تفریحی ، سرگرمی ، سلامت ، روانشناسی ، دانلود آهنگ ، دانستی ها
طرز تهیه راویولی گوشت و اسفناج ایتالیایی خوشمزه با خمیر مخصوص 2021
پنج شنبه 5 فروردين 1400 ساعت 19:16 | بازدید : 183 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )
طرز تهیه راویولی گوشت و اسفناج ایتالیایی چیست؟ مواد لازم پخت راویولی ایتالیایی چیست؟ طرز تهیه راویولی گوشت و اسفناج خوشمزه چیست؟ مراحل طرز تهیه راویولی ایتالیایی چیست؟ دستور پخت راویولی گوشت و اسفناج ایتالیایی چیست؟ بهترین روش پخت پراویولی گوشت و اسفناج ایتالیایی چیست؟
در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

راویولی نوعی پاستای چهار گوش است که اصالت این غذا برای ایتالیا می باشد این غذا با مواد گوناگون پر شده و به همراه سس گوجه فرنگی یا سس سفید سرو می شود. اولین رسپی راویولی در قرن چهاردم در نامه های یک تاجری ایتالیایی به نام فرانچسکو دی مارکو وجود داشت. در سال ۱۵۴۹ در رم راویولی را با مرغ آبپز تهیه می کردند و در آن زمان بسیار محبوب بود در زمان باستان در ایتالیا در جمعه و برگزاری مراسمات مذهبی از راویولی استفاده می شده است. راویولی یکی از غذاهای محبوب در ایتالیا و سراسر دنیا بخصوص آمریکا می باشد تا جایی که ۲۰ مارس را روز جهانی راویولی نامگذاری کردند.اگر چه این غذا به عنوان غذا اصلی سرو می شود ولی می توانید به عنوان پیش غذا در کنار غذاهای خود تهیه کنید.امروز در مجله اینترنتی ماهتوتا راویولی با گوشت و اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر راویولی

راویولی ایتالیاییراویولی ایتالیایی
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آب ولرم ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۳ پیمانه
  • روغن زیتون ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری

حتما بخوانید » طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر خوشمزه

مواد لازم برای فیلینگ راویولی

راویولیراویولی
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • اسفناج ۱/۲ پیمانه
  • سیر ۱ حبه
  • کره ۲۵ گرم
  • جعفری ۳ ق غذا خوری
  • پنیر پارمزان رنده شده ۱/۲ پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

راویولی ایتالیایی

حتما بخوانید » طرز تهیه پکوره

طرز تهیه راویولی گوشت و اسفناج

پاستا راویولی اصیل و سنتی ایتالیایی + دستور تهیه

مرحله اول : تهیه خمیر راویولی

ابتدا آرد و نمک را با هم مخلوط می کنیم و یک بار الک می کنیم تا سبک شود سپس داخل یک کاسه ریخته و وسط آرد را گود می کنیم و بعد دو عدد از تخم مرغ ها را شکسته به همراه روغن زیتون در مرکز گودال ریخته و با چنگال هم بزنید تا زرده ها از لختگی خارج شوند و با آرد مخلوط کنید آب ولرم را به تدریج اضافه کنید تا جایی که شبیه خمیر جمع شود سپس خمیر را ورز داده تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد روی خمیر را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دهید.

حتما بخوانید » طرز تهیه پاتلیجان

مرحله دوم : تهیه مواد فیلینگ

پاستا راویولیپاستا راویولی

در حین استراحت خمیر باید فیلینگ راویولی را تهیه کنیم داخل یک تابه کره را ریخته تا ذوب شود سپس گوشت چرخ کرده را داخل تابه ریخته تا کمی تغییر رنگ دهد سپس به آن سیر رنده شده را اضافه کنید سپس به آن اسفناج پخته شده (اسفناج ها را بعد شستن داخل تابه بدون روغن تفت دهید تا پخته شود) به همراه ۱ عدد از تخم مرغ دستور و پنیر پارمزان و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مواد یکدست شود سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

پاستا راویولی

حتما بخوانید » طرز تهیه پکوره

مرحله سوم : آماده سازی خمیر راویولی

پس از ۳۰ دقیقه خمیر را بیرون بیاورید و به کمک وردنه آن را روی تخته آشپزی پهن کنید. ضخامت خمیر باید در حد ۲ یا ۳ میلی متر باشد. به کمک یک قاشق از مخلوط گوشت بردارید و روی خمیر ها قرار دهید. حال یک طرف خمیر را برگردانید و با دست بهم بچسبانید سپس به کمک چنگال در حاشیه ی آنها شیار ایجاد کنید. راویولی ها را در گوشه ای قرار دهید تا کمی خشک شوند.

حتما بخوانید » پاستا و ماکارونی

مرحله چهارم : پخت خمیر راویولی

طرز تهیه راویولی, تجربه لذت بخش پخت غذای ایتالیایی در آشپزخانه ایرانی

حتما بخوانید » طرز تهیه مرصع پلو

داخل یک قابلمه آب به همراه کمی نمک ریخته و اجازه دهید تا به جوش بیاد سپس راویولی آماده شده را به دقت داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد سپس با کمک یک کفگیر آن را از آب خارج کنید و داخل بشقاب ریخته و به همراه سس گوجه یا سس سفید سرو کنید. نوش جان

طرز تهیه راویولی

در ادامه بخوانید » نودل شیراتاکی

نکات کلیدی در تهیه راویولی گوشت و اسفناج

حتما بخوانید » طرز تهیه لازانیا

  1. میزان افزودن آب به نوع آرد شما بستگی دارد پس یکباره اضافه نکنید شاید مقدار کمتر یا بیشتری آرد بخواهد.
  2. زمانی که راویولی داخل آب می اندازید بیش از اندازه نریزید و سعی کنید هر بار با توجه به گنجایش قابلمه ۵ الی ۱۰ عدد را بریزید تا روی هم قرار نگیرند وگرنه خمیر می شوند.
  3. می توانید از هر مواد دیگر برای فیلینگ راویولی استفاده کنید.
  4. می توانید راویولی را تهیه کنید و داخل فریزر قرار دهید و هر موقع که هوس راویولی کردید آن را بپزید.
  5. از پینر پیتزا به جای پنیر پارمزان می توانید استفاده کنید.

حتما بخوانید » طرز تهیه پیتزا

 
برچسب‌ها: ایتالیایی ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نحوه تهیه خمیر پیتزا (برای ۴ نفر)
جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 1:17 | بازدید : 288 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

پیتزا یکی از غذاهای پرطرفدار در سرتاسر دنیاست. به همین دلیل قصد داریم به زودی در یکی از مقاله آموزش آشپزی تصویری مجله اینترنتی ماهتوتا طرز تهیه پیتزا را به شما آموزش دهیم.

اما قبل از آن باید با نحوه تهیه خمیر پیتزا آشنا شوید. هر چند ممکن است بعضی‌ها ترجیح دهند به جای خمیر پیتزای خانگی از خمیر پیتزای فوری و آماده استفاده کنند،ولی زمان‌هایی پیش می‌آید که امکان رفتن به خرید را نداریم. علاوه بر این، بدون شک یک پیتزای ایتالیایی خوشمزه، با خمیر پیتزای خانگی طعم و مزه‌ی بسیار بهتری خواهد داشت. در ادامه طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی حرفه‌ای با شیر را برای ۴ نفر به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه خمیر پیتزاطرز تهیه خمیر پیتزا

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا (برای ۴ نفر)

  • آرد سفید: ۲٫۵ پیمانه
  • مایه خمیر: ۱٫۵ قاشق مرباخوری
  • نمک: ۱ قاشق مرباخوری
  • شکر: ۱ قاشق مرباخوری
  • شیر ولرم: ۱ پیمانه

خرید مواد لازم از دیجی‌کالا

نحوه تهیه خمیر پیتزا خانگی با شیر

طرز تهیه خمیر پیتزا طرز تهیه خمیر پیتزا

۱. در یک کاسه‌ی بزرگ شیر ولرم را با مایه خمیر، شکر و کره‌ی آب شده مخلوط کنید تا مواد کاملا در شیر حل شوند.

