابه با دیواره بلند روغن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا گرم شود و بعد سمبوسه ها را داخل روغن داغ شده می چینیم و کاملا دو سمت سمبوسه ها را سرخ می کنیم. زمانیکه طلایی شدند از داخل روغن خارج کرده و روی دستمال روغن گیر می گذاریم تا روغن اضافی را پس دهد.

حتما بخوانید » طرز تهیه مافین پیتزایی

فوت و فن تهیه سمبوسه عربی

طرز تهیه سمبوسه طرز تهیه سمبوسه

حتما بخوانید » طرز تهیه کیک شکلاتی

  1. نان را بعد از برش داخل سفره بگذارید تا خشک و شکننده نشوند و به راحتی بتوان آن را پیچید.
  2. از مقداری پودر زیره و پودر تخم گشنیز هم برای طعم دار کردن گوشت می توانید استفاده کنید.
  3. در صورت تمایل از قارچ و فلفل دلمه ای هم می توانید در مواد گوشتی استفاده کنید.

سمبوسه یکی از غذاهای بسیار لذیذ بین‌المللی است که تقریبا در اکثر کشورهای جهان مانند کشورهای عربی، افغانستان، هندوستان و … به سبک‌های تقریبا مشابهی تهیه می‌شود اما در اصل سمبوسه، مربوط به کشور هند است.

حتما بخوانید » طرز تهیه چیکن پاستیلا

 
برچسب‌ها: سمبوسه ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه قهوه‌ی عربی ؛ ساده‌ترین روش تهیه قهوه‌ی عربی 2021
شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت 19:38 | بازدید : 181 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )
طرز تهیه قهوه‌ی عربی چیست؟ مواد لازم پخت قهوه‌ی عربی چیست؟ مراحل طرز تهیه قهوه‌ی عربی چیست؟ دستور پخت قهوه‌ی عربی چیست؟ بهترین روش قهوه‌ی عربی چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

در خاورمیانه و کشورهای عربی یک روش مخصوص دم‌آوری قهوه وجود دارد که به قهوه‌ی عربی مشهور است. فنون به کار رفته در این روش، نحوه‌ی‌ برشته‌کاری دانه‌های قهوه، ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌هایی که به آن اضافه می‌شود و همچنین طعم قهوه‌ی تهیه شده با توجه به هر منطقه متفاوت است. قهوه‌ی عربی روی اجاق گاز و در ظرفی مخصوص به نام دلة (دالاه) تهیه می‌شود، سپس در ظرفی شبیه به قمقمه ریخته شده و در فنجان‌های کوچک و بدون دسته‌ای سرو می‌شود.

امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا قصد داریم تا طرز تهیه‌ی قهوه‌ی عربی را به شما آموزش دهیم. ممکن است از تفاوت روش تهیه‌ی آن با دیگر روش‌ها کمی متعجب شوید، اما باور کنید که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

دلة یا دالاه چیست؟

قهوه‌ی عربی - دلة یا دالاه چیست؟

این وسیله یک قهوه‌جوش سنتی عربی است که از قرن‌ها پیش برای تهیه و سرو قهوه از آن استفاده می‌شده است. دالاه شکلی متفاوت دارد، بدنه‌اش شبیه به پیاز است، یک کمر باریک در وسط قسمت مخروطی شکل خود دارد و قسمت بالایی آن باز می‌شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه میت بال سوئدی ؛ گوشت سوخاری خوشمزه و آسان با سس مخصوص 2021

روی بدنه‌ی دالاه طراحی‌های مختلفی از جمله حکاکی نقش‌های هندسی، گل و گیاه، حکایت‌ها و شعرهای عربی انجام می‌شود و در بعضی مواقع آن را با سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی یا عاج زینت می‌بخشند.

درپوش دالاه حالتی شبیه به گلدسته دارد و با یک دسته‌ی حلزونی شکل نگه داشته می‌شود. متمایزترین قسمت دالاه لوله‌ی هلالی شکل آن است که شبیه به منقار طراحی شده است. اگر قرار باشد قهوه را گرم نگه دارند روی این لوله را با یک پوشش فلزی می‌بندند تا حرارت خارج نشود. دالاه از فلزهای مختلف مانند برنج، فولاد، نقره و حتی طلای ۲۴ عیار ساخته می‌شود. خاستگاه آن نامشخص است و آنطور که از مشاهدات تاریخی به دست آمده استفاده از آن از اواسط قرن هفدهم مرسوم بوده است.

حتما بخوانید » طرز تهیه کیک لیوانی مجلسی خوشمزه (فوری) 2021

طرز تهیه‌ی قهوه‌ی عربی

برای تهیه‌ی این قهوه‌ی خوش طعم و متفاوت از ادویه‌های مختلفی استفاده می‌شود. به غیر از هل، استفاده از مابقی ادویه‌ها اختیاری است و در صورت علاقه به عطر و طعمشان، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه‌ی قهوه‌ی عربی

طرز تهیه قهوه‌ی عربیطرز تهیه قهوه‌ی عربی
  • پودر قهوه‌ی عربیکا: ۳ قاشق غذاخوری
  • آب: ۳ فنجان
  • هل خرد شده یا پودر شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • میخک خرد نشده: ۵ یا ۶ عدد (در صورت تمایل)
  • زعفران: کمی (در صورت تمایل)
  • گلاب: ۱ قاشق چایخوری (در صورت تمایل)

آماده سازی مواد

قهوه‌ی عربی - دانه‌ی قهوه

  • اگر آسیاب دارید می‌توانید دانه‌های برشته شده‌ی قهوه‌ی عربیکا را خریداری کرده و در خانه آن را پودر کنید. اگر قهوه را به صورت آنلاین می‌خرید می‌توانید برای تعیین میزان ترشی آن به توضیحات مربوط به برشته‌کاری توجه کنید تا طعم مورد علاقه‌تان را تهیه کنید. اگر هم آن را به صورت باز و از قهوه فروشی تهیه می‌کنید، می‌توانید به صورت خالص یا ترکیب با کمی قهوه‌ی روبوستا خریداری کنید تا به طعم دلخواهتان برسید. فروشنده‌ی قهوه می‌تواند به شما در انتخاب درصد ترکیب مناسب کمک کند.

حتما بخوانید » طرز تهیه مافین پیتزایی خوشمزه و آسان با مرغ همراه با آموزش خمیر مافین 2021

  • در خیلی از دستورالعمل‌های تهیه، استفاده از دانه‌ی قهوه با آسیاب درشت توصیه شده است اما می‌توانید برای آسیاب کردن دانه‌های قهوه از درجه‌ی ریز و پودری استفاده کنید. این موضوع کاملا بستگی به ذائقه‌ی شما دارد. هر دو نوع را امتحان کنید و ببینید کدام را بیشتر می‌پسندید.  اگر هم که آسیاب ندارید می‌توانید پودر قهوه‌ی آماده‌ی عربیکا را خریداری کنید.
قهوه‌ عربی قهوه‌ عربی – هل
  • بعد از آماده سازی قهوه، دانه‌های هل را در هاون ریخته و کمی خرد کنید تا غلاف آن باز شده و از دانه‌ها جدا شود. سپس دانه‌های هل را از داخل هاون برداشته، در آسیاب ریخته و با درجه‌ی ریز حسابی پودر کنید.
  • اگر می‌خواهید سرو قهوه را به صورت سنتی انجام دهید نیاز است که از یک قمقمه هم استفاده کنید. پس قبل از اینکه قهوه را تهیه کنید در قمقمه آب داغ ریخته، در آن را ببندید تا گرم شود.

حتما بخوانید » پودر و تفاله قهوه 32 روش خلاقانه برای استفاده از پودر قهوه

روش تهیه

۱. آب را در دالاه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا جوش بیاید. اگر دالاه ندارید می‌توانید از سِزوه، که برای تهیه‌ی قهوه‌ی ترک استفاده می‌شود، یا یک قابلمه‌ی کوچک استفاده کنید.

۲. پس از اینکه آب جوش آمد حدود ۳۰ ثانیه آن را از روی شعله بردارید تا کمی خنک شود. قبل از اینکه دوباره آن را روی شعله بگذارید حتما درجه‌ی حرارت را کم کنید.

قهوه‌ی عربی - اضافه کردن پودر قهوه به آب

۳. پودر قهوه را به آب اضافه کنید و مجددا دالاه را روی شعله قرار دهید. قهوه را در آب هم نزنید، جوش آمدن آن باعث مخلوط شدن پودر قهوه با آب می‌شود.