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با شیرنحوه تهیه خمیر پیتزا خانگی

۲.
بعد از حل شدن تمام مواد در شیر، نیمی از آرد را به مخلوط اضافه کنید و آن را هم بزنید. غلظت مایه‌ی شما در این مرحله باید شبیه به غلظت مایه‌ی کیک باشد.

نحوه تهیه خمیر پیتزانحوه تهیه خمیر پیتزا

بیشتر بخوانید: کوکی هندوانه ای – طرز تهیه و دستور پخت

۳.روی ظرف را با یک پارچه‌ی بزرگ بپوشانید و برای مدت ۱۰ دقیقه در گوشه‌ی آشپزخانه قرار دهید تا مایه خمیر فعال و حباب‌های ریزی مانند تصویر در آن ایجاد شود.

طرز تهیه خمیر پیتزاطرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

۴.بعد از ۱۰ دقیقه روی ظرف را کنار بزنید و نمک و مابقی آرد را در چند مرحله به مایه اضافه کنید. مایه را هم بزنید تا کم کم خمیر پیتزای شما شکل بگیرد.

تهیه خمیر پیتزاتهیه خمیر پیتزا

۵.مایه‌ی شما در این مرحله باید شکل خمیر را به خود گرفته باشد اما هنوز به دست بچسبد. روی میز کار یا یک تخته را آرد بپاشید و خمیر را روی آن ورز دهید. در صورت نیاز کم کم روی خمیر آرد بپاشید تا جایی که دیگر به دست نچسبد.

طرز تهیه خمیر پیتزاطرز تهیه خمیر پیتزا

۶.بعد از ۱۰ دقیقه ورز دادن خمیر، دیواره‌های یک کاسه‌ی بزرگ را کمی چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید. روی ظرف را سلفون بکشید و سپس با دستمال بپوشانید و اجازه دهید برای مدت ۱ الی ۲ ساعت در جای نسبتا گرم استراحت و حسابی پف کند.

آموزش تهیه خمیر پیتزاآموزش تهیه خمیر پیتزا

۷.بعد از حدود ۲ ساعت، خمیر شما باید حداقل ۲ برابر اندازه‌ی اولش پف کرده و آماده‌ی استفاده شده باشد.

گردآوری: مجله اینترنتی ماهتوتا

خانه » آموزش

برچسب‌ها: خمیر پیتزا ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه چیز درباره مارچوبه+نحوه پخت و مصرف
جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 1:16 | بازدید : 321 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

مارچوبه از سبزیجات بهاری پر خاصیت و محبوب با ساقه های محکم و بلند، برگ های سوزنی شکل و گل های زنگوله ای است که اگرچه در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد اما برخی افراد تا به حال طعم قوی و خاص آن را نچشیده اند.

مارچوبه از سبزیجات فوق العاده پر خاصیت و خوشمزه است که در رنگ های مختلف سفید، بنفش و سبز یافت می شود و حدود 300 گونه مختلف از آن در سراسر دنیا وجود دارد.

مارچوبه را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد و برای پختن آن روش های مختلفی وجود دارد که علاوه بر پخت آسان و سریع هر یک طعم منحصر به فردی به این سبزی می بخشند

اگر علاقمند هستید درباره طعم و مزه این سبزی دوست داشتنی و بهترین روش های نحوه پخت مارچوبه و استفاده از آن در انواع غذاها بیشتر بدانید در ادامه مقاله با مجله اینترنتی ماهتوتا همراه شوید.

طعم و مزه مارچوبه

مارچوبه طعم بسیار قوی و در عین حال دوست داشتنی دارد. مزه این سبزی خاکی و چمنی تا حدی شبیه کلم بروکلی است و هنگام خوردن آن احساس می کنید لوبیا سبز با طعم بسیار قوی تر داخل دهان گذاشته اید.

توانایی مارچوبه در جذب طعم مواد غذایی دیگری که به همراه آن طبخ می شوند شبیه قارچ است و زمانی که همراه مواد غذایی با طعم بسیار قوی تر همچون سیر و لیمو پخته می شود طعم آن ها را به خود می گیرد.

مارچوبه انواع مختلف دارد که از نظر طعم تفاوت هایی با هم دارند.

مثلا مارچوبه سبز از طعم قوی تری نسبت به سایر انواع برخوردار است در حالی که مارچوبه سفید که دور از نور خورشید رشد کرده و کلروفیل در آن تولید نشده طعم ظریف و ملایم تری دارد، مارچوبه بنفش شیرین تر از دو نوع دیگر است اما کمتر از آن ها در دسترس می باشد.

به طور کلی مارچوبه سبز رایج ترین نوع مارچوبه است که می توان از سوپرمارکت ها و میوه فروشی ها تهیه کرد.

بافت مارچوبه

قسمت بالای ساقه مارچوبه بسیار لطیف و نیمه پایینی آن محکم تر و فیبری تر می باشد. این مسئله به خصوص درباره مارچوبه های خام صدق می کند.

مارچوبه پخته بسیار نرم تر از مارچوبه خام و تازه است. پختن بیش از حد این سبزی آن را بسیار نرم می کند به همین دلیل توصیه می شود از پختن زیاد آن اجتناب کنید.

آیا می توان مارچوبه را به صورت خام مصرف کرد؟

همه انواع مارچوبه را می توان به صورت خام و تازه مصرف کرد اما مارچوبه بنفش خام به دلیل طعم شیرین تر آن خوشمزه تر است و از آن جا که با پختن رنگ آن به سبز تغییر می کند اگر می خواهید از آن نهایت استفاده را ببرید بهتر است آن را به صورت خام میل کنید.

توصیه می شود از مارچوبه های تازه برای خام خواری استفاده کنید زیرا مارچوبه هایی که سن بیشتری دارند خشک تر و سفت تر هستند.

آیا می توان مارچوبه را خنک مصرف کرد؟

بله! مارچوبه چه به صورت گرم یا خنک و حتی مارچوبه منجمدی که مستقیما از یخچال خارج شده قابل خوردن است.

سالاد ساده ترین وعده غذایی است که می توان از مارچوبه سرد و خام در آن استفاده کرد.

چگونه تلخی مارچوبه را برطرف کنیم؟

استفاده از آب لیمو یکی از مطمئن ترین و خوشمزه ترین روش ها برای گرفتن تلخی مارچوبه است، کافیست در حین پخت و پز یا بعد از آن آب یک برش لیمو تازه را روی مارچوبه ها بپاشید.

علاوه بر این می توانید از طعم های شیرین مثلا یک مشت کشمش داخل غذاهای حاوی مارچوبه استفاده کنید.

مارچوبه سفید تلخ ترین نوع مارچوبه است، اگر طعم های ملایم تر را ترجیح می دهید به دنبال سبز یا بنفش آن باشید.

در ادامه بخوانید : چکیده کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

چگونه مارچوبه را بپزیم؟

قبل از پخت مارچوبه به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • قبل از پخت مارچوبه لازم است قسمت انتهایی آن را که بسیار سفت است جدا کنید. برای این کار با یک دست انتهای مارچوبه و با دست دیگر وسط آن را بگیرید و مارچوبه را به قدری خم کنید تا بشکند، این نقطه دقیقا قسمتی است که باید از آن جا به پایین را دور بریزید.
  • مارچوبه های نازک تر نیازی به پوست گرفتن ندارند اما می توانید از پوست کن سبزیجات برای تراشیدن پوست ضخیم بیرونی مارچوبه های بزرگ تر استفاده کنید.
  • قبل از پخت حتما مارچوبه را خوب بشویید و با حوله آشپزخانه خشک کنید. برای شستن مارچوبه آن ها را داخل ظرف بزرگ یا سینک ظرف شویی بریزید و با آب سرد پر کنید. مارچوبه ها را داخل آب خوب تکان داده و تمیز کنید.
  • مارچوبه را می توان روی اجاق گاز، داخل فر یا حتی روی زغال بپزید. استفاده از زغال برای کباب کردن مارچوبه باعث می شود طعم دودی به مارچوبه می بخشد در حالی که بخارپز کردن رنگ سبز روشن و طراوت مارچوبه را حفظ می کند.
  • مارچوبه خام طعم شیرین و بافت محکمی دارد در حالی که با پختن می توان طعم های جدید و متنوعی در آن ایجاد کرد. برای طعم دادن به مارچوبه تنها به روغن زیتون، نمک و فلفل نیاز است اگرچه استفاده از سس یا آب لیمو نیز می تواند به خوشمزه شدن آن کمک کند.

برخی روش های پختن مارچوبه عبارتند از:

1. آب پز کردن مارچوبه

مواد لازم:

مارچوبه پاک کرده: 454 گرم
آب: 8 فنجان
نمک: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

برای پاک کردن مارچوبه به روشی که قبلا توضیح دادیم قسمت سفت انتهای مارچوبه را – حدود 2.5 تا 5 سانتی متر – جدا کنید.

قابلمه بزرگی را پر از آب و نمک کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس مارچوبه ها را به آب در حال جوش اضافه کرده و به مدت 1 تا 3 دقیقه منتظر بمانید تا رنگ آن سبز روشن و گوشت آن نرم شود.

در صورتی که نمی خواهید مارچوبه را بلافاصله میل کنید آن را داخل آب سرد بریزید تا فرایند پختن متوقف شود و زمانی که می خواهید از مارچوبه آب پز در غذا استفاده کنید آن را دوباره گرم کرده و ادویه بزنید.

 همه چیز درباره مارچوبه+نحوه پخت و مصرفهمه چیز درباره مارچوبه+نحوه پخت و مصرف

2. بخارپز کردن مارچوبه

مواد لازم:

مارچوبه پاک شده: 454 گرم
آب: به اندازه ای که ته قابلمه را بگیرد

طرز تهیه:

برای پاک کردن مارچوبه به روشی که قبلا توضیح دادیم قسمت سفت انتهای مارچوبه را – حدود 2.5 تا 5 سانتی متر – جدا کنید.

در قابلمه مقداری آب بریزید، تا حدی که بعد از گذاشتن آبکش با ته آن تماس نداشته باشد.

سپس آبکش را روی قابلمه گذاشته، مارچوبه ها را داخل آن بریزید و درب آن را بگذارید.

قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید. حدود 2 تا 4 دقیقه منتظر بمانید تا رنگ مارچوبه ها به سبز روشن تغییر کرده و بافت آن ها نرم شود.

در صورتی که نمی خواهید مارچوبه را بلافاصله میل کنید آن را داخل آب سرد بریزید تا فرایند پختن متوقف شود و قبل از استفاده آن دوباره گرم کرده و ادویه بزنید.

3. برشته و سوخاری کردن مارچوبه در فر

مواد لازم:

مارچوبه پاک شده: 454 گرم
روغن زیتون: 15 میلی لیتر
نمک: به اندازه لازم برای چاشنی
فلفل سیاه: به اندازه لازم برای چاشنی

طرز تهیه:

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کرده و مارچوبه ها را به روشی که قبلا گفته شد پاک کنید.

مارچوبه ها را روی سینی فر چیده، با روغن زیتون بپوشانید و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

سینی را داخل فر قرار دهید تا حدود 5 دقیقه برشته شوند، سپس مارچوبه ها را چند بار تکان دهید تا همه قسمت های آن ها بپزد.

3 تا 5 دقیقه دیگر نیز مارچوبه ها را بپزید تا لبه آن ها قهوه ای و نرم شود.

4. سرخ کردن مارچوبه

مواد لازم:

مارچوبه: 454 گرم
روغن زیتون یا کره: 1 قاشق غذاخوری
نمک: 1/4 قاشق چای خوری
فلفل سیاه: 1/8 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

مارچوبه ها را پاک کرده و به قطعات 5 سانتی متری برش بزنید.

ماهی تابه بزرگی را روی حرارت متوسط گرم کنید و روغن زیتون یا کره را به آن اضافه کنید.

سپس مارچوبه ها را اضافه کرده و به مدت 3 تا 5 دقیقه سرخ کنید تا رنگ آن ها به قهوه ای روشن تغییر کرده و نرم شوند.

در مرحله آخر نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

 همه چیز درباره مارچوبه+نحوه پخت و مصرفهمه چیز درباره مارچوبه+نحوه پخت و مصرف

5. کبابی کردن مارچوبه (برویل کردن)

مواد لازم:

مارچوبه پاک شده: 454 گرم
روغن زیتون: 15 میلی لیتر
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم برای چاشنی

طرز تهیه:

سینی فر را در قسمت بالایی فر و با فاصله 15 سانتی متر از المنت حرارتی بالایی قرار دهید.

مارچوبه ها را به روشی که قبلا گفته شد پاک کرده و تنظیمات فر را روی broil – یا Grill – قرار دهید تا تنها المنت های بالایی آن فعال شود.

مارچوبه ها را روی سینی چیده و با روغن زیتون بپوشانید و نمک و فلفل سیاه را به آن ها اضافه کنید.

به مدت 8 تا 10 دقیقه منتظر بمانید تا لبه مارچوبه ها به رنگ قهوه ای روشن تغییر کرده و نرم شوند.

6. سرخ کردن مارچوبه در ماهی تابه

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد قهوه و ناراحتی معده

مواد لازم:

مارچوبه: 454 گرم
روغن زیتون: 1 قاشق چای خوری
کره بدون نمک: 1 قاشق غذاخوری
نمک: 1/4 قاشق چای خوری
فلفل سیاه: 1/8 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

ماهی تابه بزرگی را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود، سپس روغن زیتون و کره را به آن اضافه کنید.

بعد از آب شدن کرده مارچوبه های پاک شده را به ماهی تابه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با روغن آغشته شوند.

به مدت 3 دقیقه درب ماهی تابه را بگذارید تا مارچوبه ها به رنگ سبز روشن تغییر کرده و بافت آن ترد شود. سپس درب آن را برداشته و حرارت را زیاد کنید.

نمک و فلفل را به مارچوبه اضافه کرده و به مدت 3 تا 5 دقیقه هم بزنید تا رنگ آن قهوه ای شود.

نکته: برای پخت مارچوبه به جای ماهی تابه آلومینیومی از ماهی تابه استیل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کوکی هندوانه ای – طرز تهیه و دستور پخت

منابع:  thrivecuisine – foodiesstory – jessicagavin – healtholino – asparagus

 

خانه » سلامت

برچسب‌ها: مارچوبه ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن
جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 1:16 | بازدید : 336 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

کیمچی چیست؟

کیمچی یک غذای کره‌ ای تخمیر شده سنتی است که با استفاده از سبزیجات تازه به ویژه کلم و چاشنی هایی مانند شکر، نمک، پیاز، سیر، زنجبیل و فلفل های چیلی تهیه می شود. همچنین می توان از سبزیجات دیگری مانند  تربچه، کرفس، هویج، خیار، بادمجان، اسفناج، پیازچه و چغندر هم برای تهیه کیمچی استفاده شوند.

از آنجا که کیمچی یک غذای تخمیر شده است، دارای پروبیوتیک های بیشماری می باشد. این میکروارگانیسم های سالم ممکن است فواید زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، مبارزه با التهاب و حتی کاهش روند پیری بدن داشته باشند.

در ادامه همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید تا با تمامی خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن

1.کیمچی منبع مواد مغذی

کیمچی سرشار از ویتامین A، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، ویتامین K، آهن، حداقل 10 ماده معدنی مختلف و بیش از 34 اسید آمینه است.

بسیاری از سبزیجات سبز منابع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین K و ریبوفلاوین هستند. از آنجا که کیمچی اغلب شامل چندین سبزیجات سبز مانند کلم، کرفس و اسفناج است به طور معمول منبع عالی این مواد مغذی است.

ویتامین K در بسیاری از عملکرد های بدن از جمله متابولیسم استخوان و لخته شدن خون نقش مهمی ایفا می کند.