۴. حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه اجازه دهید که قهوه روی شعله‌ی کم بجوشد و دم بکشد. در این زمان در قسمت بالایی دالاه میزان کف روی قهوه زیاد می‌شود. به خاطر داشته باشید که قهوه نباید بجوشد، هر بار که قهوه به جوش آمد آن را از روی شعله برداشته و اجازه دهید کمی خنک شود، سپس مجددا روی شعله بگذارید و حتما حرارت شعله را کمتر از قبل کنید.

۵. وقتی قهوه دم کشید شعله را خاموش کنید اما دالاه رو از روی آن برندارید. اجازه دهید با حرارت باقی‌مانده از شعله، کمی جا بیفتد. اگر از اجاق برقی استفاده می‌کنید لازم نیست این مدت زمان را صرف کنید و می‌توانید بلافاصله آن را از منبع حرارت جدا کنید.

قهوه‌ی عربی - کف قهوه

۶. حالا دالاه را از روی اجاق بردارید و کف ایجاد شده را از روی آن جمع کنید، سپس پودر هل را به مخلوط اضافه کنید. اگر از میخک استفاده می‌کنید آن را در این مرحله همراه با هل به مخلوط اضافه کنید.

۷. ظرف را روی شعله بگذارید و آنقدر حرارت دهید که دوباره به جوش بیاید. در این مرحله هم مانند مرحله‌ی قبل روی قهوه کف ایجاد می‌شود.

قهوه‌ی عربی - جا افتادن قهوه

۸. پس از جوشیدن، ظرف را از روی اجاق برداشته و اجازه دهید ۵ دقیقه به همان حالت باقی بماند. با این کار مخلوط کمی خنک شده، تمام مواد آن ته‌نشین می‌شود.

۹. آب داغی که در قمقمه ریخته بودید خالی کنید. اگر از گلاب و زعفران استفاده می‌کنید آن‌ها را در قمقمه بریزید.

۱۰. قهوه را در قمقمه بریزید و زمانی که مواد ته‌نشین شده را کامل مشاهده کردید، ریختن را متوقف کنید. کمی قهوه همراه با کف در دالاه باقی خواهد ماند. شما می‌توانید مابقی قهوه را از صافی گذرانده و در قمقمه بریزید اما لزومی به این کار وجود ندارد و انجام آن تاثیری روی طعم قهوه نخواهد داشت.

۱۱. اجازه دهید قهوه به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در قمقمه بماند، سپس آن را سرو کنید. برای سرو به روش سنتی می‌توانید از فنجان‌های کوچک مخصوص این کار استفاده کنید.

نکات مهم

قهوه‌ی عربی به طور سنتی بدون شکر تهیه می‌شود و آن را همراه با خرما مصرف می‌کنند.

به قهوه‌ی عربی شیر اضافه نمی‌شود. اگر تصمیم دارید به قهوه‌تان شیر اضافه کنید بهتر است از دانه‌های قهوه‌ای که به برشته‌کاری سبکی دارند استفاده کنید.

آداب نوشیدن قهوه‌ی عربی

قهوه‌ی عربی - آداب نوشیدن

برای ریختن قهوه، گرفتن فنجان از میزبان و نوشیدن از دست راست خود استفاده کنید. اگر این کارها را با دست چپ انجام دهید نشانه‌ی بی‌احترامی است.

بیشتر از یک فنجان قهوه بخورید. یک مهمان باید در بدو ورود ۱ فنجان قهوه را بخورد و در طول مدت زمان حضورش در آن مکان، حداقل ۳ فنجان قهوه بنوشد.

اگر دیگر تمایلی به نوشیدن قهوه ندارید فنجان را همراه با نعلبکی زیرش در سینی بچرخانید. این کار به میزبان نشان می‌دهد که دیگر قهوه میل ندارید و می‌تواند با خوراکی‌های دیگری از شما پذیرایی کند.

قهوه‌ی عربی

حتما بخوانید » همه چیز در مورد قهوه و ناراحتی معده

کلام آخر

قهوه یک نوشیدنی خوش طعم و پرطرفدار است که در هر نقطه از جهان به روشی خاص تهیه و سرو می‌شود. قهوه‌ی عربی روشی از دم‌آوری قهوه است که در خاورمیانه و کشورهای عربی مرسوم است. سابقه‌ی این سبک از دم‌آوری قهوه به قرن هفدهم بازمی‌گردد و برای دم‌آوری از وسیله‌ای خاص به نام دلة یا دالاه استفاده می‌شود.