ریبوفلاوین به تنظیم تولید انرژی، رشد سلولی و متابولیسم بدن کمک می کند.

علاوه بر این، فرایند تخمیر ممکن است مواد مغذی اضافی را ایجاد کند که به راحتی توسط بدن جذب می شود.

2.کیمچی منبع پروبیوتیک ها

فرآیند تخمیر لاکتو که در کیمچی صورت می گیرد، نه تنها ماندگاری طولانی به آن می بخشد بلکه طعم و عطر بهتری در آن ایجاد می کند.

تخمیر وقتی رخ می دهد که نشاسته یا قند توسط ارگانیسم هایی مانند مخمر، کپک یا باکتری به الکل یا اسید تبدیل شود.

تخمیر لاکتو توسط باکتری لاکتوباسیلوس برای تجزیه قند ها به اسید لاکتیک صورت می گیرد که باعث ترش بودن آن هم می شود. این باکتری ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد که از آن جمله می توان به درمان شرایطی مانند تب یونجه و انواع خاصی از اسهال اشاره کرد.

تخمیر همچنین محیطی را ایجاد می کند که به سایر باکتری های دوستانه اجازه رشد و تکثیر می دهد.

این شامل پروبیوتیک ها می شود، میکروارگانیسم های زنده ای که از مزایای سلامتی برخوردار هستند و خطر ابتلا به سرطان، سرماخوردگی و یبوست را کاهش می دهند و سلامت دستگاه گوارش،سلامت قلب، سلامت روان و سلامت پوست را بهبود می بخشند.

اعتقاد بر این است که پروبیوتیک های موجود در کیمچی عامل بسیاری از فواید سلامتی آن هستند. با این وجود، تحقیقات بیشتری در مورد تاثیرات ویژه پروبیوتیک ها از غذا های تخمیر شده مورد نیاز است.

3.کیمچی تقویت سیستم ایمنی بدن

باکتری لاکتوباسیلوس موجود در کیمچی ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

در یک مطالعه بر روی موش ها مشخص شده به آن هایی که باکتری لاکتو باسیلوس پلانتاریوم تزریق شده – نوع خاصی که در کیمچی و سایر غذا های تخمیر شده رایج است – سطح پایینی TNF آلفا، یک نشانگر التهابی داشته اند.

از آنجا که سطح TNF آلفا اغلب در طول عفونت و بیماری بالا می رود، کاهش آن نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن به طور کارآمد فعالیت می کند.

گرچه این نتایج امیدوار کننده است اما تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

4.کیمچی ضد التهاب قوی

پروبیوتیک ها و ترکیبات فعال موجود در کیمچی و سایر مواد غذایی تخمیر شده ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کنند.

به عنوان مثال یک مطالعه بر روی موش ها نشان داده که HDMPPA یکی از ترکیبات اصلی کیمچی سلامتی رگ های خونی را با سرکوب التهاب بهبود داده است.

در یک مطالعه دیگر بر روی موش ها مشخص شده که مصرف عصاره کیمچی به میزان 200 میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن به صورت روزانه و به مدت 2 هفته، سطح آنزیم های مرتبط با التهاب را کاهش می دهد.

در همین حال، یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داده که HDMPPA با مسدود کردن و سرکوب رهاسازی ترکیبات التهابی، خاصیت ضد التهابی را نشان می دهد.

مطالعات انسانی در این زمینه وجود ندارد.

5.کیمچی کاهش روند پیری

التهاب مزمن نه تنها با بیماری های متعددی همراه است بلکه روند پیری را تسریع می کند. با این حال، کیمچی احتمالا با کند شدن این روند عمر سلول را طولانی می کند.

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان می دهد که سلول های انسانی تحت درمان با کیمچی طول عمر طولانی تر را بدون توجه به سن آن ها نشان داده اند.

تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

6.کیمچی جلوگیری از عفونت های مخمری

پروبیوتیک ها و باکتری های سالم کیمچی ممکن است به جلوگیری از عفونت های مخمری کمک کنند.

عفونت های مخمر واژینال زمانی اتفاق می افتند که قارچ کاندیدا که به طور طبیعی بی ضرر است، به سرعت در داخل واژن تکثیر شود. از آنجا که این قارچ ممکن است در برابر آنتی بیوتیک ها مقاومت کند بسیاری از محققان به دنبال درمان های طبیعی هستند.

مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات نشان می دهد که گونه های خاصی از لاکتوباسیلوس با کاندیدا مبارزه می کنند. یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داده که چندین سویه جدا شده از این باکتری ها در کیمچی فعالیت ضد قارچی را در برابر این مخمر نشان می دهند.

7.کیمچی لاغری و کاهش وزن

کیمچی تازه و تخمیر شده هر دو کالری کمی دارند و باعث کاهش وزن می شوند.

یک مطالعه 4 هفته ای بر روی 22 نفر دارای اضافه وزن نشان می دهد که خوردن کیمچی تازه یا تخمیر شده به کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی (BMI) و چربی بدن کمک می کند. علاوه بر این، انواع کیمچی تخمیر شده میزان قند خون را کاهش می دهد.

بخاطر داشته باشید که افرادی که کیمچی تخمیر شده می خورند نسبت به افرادی که کیمچی تازه را می خورند، فشار خون و درصد چربی بدن کمتری دارند.

مشخص نیست که کدام یک از خواص کیمچی برای کاهش وزن آن مسئول هستند اگرچه کالری کم، فیبر زیاد و پروبیوتیک ها همگی می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

8.کیمچی سلامت قلب

تحقیقات نشان می دهد که کیمچی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

این ممکن است به دلیل خاصیت ضد التهابی آن باشد، زیرا شواهد اخیر نشان می دهد که التهاب می تواند یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی باشد.

در یک مطالعه 8 هفته ای بر روی موش هایی که رژیم غذایی حاوی کلسترول بالا دارند، مصرف کیمچی میزان چربی خون و رشد سلول های چربی در کبد را کاهش داده است. این مهم است زیرا تجمع چربی در این مناطق ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

در همین حال یک مطالعه هفتگی بر روی 100 نفر نشان داده که خوردن روزانه کیمچی به طور قابل توجهی قند خون، کلسترول کلی و کلسترول بد یا LDL خون را کاهش می دهد که همه این ها عوامل خطر برای بیماری های قلبی هستند.

تاثیرات و عوارض کیمچی

مسمومیت غذایی کیمچی

به طور کلی، بزرگترین نگرانی ایمنی در مورد کیمچی مسمومیت غذایی است.

حتی اگر غذا های تخمیر شده به طور معمول عوامل بیماری زای ناشی از مواد غذایی را نداشته باشند، ترکیبات کیمچی در برابر بیماری های ناشی از مواد غذایی آسیب پذیر هستند.

فشار خون بالا کیمچی

افراد مبتلا به فشار خون بالا ممکن است نگران مقدار زیاد سدیم کیمچی باشند اما یک مطالعه در 114 نفر با این بیماری رابطه معنی داری بین مصرف کیمچی و فشار خون بالا را نشان نداده است.

چه افرادی نباید کیمچی بخورند؟

افراد که دارای سیستم ایمنی بدن ضعیف شده هستند بهتر است در مصرف کیمچی احتیاط کنند.

نحوه مصرف کیمچی

کره ای ها کیمچی را به صورت یک غذای فرعی یا مکمل، به عنوان چاشنی در کنار غذا های دیگر و همچنین برای تهیه خورش، پنکیک، نودل، املت، ماکارونی، سالاد، پیتزا و انواع خوراک استفاده می کنند.

ارزش غذایی کیمچی (1 فنجان معادل 150 گرم)

  • کالری : 23
  • چربی : کمتر از 1 گرم
  • کربوهیدرات : 4 گرم
  • پروتئین : 2 گرم
  • فیبر : 2 گرم

بیشتر بخوانید: می دوی تا بادبادکت را به دست باد بدهی

مواد لازم

  • کاهوی چینی – 1 عدد
  • نمک درشت کره ای – 1 فنجان
  • آب – 5 فنجان
  • ترب کره ای – 1.5 کیلو گرم
  • پیازچه – 3 عدد
  • خردل چینی (اختیاری) – 3 برگ بزرگ

ادویه ها

  • پودر برنج شیرین (آن را با 1/2 فنجان آب مخلوط کنید، روی حرارت کم بجوشانید تا یک خمیر حاصل شود و سپس بگذارید خنک شود) – 1 قاشق غذا خوری
  • فلفل قرمز – 1/2 فنجان
  • پوره کدو تنبل – 1/2 فنجان
  • سیر خرد شده – 2 قاشق غذا خوری
  • زنجبیل رنده شده – 1 قاشق چای خوری
  • سس سویا – 2 قاشق غذا خوری
  • نمک – 2 قاشق غذا خوری
  • اشنه دریایی خشک (1 قطعه بزرگ اشنه دریایی را در 2 فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید) – 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه

1. کاهو چینی را تمیز بشویید، سپس از وسط به دو قسمت تقسیم کنید هر قسمت را دوباره به دو قسمت مساوی تقسیم کنید حالا باید چهار قسمت کاهوی چینی داشته باشید.

خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آنخواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن

2. در یک کاسه بزرگ، 1/2 فنجان نمک را در 5 فنجان آب حل کنید. هر قسمت کاهوی چینی را به طور کامل در آب نمک فرو کنید.

خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آنخواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن

3. حالا برگ های بیرونی را هم نمک بزنید و بگذارید 6 – 8 ساعت کنار بمانند.

خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آنخواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن

4. در یک کاسه ی کوچک ادویه های کیمچی را با هم ترکیب کنید؛ پودر برنج، پودر فلفل قرمز، پوره کدو تنبل، سیر و زنجبیل خرد شده، سس سویا، اشنه دریایی و نمک را کامل با هم ترکیب کنید.

خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آنخواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن

5. کاهو ها را خوب بشویید و آبکشی کنید.

خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آنخواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آنخواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن

6. در یک کاسه بزرگ ترب های کره ای را به صورت خلالی خرد کنید، پیازچه ها و خردل چینی را خرد کرده و با هم ترکیب کنید.

 طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آنطرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن

7. حالا ادویه ها را با ترکیب ترب و پیازچه و خردل چینی مخلوط کنید و بگذارید 30 تا 60 دقیقه بماند تا مواد به خورد هم بروند.

تهیه کیمچی،نحوه مصرف آنخواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن

8. یکی از چهار قسمت کاهو ها را بردارید، قسمت سخت ساقه ی کاهو را از برگ ها جدا کنید فقط به اندازه ای بماند که برگ ها را کنار هم نگه دارد.

لا به لای برگ های کاهو از ترکیب ادویه ها و سبزیجات بریزید و برگ ها را بر روی هم بگذارید.

تهیه کیمچی 10

همه ی کاهو ها را به مواد آغشته کنید و سپس آن ها را در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی بگذارید و بر روی هم فشار دهید تا هوایی بین آن باقی نماند و درب ظرف را ببندید.

 کیمچی،نحوه مصرف آنکیمچی،نحوه مصرف آن

9. بسته به اینکه چقدر سریع می خواهید کیمچی شما برسد، آن را به مدت 1 تا 2 روز در دمای اتاق بگذارید و سپس به مدت دو هفته در یخچال نگهدارید تا کیمچی آماده مصرف شود،نوش جان.

خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آنخواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن

خواص و طرز تهیه کیمچی

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مارچوبه+نحوه پخت و مصرف

منابع: healthline – koreanbapsang

خانه » آموزش

برچسب‌ها: کیمچی ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


15 املت خوشمزه برای سفره‌های شیک طرز تهیه انواع املت
جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 1:15 | بازدید : 403 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

احتمالا با شنیدن نام املت به یاد املت‌های رایج کشورمان می‌افتید که بر پایه تخم مرغ و گوجه فرنگی اند؛ اما خوب است بدانید املت انواع بسیار گوناگونی دارد که شباهت همه‌شان در داشتن تخم‌مرغ است. این مطلب را دنبال کنید تا با طرز تهیه انواع املت رایج در جهان آشنا شوید.همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

۱. املت کامل

این املت خوش‌مزه را می‌توانید به‌راحتی و در مدت ۱۰ دقیقه آماده کنید. بیشتر مواد تشکیل‌دهنده این املت به‌آسانی در دسترس‌ است. همچنین می‌توانید پنیر چدار رنده‌شده یا ورقه‌ای را از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

طرز تهیه انواع املت - املت کامل به سادگی درست می شود و غذای کاملی است.

مواد لازم برای تهیه املت کامل

  • ۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ؛
  • نمک؛
  • فلفل سیاه تازه‌آسیاب‌شده (یا پودر فلفل‌سیاه)؛
  • پودر فلفل قرمز؛
  • ۲ قاشق غذاخوری کره؛
  • یک‌چهارم فنجان پنیر چدار رنده‌شده یا ورقه‌ای تازه؛
  • ۲ قاشق غذاخوری تره خردشده تازه (یا پیازچه).

طرز تهیه املت کامل

  • تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای متوسط بشکنید و خوب به هم بزنید. سپس ادویه‌ها و نمک را به آنها اضافه کنید.
  • کره را در تابه‌ای نچسب و روی شعله متوسط آب کنید. تخم‌مرغ‌ها را داخل تابه بریزید.‌ زمانی که اطراف آنها سفت شد، قسمت‌های پخته‌شده را به‌سمت مرکز بیاورید تا جا برای پختن بخش‌های دیگر تخم‌مرغ‌ها باز شود.
  • زمانی که قسمت‌های زیرین تخم‌مرغ‌ها کاملا پخت و سطح آن هنوز کمی مرطوب است، پنیر چدار و تره را روی نیمی از تخم‌مرغ‌ها بریزید. سپس نیم دیگر املت را روی این مواد قرار دهید و آن را سرو کنید.

۲. املت فلفل‌دلمه‌ای شکم‌پر

طرز تهیه انواع املت - املت فلفل دلمه ای شکم پر با داشتن سبزیجات و تخم مرغ غذای بسیار مغذی می سازد.

فلفل دلمه ای سرشار از مواد مغذی است. برای افزایش جذابیت این املت می‌توانید از رنگ‌های مختلف فلفل‌دلمه‌ای استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه املت فلفل‌دلمه‌ای شکم‌پر

  • ۲ عدد فلفل‌دلمه‌ای که نصف شده‌اند و دانه‌های آنها خارج شده است؛
  • ۸ عدد تخم‌مرغ هم‌زده‌شده؛
  • یک‌چهارم فنجان شیر؛
  • ۱ فنجان پنیر چدار رنده‌شده یا ورقه‌ای؛
  • ۲ قاشق غذاخوری تره خردشده؛
  • نمک؛
  • پودر فلفل‌سیاه؛
  • ۴ برش بیکن پخته و ریزشده.

طرز تهیه املت فلفل‌دلمه‌ای شکم‌پر

  • فر را تا دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سپس فلفل‌دلمه‌ای را در یک سینی پخت بگذارید. به سینی کمی آب اضافه کنید و بگذارید فلفل‌ها به‌مدت ۵ دقیقه بپزند.
  • در این زمان شیر و تخم‌مرغ‌ها را مخلوط کنید. سپس بیکن، پنیر، تره، نمک و ادویه‌جات را باهم مخلوط کنید
  • پس از پختن فلفل‌دلمه‌ای، محتویات را داخل آن بریزید و بگذارید ۳۵ تا ۴۰ دقیقه دیگر بپزند تا تخم‌مرغ‌ها سفت شوند. درنهایت می‌توانید برای تزیین کمی تره روی املت‌ بریزید و آن را سرو کنید.

۳. وافل املت

طرز تهیه انواع املت - اگر در خانه دستگاه وافل ساز دارید، وافل املت گزینه خوبی برای صبحانه است.