حتما بخوانید » مناسب ترین زمان برای نوشیدن قهوه چه زمانی است؟

منابع » wikihow و wikipedia

 
برچسب‌ها: قهوه‌ ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه مافین پیتزایی خوشمزه و آسان با مرغ همراه با آموزش خمیر مافین 2021
شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت 19:28 | بازدید : 527 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )
طرز تهیه مافین پیتزایی چیست؟ مواد لازم پخت مافین پیتزایی خوشمزه چیست؟ طرز تهیه مافین چیست؟ مراحل طرز تهیه مافین پیتزایی فوری چیست؟ دستور پخت مافین پیتزایی چیست؟ بهترین روش پخت مافین پیتزایی چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

مافین ها جزو دسته کیک های کوچک یک نفره هستند که بافتی منسجم تر از کیک ها دارند. مافین ها به دو شکل شیرینی و شورینی تهیه می شوند. مافین پیتزایی یک از انواع مافین است که با مخلفات و خمیر پیتزا تهیه می شود مافین پیتزایی برای افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و باید وعده غذایی همراه خود داشته و یا به عنوان تغذیه کودکان بسیار عالی می باشد. از مافین پیتزایی برای زیبا کردن میزهای پذیرایی و مزه هم می توانید استفاده کنید و در کنار سس های مختلف سرو کنید.

امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا مافین پیتزایی با فیله مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه مافین پیتزایی

طرز تهیه مافینطرز تهیه مافین
  • فیله مرغ خرد شده ۱۰۰ گرم
  • آرد سفید ۲۲۰ گرم
  • قارچ خرد شده ۱۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای خرد شده ۱۰۰ گرم
  • زیتون بی هسته  ۵۰ گرم
  • خامه ۵۰ گرم
  • روغن ۱۰۰ گرم
  • پیاز خرد شده ۱ عدد
  • سیر رنده شده ۱ حبه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق  خوری
  • خمیر ترش ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه مافین پیتزایی با مرغ و قارچ

مافین پیتزاییمافین پیتزایی

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا داخل تابه ای کمی روغن می ریزیم و پیاز را داخل تابه ریخته و خوب آن را تفت می دهیم تا طلایی شود حالا سیر و مرغ را افزوده و اجازه می دهیم تا کاملا مرغ تغییر رنگ داده و پخته شود در این مرحله قارچ، زیتون و فلفل دلمه را افزوده و کلیه مواد را با هم با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد و پخته شود در نهایت اجازه می دهیم تا سس آماده شده خنک شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه پیتزا یونانی

مرحله دوم: آماده سازی خمیر مافین

تخم مرغ ها را داخل ظرف مناسبی ریخته و به همراه نمک، فلفل و آویشن خوب مخلوط می کنم تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود. حالا خامه، شیر و روغن را افزوده و خوب مخلوط می کنیم. داخل ظرف دیگری آرد، خمیر ترش و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به تدریج به مواد آماده شده می افزاییم و مخلوط می کنیم تا خمیر یکدستی فراهم شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله سوم: افزودم مرغ

طرز تهیه مینی پیتزای مافین طرز تهیه مینی پیتزای مافین

حتما بخوانید » طرز تهیه پیتزا

حالا مرغ آماده شده را به همراه پنیر پیتزا به خمیر افزوده و کاملا مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست مواد در همه جای خمیر پخش شود در این مرحله روی خمیر را با حوله ای پوشانده و به مدت ۳ دقیقه استراحت می دهیم.

حتما بخوانید » طرز تهیه مرصع پلو

مرحله چهارم: پخت مافین پیتزایی

حالا داخل قالب مافین کاغذ رو غنی گذاشته و با قاشق تا ۲/۳ قالب را پر می کنیم که فضا برای پف کردن داشته باشد. حالا مافین ها را در فر گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد می گذاریم و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شوند و در انتها با خلال چوبی تست کرده و از فر خارج می کنیم تا خنک شوند. حالا در کنار سس های لذیذ نوش جان کنید.