برای تهیه وافل املت به دستگاه وافل‌ساز نیاز دارید. درصورتی‌که این دستگاه را داشته باشید، وافل املت گزینه جذابی برایتان خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه وافل املت

  • ۳ عدد تخم‌مرغ بزرگ؛
  • نمک؛
  • پودر فلفل‌سیاه؛
  • ۲ قاشق غذاخوری ژامبون ریزشده؛
  • یک‌چهارم فنجان پنیر چدار رنده‌شده یا ورقه‌ای؛
  • ۲ قاشق چای‌خوری جعفری خردشده تازه؛
  • کمی روغن.

طرز تهیه وافل املت

  • تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای بزرگ بشکنید. آنها را با نمک و فلفل‌سیاه و سپس با ژامبون، پنیر چدار و جعفری مخلوط کنید.
  • سطح صفحه وافل‌ساز را با کمی روغن چرب کنید. سپس مخلوط تخم‌مرغ را روی صفحه وافل‌ساز بریزید.
  • بگذارید مخلوط تخم‌مرغ‌ به‌مدت ۴ تا ۵ دقیقه روی وافل‌ساز باقی بماند تا به‌طور کامل بپزد و طلایی و پف‌کرده شود. سپس بلافاصله آن را سرو کنید.

۴. املت شیشه‌ای

طرز تهیه انواع املت - املت شیشه ای ظاهری جذاب دارد و می تواند شکل سرو جالبی باشد.

این املت را باید در ظرف‌های شیشه‌ای درست کنید؛ مثلا در ظرف ترشی یا ظرف مربایی که دهانه گشادی دارد.

مواد لازم برای تهیه املت شیشه‌ای

  • کمی روغن؛
  • ۴ عدد تخم‌مرغ بزرگ؛
  • دوسوم فنجان پنیر چدار رنده‌شده یا ورقه‌ای؛
  • نصف پیاز خردشده؛
  • نصف فنجان ژامبون خردشده؛
  • ۱ عدد فلفل‌دلمه‌ای قرمز خردشده؛
  • نمک؛
  • پودر فلفل‌سیاه؛
  • ۱ قاشق غذاخوری تره خردشده تازه.

طرز تهیه املت شیشه‌ای

  • دو شیشه (هریک با ظرفیت ۴۵۰ گرم) را با کمی روغن چرب کنید.
  • در هر شیشه ۲ عدد تخم‌مرغ بشکنید و بریزید. سایر مواد را بین دو شیشه تقسیم کنید.
  • درپوش شیشه‌ها را محکم ببندید. شیشه‌ها را تکان دهید تا محتویات آنها به‌خوبی باهم‌ ترکیب شوند.
  • درپوش شیشه‌ها را بردارید و شیشه‌ها را داخل مایکروویو قرار دهید. معمولا املت‌ با دمای کم در مدت حدود ۴ دقیقه آماده می‌شود. می‌توانید برای اطمینان بیشتر هر ۳۰ ثانیه مایکروویو را کنترل کنید. درنهایت برای تزیین کمی تره روی املت‌ بریزید و آن را سرو کنید.

۵. املت قارچ و پنیر بز همراه با اسفناج و آووکادو

طرز تهیه انواع املت - اگر به پنیر بز دسترسی دارید املت قارچ و پنیر بز را حتما امتحان بکنید.

این ترکیبات، غذایی بسیار مغذی از این املت می‌سازد. این املت طعم‌ خاص خود را تا حد زیادی مدیون پنیر بز است. درصورتی‌که به پنیر بز دسترسی ندارید، می‌توانید از سایر پنیرها استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه املت قارچ و پنیر بز همراه با اسفناج و آووکادو

  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون؛
  • ۸۵ گرم قارچ ریزشده؛
  • نمک و پودر فلفل‌سیاه؛
  • ۳ عدد تخم‌مرغ؛
  • ۱ فنجان اسفناج؛
  • ۲ قاشق غذاخوری پنیر بز؛
  • نصف یک آووکادوی رسیده خردشده؛
  • جعفری خردشده تازه.

طرز تهیه املت قارچ و پنیر بز همراه با اسفناج و آووکادو

  • در تابه‌ای نچسب، مقداری روغن زیتون بریزید و آن را روی حرارت متوسط بگذارید. سپس قارچ را به آن اضافه کنید و کمی تفت بدهید (حدود ۵ تا ۶ دقیقه). قارچ‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در کاسه‌ای بریزید.
  • تابه را با یک دستمال‌کاغذی تمیز کنید. سپس کمی روغن در آن بریزید و بگذارید روی شعله متوسط گرم‌ شود.
  • تخم‌مرغ، نمک و فلفل‌سیاه را در کاسه‌ای کوچک مخلوط کنید. آنها را در تابه بریزید. تا زمانی که لبه‌های تخم‌مرغ شروع به سفت‌شدن کند و کف آن قهوه‌ای شود، به پختن ادامه دهید (حدود ۶ تا ۷ دقیقه).
  • روی نیمی از املت قارچ تفت‌داده‌شده، اسفناج، آووکادو و پنیر بریزید. نصف دیگر املت را روی این مواد بیندازید. در انتها کمی جعفری خردشده روی املت بریزید و آن را سرو کنید.

۶. املت بیکن و اسفناج

طرز تهیه انواع املت - املت بیکن و اسفناج به آسانی درست می شود.

املت بیکن و اسفناج غذای خوش‌مزه‌ای است که درست‌کردن آن دردسر چندانی ندارد. احتمالا با امتحان‌کردن این املت از طرف‌داران همیشگی آن می‌شوید.

مواد لازم برای تهیه املت بیکن و اسفناج

  • ۴ عدد تخم‌مرغ هم‌زده‌شده؛
  • ۳ قاشق غذاخوری شیر؛
  • نمک و فلفل‌سیاه؛
  • نصف فنجان اسفناج ریزشده؛
  • یک‌چهارم فنجان گوجه گیلاسی خردشده؛
  • ۴ برش بیکن سرخ‌شده؛
  • نصف فنجان پنیر پیتزای رنده‌شده.

طرز تهیه املت بیکن و اسفناج

  • فر را تا دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.
  • بیکن را ریز و سرخ کنید. سپس آن را از تابه خارج کنید و بگذارید چربی باقی‌مانده در تابه بماند.
  • گوجه گیلاسی را نصف یا چهار قسمت کنید. اسفناج را ریز کنید.
  • تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید. به آن شیر، نمک و فلفل‌سیاه اضافه کنید و هم بزنید.
  • دوباره روغن باقی‌مانده از تفت‌دادن بیکن را گرم کنید. زمانی که روغن داغ شد، مخلوط تخم‌مرغ را اضافه کنید.
  • تخم‌مرغ را ۱ تا ۲ دقیقه روی شعله متوسط یا زیاد بگذارید تا قسمت‌های زیرین آن کاملا بپزد.
  • اسفناج، گوجه گیلاسی، بیکن و پنیر پیتزا را اضافه کنید.
  • سپس آنها را به‌مدت ۱ تا ۲ دقیقه در داخل فر بگذارید تا روی تخم‌مرغ‌ها نیز بپزد.
  • املت‌ را از فر بیرون بیاورید. می‌توانید روی املت را با مواد دلخواه تزیین و درنهایت آن را سرو کنید.

۷. املت مارچوبه (املت یونانی)

طرز تهیه انواع املت- درصورتی که به مارچوبه دسترسی دارید، املت مارچوبه گزینه ای عالی خواهد بود.

این املت از مارچوبه های تُرد، گوجه گیلاسی آبدار و پنیر فتا تشکیل می‌شود. این املتِ مغذی و خوش‌مزه گزینه‌ای عالی برای فصل بهار است.

مواد لازم برای تهیه املت مارچوبه

  • ۱ قاشق چای‌خوری همراه با ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی (به‌صورت جداگانه)؛
  • ۱ فنجان مارچوبه تازه؛
  • نصف فنجان گوجه گیلاسی ریزشده؛
  • ۶ عدد تخم‌مرغ بزرگ هم‌زده‌شده؛
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک؛
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل‌سیاه؛
  • نصف فنجان پنیر فتا.

طرز تهیه املت مارچوبه

  • در تابه‌ای روی شعله متوسط روبه‌زیاد ۱ قاشق چای‌خوری روغن بریزید و آن را داغ کنید. سپس مارچوبه و گوجه گیلاسی را تفت دهید تا کاملا باهم مخلوط شوند. بعد آنها را از تابه خارج کنید.
  • تخم‌مرغ را به‌آرامی با نمک و فلفل‌سیاه مخلوط کنید. آنها را کنار بگذارید. روی شعله متوسط ۱ قاشق غذاخوری روغن در تابه بریزید و آن را داغ کنید. نصف مخلوط تخم‌مرغ را در تابه بریزید و آن را تا جایی بپزید که اطراف آن سفت شود. سپس قسمت‌های اطراف را به‌سمت مرکز ببرید و بگذارید قسمت‌های نپخته تخم‌مرغ بپزد. این کار را چند بار تکرار کنید تا تخم‌مرغ سفت شود.
  • نصف مخلوط مارچوبه و گوجه را روی نیمی از املت بریزید و روی آن پنیر فتا بپاشید. سپس نیم دیگر املت را روی این مواد تا کنید و بگذارید در مدتی حدود ۳ تا ۴ دقیقه پنیر کاملا آب شود.
  • با باقی‌مانده روغن، مخلوط تخم‌مرغ، مخلوط مارچوبه و پنیر دومین املت را نیز بپزید و بلافاصله سرو کنید.

۸. املت دنور

طرز تهیه انواع املت - املت دنور به خاطر شهر دنور ایالت کلرادو آمریکا این نام را گرفته است.

شهر دنور (Denver) در مرکز ایالت کلرادو آمریکا قرار دارد. این شهر املت مخصوص خود را دارد که با آن آشنا می‌شوید.

مواد لازم برای تهیه املت دنور

  • فلفل‌دلمه‌ای سبز و قرمز؛
  • پیاز زرد؛
  • روغن زیتون؛
  • ژامبون سرخ‌شده؛
  • تخم‌مرغ؛
  • شیر؛
  • نمک و فلفل‌سیاه؛
  • پنیر چدار رنده‌شده یا ورقه‌ای؛
  • آووکادوی برش‌شده، تره خردشده و سس تند.

طرز تهیه املت دنور

  • ابتدا فر را به دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت برسانید. سپس سینی پخت را چرب کنید؛
  • ژامبون ریزشده را روی سینی پخت سرخ کنید؛
  • فلفل‌دلمه‌ای و پیاز را در تابه تفت دهید تا نرم شوند؛ سپس آنها را روی ژامبون بریزید؛
  • روی سبزیجات و ژامبون، پنیر چدار بریزید؛
  • شیر و تخم‌مرغ را در ظرفی مخلوط کنید و هم بزنید. سپس به آنها نمک و فلفل‌سیاه اضافه کنید؛
  • این ترکیب را روی پنیر و سبزیجات بریزید؛
  • املت را تا رسیدن به پف کافی و سفت‌شدن بپزید.

۹. املت گیاهی همراه با کدو سبز و پیاز کاراملی

طرز تهیه انواع املت - املت گیاهی همراه با کدو سبز و پیاز کاراملی تنها ۱۶۳ کالری انرژی دارد.

این املت سرشار از مواد خوش‌مزه است و می‌توانید آن را در کمتر از ۲۰ دقیقه درست کنید. این املت برای میان‌وعده یا شام سریع و سالم انتخاب خوبی است؛ به‌خصوص که تنها ۱۶۳ کالری انرژی دارد.

مواد لازم برای تهیه املت گیاهی همراه با کدو سبز و پیاز کاراملی

  • سه‌چهارم قاشق چای‌خوری روغن زیتون؛
  • یک‌سوم فنجان پیاز خردشده؛
  • نصف فنجان کدو سبز رنده‌شده؛
  • ۳ عدد تخم‌مرغ؛
  • ۲ عدد سفیده تخم‌مرغ؛
  • ۳ قاشق غذاخوری آب؛
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک؛
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل‌سیاه؛
  • ۱ قاشق غذاخوری پنیر فتا؛
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری خردشده.

طرز تهیه املت گیاهی همراه با کدو سبز و پیاز کاراملی

  • روغن زیتون را در تابه‌ای نچسب بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید.
  • پیازها را اضافه کنید و تفت دهید تا شروع به قهوه‌ای‌شدن کنند (حدود ۴ دقیقه).
  • کدو سبز رنده‌شده را اضافه کنید و به‌مدت ۲ دقیقه بپزید. سبزیجات را خارج کنید و در یک بشقاب بریزید و روی آنها فویل آلومینیمی بکشید تا گرم بمانند.
  • تخم‌مرغ، سفیده تخم‌مرغ و آب را در کاسه‌ای متوسط هم بزنید تا ترکیب شوند.
  • تابه را تمیز کنید و کمی روغن در آن بریزید و شعله را در حالت متوسط ‌روبه‌زیاد قرار دهید.
  • تخم‌مرغ‌ها را در تابه بریزید و آنها را بپزید تا وقتی که لبه‌های آنها شروع به سفت‌شدن کنند. سپس املت را با کفگیر چوبی به‌سمت مرکز ببرید تا وسط املت بپزد.
  • به پختن ادامه دهید تا مرکز املت هم بپزد. به آن نمک و فلفل‌سیاه اضافه کنید.
  • ترکیب سبزیجات را روی نیمی از املت بریزید و روی آنها پنیر فتا بپاشید.
  • املت را با کفگیر از تابه داخل ظرف بریزید و نصف آن را روی نصف دیگرش بگذارید. درنهایت روی املت را با جعفری تزیین و آن را سرو کنید.

۱۰. املت فنجانی

طرز تهیه انواع املت - املت فنجانی شکل جذابی دارد.

این املت به‌شکل خاصی سرو می‌شود و همین موضوع جذابیت‌های این املت را افزایش می‌دهد. ترکیب سبزیجات و تخم‌مرغ از این املت غذایی مغذی می‌سازد.

مواد لازم برای تهیه املت فنجانی

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر؛
  • ۲ برش بیکن خردشده؛
  • نصف فنجان پیازچه خردشده؛
  • ۱‌٫۵ فنجان فلفل‌دلمه‌ای قرمز، زرد یا سبز خردشده؛
  • ۲ فنجان اسفناج؛
  • ۹ عدد تخم‌مرغ؛
  • یک‌چهارم فنجان شیر کامل؛
  • ۱ و یک‌چهارم فنجان پنیر چدار رنده‌شده یا ورقه‌ای؛
  • ۱ قاشق چای‌خوری نمک؛
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل‌سیاه.

طرز تهیه املت فنجانی

  • فر را به دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت برسانید. قالب‌های مافین را آماده کنید.
  • در تابه‌ای بزرگ روی شعله متوسط روبه‌زیاد روغن زیتون را گرم کنید. بیکن، پیازچه و فلفل‌دلمه‌ای خردشده را اضافه کنید. این ترکیب را به‌مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا سبزیجات نرم و بیکن برشته‌تر شود. درصورت استفاده از اسفناج در این دستورالعمل، آن را دیرتر اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه بپزید. اگر در کف تابه مقدار زیادی روغن باقی ماند، پیش از شروع مرحله بعد آن را خالی کنید.
  • تخم‌مرغ‌ها و شیر را در کاسه‌ای متوسط مخلوط کنید. سپس پنیر چدار، نمک و فلفل‌سیاه را اضافه کنید.
  • یک قاشق غذاخوری از مخلوط سبزیجات و بیکن را در هر قالب مافین بریزید. سپس مخلوط تخم‌مرغ را روی آن بریزید تا قالب پر شود.
  • کار را تا پخت کامل تخم‌مرغ و سفت‌شدن آن ادامه دهید (حدود ۲۰ دقیقه).