طرز تهیه مافین

حتما بخوانید » طرز تهیه میت بال

نکات و فوت و فن تهیه مافین پیتزایی

طرز تهیه مافین پیتزاییطرز تهیه مافین پیتزایی

مافین پیتزایی

حتما بخوانید » طرز تهیه چیکن پاستیلا

  1. می توانید گوشت چرخ شده و یا ژامبون خرد شده را جایگزین مرغ کنید.
  2. خامه باعث لطافت مافین می شود ولی می توانید آن را حذف کنید.
  3. اگر خمیر خیلی سفت شد کمی شیر اضافه کنید.
  4. اگر از گوشت چرخ شده استفاده کردید از کمی زردچوبه برای تفت دادن آن استفاده کنید.
  5. از مقداری مغز تخمه آفتابگردان و یا کنجد هم برای تزئین می توانید استفاده کنید.
  6. جز هندی هم طعم بی نظیری به پیتزا می دهد.

حتما بخوانید » طرز تهیه کیک لیوانی

 
برچسب‌ها: پیتزا ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه کیک لیوانی مجلسی خوشمزه (فوری) 2021
شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت 19:26 | بازدید : 508 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )
طرز تهیه کیک لیوانی چیست؟ مواد لازم پخت کیک لیوانی مجلسی خوشمزه چیست؟ طرز تهیه کیک فنجانی چیست؟ مراحل طرز تهیه کیک لیوانی فوری چیست؟ دستور پخت کیک لیوانی شکلاتی چیست؟ بهترین روش پخت کیک فنجانی چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

کیک لیوانی یکی از روش های تهیه کیک می باشد که به راحتی و بدون ترازو و فر شما می توانید این کیک لیوانی را تهیه کنید. این کیک طرز تهیه آسانی دارد و شما با حذف کاکائو می توانید کیک را به صورت وانیلی ساده تهیه کنید و برای تزئین از گاناش شکلاتی یا خامه قنادی استفاده کنید. اگر شما ماکروفر یا سولاردم دارید می توانید ۱ دقیقه با توان ۹۰۰ وات یا همان ۱۰۰ درصد تهیه کنید و با همان لیوان پخته شده سرو کنید.

امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا کیک لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

کیک فنجانی یکی از کیک های خوشمزه و جمع جور خانگی است که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید و برای عصرانه و صبحانه استفاده کنید.

کیک فنجانی

مواد لازم برای ۴ نفر

  • آرد شیرنی پزی ۸ قاشق غذاخوری
  • شیر ۱۰ قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
  • شکر ۶ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • وانیل ۱ پنس
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری

دستور تهیه کیک فنجانی

کیک فنجانیکیک فنجانی

 کیک لیوانی مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها را از داخل یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود و بعد آن ها را در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و وانیل را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی خوب می زنیم تا کاملا پف کنند.

مرحله دوم

بعد روغن مایع را اضافه می کنیم و مجددا مواد را ۱ دقیقه هم می زنیم و در آخر شیر را اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم.بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آرد اضافه می کنیم و آن ها را از الک دو بار رد می کنیم.

مرحله سوم

طرز تهیه کیک لیوانی شکلاتیطرز تهیه کیک لیوانی شکلاتی

بار سوم داخل کاسه محتوی مواد الک می کنیم و با لیسک در یک جهت مواد را مخلوط می کنیم.می توانید پودر کاکائو را اضافه نکنید و نصف از مایه سفید داشته باشید و نصف دیگرش را کاکائو اضافه کنیدتا کیک دو رنگی داشته باشید.

حتما بخوانید » طرز تهیه لازانیا

مرحله چهارم

سپس قابلمه ای که گنجایش ۶ عدد فنجان را داشته باشد را انتخاب می کنیم و یک فنجان داخل قابلمه قرار می دهیم و تا نصف کمر فنجان آب داخل قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

حتما بخوانید » طرز تهیه پاستا

مرحله پنجم

فنجان ها را با قلمو آغشته با کمی روغن کاملا چرب می کنیم و با ملاقه از مایه بر می داریم و تا نصف فنجان را پر می کنیم.(اگر مایه دو رنگ درست کردید می توانید یک لایه سغید و یک لایه کاکائویی بریزید)و فنجان را داخل قابلمه آب در حال جوشیدن قرار می دهیم.

مرحله ششم

کیک لیوانیکیک لیوانی

همگی فنجان ها را که داخل قابلمه چیدیم،روی درب قابلمه دم کنی قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم و شعله را بسیار ملایم می کنیم تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد که درب قابلمه را بر می داریم و (به هیچ عنوان درب قابلمه را در این مدت باز نمی کنیم چون در حال پف کردن است)

حتما بخوانید » طرز تهیه پیتزا

مرحله هفتم

با خلال داخل کیک فرو می کنیم اگر از مایه به خلال نچسبید یعنی کیک پخته است و می توانید درب قابلمه را بگذارید و شعله را خاموش کنید تا ۱۵ دقیقه دیگر به قابلمه دست نمی زنیم تا از دما بیفتد.

کیک لیوانی

درب قابلمه را بر می داریم

حتما بخوانید » طرز تهیه توفو

مرحله هشتم

سپس با کارد یا دست اطراف کاپ کیک ها را از فنجان ها جدا می کنیم و چندین مرتبه فنجان ها را روی زمین می زنیم و بشقابی روی فنجان قرار می دهیم و آن ها را بر می گردانیم و با سس شکلات،خامه فرم گرفته و یا انواع میوه ها آن ها را تزئین می کنیم.نوش جان

حتما بخوانید » طرز تهیه پیراشکی

مواد لازم برای تهیه کیک لیوانی شکلاتی خانگی

کیک لیوانی شکلاتیکیک لیوانی شکلاتی
  • آرد ۱۰ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۴ ق غذا خوری
  • شکر ۸ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۶ ق غذا خوری
  • شیر ۸ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۱.۵ ق غذا خوری

طرز تهیه کاپ کیک لیوانی بدون فر

طرز تهیه کاپ کیک لیوانیطرز تهیه کاپ کیک لیوانی

حتما بخوانید » طرز تهیه پکوره

مرحله اول: مخلوط کردن

ابتدا شکر و آرد و پودر کاکائو و وانیل و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مخلوط شود برای بهتر شدن نتیجه کار آرد را از قبل الک کنید سپس اضافه کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه فسنجان

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

وسط مواد خشک را گود کنید و تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید سپس با چنگال یا همزن دستی مواد را خوب هم بزنید شاید در ابتدا سفت باشد اصلا نگران نباشید.

حتما بخوانید » طرز تهیه چیکن پاستیلا

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک لیوانی

در ادامه شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و هم با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شود غلظت مایه کیک لیوانی باید نه خیلی شل نه خیلی روان باشد.

حتما بخوانید » طرز تهیه پیتزا یونانی

مرحله چهارم: تهیه کیک لیوانی بدون فر

چند لیوان چینی را انتخاب و کف و دیواره را کمی چرب کنید سپس نیمی از مایه کیک را داخل لیوان ها ریخته و داخل یک قابلمه بزرگ مقدار خیلی کمی آب بریزید سپس لیوان ها را داخل قابلمه قرار دهید و حرارت را روشن کنید و در قابلمه را دمکنی گذاشته و با حرارت کم بگذارید بمدت ۳۰ دقیقه کیک لیوان پخته و پف کند.

کیک شکلاتی

حتما بخوانید » طرز تهیه کیک شکلاتی

سپس زیر حرارت را خاموش کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید در همان حالت بماند سپس کیک را از لیوان ها خارج کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه مرصع پلو

نکات کلیدی در تهیه کیک لیوانی شکلاتی

کیک لیوانیکیک لیوانی
  1. شما می توانید با همین رسپی کیک را داخل کپسول ریخته و در فر تهیه کنید.
  2. بافت این کیک بسیار نرم و لطیف می باشد.
  3. برای تهیه کیک به صورت ساده باید همان مقدار که از پودر کاکائو کسر می شود به آرد اضافه شود.
  4. مقدار شکر گفته شده شیرینی متعادلی به این کیک می دهد بنا به ذائقه می توانید کم یا زیاد کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه میت بال

 
برچسب‌ها: کیک ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه میت بال سوئدی ؛ گوشت سوخاری خوشمزه و آسان با سس مخصوص 2021
پنج شنبه 5 فروردين 1400 ساعت 19:26 | بازدید : 190 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )
طرز تهیه میت بال سوئدی چیست؟ مواد لازم پخت میت بال ، گوشت سوخاری خوشمزه و آسان چیست؟ طرز تهیه میت بال چیست؟ مراحل طرز تهیه میت بال غذای سوئدی چیست؟ دستور پخت میت بال چیست؟ بهترین روش پخت میت بال چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