۱۱. املت لیوانی ۲دقیقه‌ای

طرز تهیه انواع املت - املت لیوانی ۲ دقیقه ای را می توانید به سرعت در خانه آماده بکنید.

این املت ساده و خوش‌مزه را می‌توانید به‌سرعت آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه املت لیوانی ۲دقیقه‌ای

  • کمی روغن؛
  • ۲ عدد تخم‌مرغ؛
  • ۱ قاشق غذاخوری فلفل‌دلمه‌ای قرمز تفت‌داده‌شده؛
  • یک‌چهارم فنجان اسفناج؛
  • ۱ قاشق غذاخوری پنیر فتا؛
  • ۱ قاشق چای‌خوری پیازچه خردشده؛
  • پودر فلفل‌سیاه.

طرز تهیه املت لیوانی ۲دقیقه‌ای

  • داخل لیوان را با روغن چرب کنید.
  • تخم‌مرغ‌ها را در لیوان بریزید. آنها را با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده‌شان مخلوط شود.
  • فلفل‌دلمه‌ای قرمز، اسفناج، پنیر فتا، پیازچه و فلفل را به تخم‌مرغ اضافه کنید.
  • آنها را به‌آرامی هم بزنید.
  • لیوان را در داخل مایکروویو بگذارید و مواد را به‌مدت ۱٫۵ دقیقه روی درجه زیاد بپزید.
  • فنجان را دربیاورید و بگذارید به‌مدت ۱ دقیقه کنار بماند و سپس آن را میل کنید.

۱۲. املت تخت با پنیر فتا، گوجه کبابی و اسفناج

طرز تهیه انواع املت - املت تخت با گوجه کبابی و پنیر فتا ترکیب کاملی از ویتامین ها و پروتئین هاست.

ترکیب تخم‌مرغ، پنیر فتا، گوجه گیلاسی و اسفناج ترکیب کاملی از پروتئین‌ها و ویتامین ها را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

مواد لازم برای تهیه املت تخت با پنیر فتا، گوجه کبابی و اسفناج

مواد لازم برای تهیه گوجه کبابی:

  • ۱ فنجان گوجه گیلاسی نصف‌شده؛
  • ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون؛
  • نمک؛
  • فلفل‌سیاه؛
  • آویشن یا پونه کوهی تازه.

مواد لازم برای تهیه املت:

  • ۳ عدد تخم‌مرغ؛
  • یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نمک؛
  • فلفل‌سیاه؛
  • ۱ فنجان اسفناج خردشده؛
  • ۳۰ گرم پنیر فتا.

طرز تهیه املت تخت با پنیر فتا، گوجه کبابی و اسفناج

  • فر را به دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت برسانید؛
  • گوجه گیلاسی را در سینی پخت کوچکی بگذارید و روغن زیتون، نمک، فلفل و سبزیجات تازه را به آن اضافه کنید؛
  • مواد را به‌مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه کباب کنید؛
  • در همین زمان تخم‌مرغ‌ها را با کمی آب، نمک و فلفل‌سیاه در کاسه‌ای مخلوط کنید؛
  • تابه‌ای نچسب روی شعله متوسط روبه‌کم بگذارید؛
  • مقداری روغن داخل آن بریزید و نیمی‌ از تخم‌مرغ‌ها را به آن اضافه کنید؛
  • املت را به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه بپزید. سپس آن را در بشقاب بریزید؛
  • همین کار را با بقیه تخم‌مرغ‌ها انجام دهید؛
  • تخم‌مرغ‌ها را در دو بشقاب بریزید و اسفناج، گوجه گیلاسی، پنیر فتا، نمک و فلفل‌سیاه را روی آن بپاشید.

۱۳. ساندویچ املت دنور

طرز تهیه انواع املت - ساندویچ املت دنور خوشمزه بوده و طرز تهیه آسانی دارد.

شاید این ساندویچ جذاب و خوش‌مزه بتواند انگیزه ای باشد تا صبح‌ها از رختخواب بیرون بیایید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ املت دنور

  • ۶ عدد تخم‌مرغ؛
  • ۲ قاشق غذاخوری آب یا شیر؛
  • ۱٫۵ قاشق غذاخوری کره؛
  • ۱ فنجان ژامبون خردشده؛
  • نصف فنجان فلفل‌دلمه‌ای خردشده؛
  • نصف فنجان پیاز قرمز خردشده؛
  • سه‌چهارم فنجان قارچ خردشده؛
  • ۸ برش از پنیر موردعلاقه‌تان؛
  • ۸ برش از نان تست دلخواهتان و مقداری کره برای مالیدن روی آنها.

طرز تهیه ساندویچ املت دنور

  • فر را به دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت برسانید.
  • تخم‌مرغ‌ها و آب را در کاسه‌ای مخلوط کنید. سپس ژامبون و سبزیجات را خرد کنید.
  • در دو طرف نان‌ها کره بمالید و آنها را روی سینی پخت بگذارید. وقتی که فر آماده شد، نان‌ها را در آن قرار دهید تا برشته شوند.
  • کره را روی تابه‌ای نچسب داغ کنید. ژامبون و فلفل‌دلمه‌ای را داخل تابه بریزید و در حدود ۲ دقیقه تفت دهید.
  • پیاز و قارچ را اضافه کنید و در حدود ۵ دقیقه دیگر تفت دهید.
  • تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا به تابه نچسبند.
  • بعد از ۲ تا ۳ دقیقه چهار برش از پنیر را اضافه کنید و شعله را پایین بیاورید. پختن را ادامه دهید تا تخم‌مرغ‌ها سفت شوند.
  • چهار برش از نان‌ها را بردارید و مخلوط تخم‌مرغ را روی آنها بریزید و روی تخم‌مرغ پنیر بپاشید. نان‌ها را ۱ دقیقه در فر بگذارید تا پنیر آب شود. سپس روی هر برش نان برشی دیگر قرار دهید. حالا می‌توانید املت خوش‌مزه‌تان را سرو کنید.

۱۴. املت سبزیجات در آرام‌پز

طرز تهیه انواع املت - املت سبزیجات در آرام پز از مواد ساده ای تشکیل شده است.

این املت از مواد ساده‌ای تشکیل می‌شود و به‌راحتی می‌توانید آن را در خانه با موادی مغذی و در آرام‌پز درست کنید.

مواد لازم برای تهیه املت سبزیجات در آرام‌پز

  • تخم‌مرغ؛
  • شیر؛
  • پنیر؛
  • پودر سیر؛
  • پودر فلفل‌قرمز؛
  • سبزیجات خشک؛
  • کلم بروکلی؛
  • فلفل‌دلمه‌ای قرمز؛
  • پیاز زرد؛
  • سیر.

طرز تهیه املت سبزیجات در آرام‌پز

  • ابتدا داخل آرام‌پز را با کمی روغن چرب کنید.
  • در کاسه‌ای بزرگ تخم‌مرغ، شیر، نمک، پودر سیر و پودر فلفل‌قرمز را به‌خوبی باهم ترکیب کنید.
  • کلم‌بروکلی، فلفل‌دلمه‌ای، پیاز و سیر را در آرام‌پز بریزید. مخلوط تخم‌مرغ را اضافه و آنها را باهم مخلوط کنید. همچنین می‌توانید پیش از افزودن کلم‌بروکلی، فلفل‌دلمه‌ای، پیاز و سیر ابتدا آنها را کمی سرخ کنید تا نرم شوند و سپس در آرام‌پز بریزید.
  • درپوش آرام‌پز را بگذارید تا مواد به‌مدت ۲ ساعت با درجه زیاد بپزند و تخم‌مرغ‌ها سفت شوند.
  • پنیر را روی آن بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا آب شود.
  • املت را ببُرید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید » کوکی هندوانه ای – طرز تهیه و دستور پخت

خانه » آموزش

برچسب‌ها: املت ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جی فان و آدرس jfun.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1152
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1235
:: باردید دیروز : 458
:: بازدید هفته : 2640
:: بازدید ماه : 2581
:: بازدید سال : 30190
:: بازدید کلی : 55639