میت بال نوعی کوفته ریزه گوشتی است که اصالت آن به کشور سوئد مربوط می شود و جزو یکی از غذاهای معروف این کشور به حساب می آید. اکثرا میت بال در کنار پوره سیب زمینی و یک شربت تهیه شده از سرکه که مشابه شربت سکنجبین ما هست سرو می شود. این غذا بسیار مناسب کودکان است و دارای پروتئین بوده و بنا به ذائقه شان با گوشت های مختلفی می توانید آن را تهیه کنید.

امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا طرز تهیه میت بال گوشت سوخاری با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه میت بال

میت بالمیت بال
  • شیر ۱ پیمانه
  • آرد سوخاری ۱ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر۲ حبه
  • گوشت چرخ شده ۳۰۰ گرم
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

مواد لازم برای سس میت بال

طرز تهیه میت بالطرز تهیه میت بال

میت بال

  • آرد ۱ قاشق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • خامه ۵۰ گرم
  • عصاره گوشت ۱ پیمانه
  • سویا سس ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه میت بال گوشت سوخاری

میت بال سوئدیمیت بال سوئدی

حتما بخوانید » طرز تهیه چیکن پاستیلا

مرحله اول: آماده سازی مواد گوشتی

ابتدا آرد سوخاری را داخل شیر می ریزیم و اجازه می دهیم تا به شکل خمیری شود سپس داخل تابه مناسبی پیاز و سیر را رنده شده را به همراه نمک و فلفل تفت می دهیم حرارت مواد که از بین رفت به همراه گوشت به شیر و آرد سوخاری می افزاییم و مواد را کاملا ورز می دهیم تا شکلی منسجم به خود بگیرد. حالا اندازه یک گردو از مواد گوشتی جدا کرده و بین دو دست گرد می کنیم طوری که ترکی نداشته باشد و بعد به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

حتما بخوانید » طرز تهیه فسنجان

مرحله دوم: آماده سازی سس میت بال

قابلمه کوچکی را روی حرارت گذاشته و آرد را به همراه کره کاملا تفت می دهیم تا خامی آرد از بین برود سپس عصاره گوشت را به تدریج افزوده و مدام مخلوط می کنیم تا آرد گلوله نشود در نهایت نمک، فلفل و سویا سس را افزوده و از روی حرارت برمی داریم و خامه را به سس افزوده و مخلوط می کنیم.

حتما بخوانید » طرز تهیه پکوره

مرحله سوم: پخت میت بال

تابه مناسبی را روی حرارت گذاشته کمی روغن داخل تابه می ریزیم گوشت را از یخچال خارج کرده و داخل روغن تفت می دهیم تا طلایی شود سپس درب تابه را گذاشته و اجازه می دهیم تا مغز پخت شود.

حتما بخوانید » طرز تهیه کوفته

مرحله چهارم: افزودن سس

حالا میت بال های خوشمزه و جذاب را داخل ظرف سرو چیده سس آماده شده را روی آن می ریزیم و در کنار سبزیجات بخار پز یا پوره سیب زمینی سرو می کنیم. نوش جان

حتما بخوانید » طرز تهیه پیراشکی

نکات و فوت و فن تهیه میت بال

حتما بخوانید » طرز تهیه توفو

طرز تهیه میت بال سوئدیطرز تهیه میت بال سوئدی

حتما بخوانید » طرز تهیه پیتزا

  1. به جای آرد سوخاری می توان از خمیر داخل نان باگت خشک شده استفاده کنید که کیفیتی کاملا مشابه دارد.
  2. بهترین ترکیب گوشت برای این غذا مخلوط گوسفند و گوساله و یا بوقلمون چرخ شده است.
  3. این غذا را با سس قرمز هم می توانید سرو کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه پاستا

 
برچسب‌ها: سوخاری ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جی فان و آدرس jfun.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1152
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1564
:: باردید دیروز : 458
:: بازدید هفته : 2969
:: بازدید ماه : 2910
:: بازدید سال : 30519
:: بازدید کلی : 55968