تفریحی ، سرگرمی ، سلامت ، روانشناسی ، دانلود آهنگ ، دانستی ها
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی؛یک سوپ بسیار خوشمزه و مقوی
جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 1:12 | بازدید : 296 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی چیست؟مواد لازم پخت سوپ کدو حلوایی چیست؟طرز تهیه سوپ کدو حلوایی در قابلمه روی اجاق گاز چیست؟مراحل طرز تهیه سوپ کدو حلوایی چیست؟ترفندهای پخت سوپ کدو حلوایی چیست؟ترفند پخت سوپ کدو حلوایی در قابلمه چیست؟دستور پخت سوپ کدو حلوایی چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

سوپ کدو حلوایی یکی از سوپ‌های مخصوص پاییز و زمستان است.در این مقاله شما را با طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و تزیین آن و اینکه چگونه آن را به یک سوپ رستورانی تبدیل کنید آشنا خواهیم کرد.

دستور پخت سوپ کدو حلواییدستور پخت سوپ کدو حلوایی

مجله اینترنتی ماهتوتا-سرویس آشپزی-سوپ کدو حوایی یکی از انواع خوشمزه سوپ‌ها است.این سوپ نیز مانند بسیاری از سوپ‌ها به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود؛مانند سوپ کدو حلوایی با شیر،سوپ کدو حلوایی با خامه و…اما ما در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا قصد داریم تا شما را با طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ساده آشنا کنیم.با ما همراه باشید.

مواد لازم سوپ کدو حلوایی

مواد لازم
کدو حلوایی متوسط ½
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
هویج ۳ عدد
ساقه کرفس ۱۰۰ گرم
خامه (اختیاری برای تزیین) ۵۰ گرم
روغن مایع  به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

دستور تهیه سوپ کدو حلوایی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی،مواد لازم طرز تهیه سوپ کدو حلوایی،مواد لازم

  1. پیاز را پوست گرفته و آن را بصورت نگینی خرد کنید.
  2. قابلمه را بر روی گاز گذاشته و به مقدار کم روغن در آن ریخته و روغن‌ها را داغ کنید. سپس پیازها را به داخل قابلمه اضافه کنید. پیازها را تفت دهید تا نرم شوند. سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیازها سرخ و خوشرنگ شوند.
  3. در ادامه کدو حلوایی، هویج، سیب زمینی و ساقه کرفس را به صورت نگینی خرد کرده و به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه کنید.
  4. مواد را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه تفت دهید و بعد از آن اگر آب مرغ در دست دارید ۲ لیوان آب مرغ به قابلمه اضافه کنید. اگر هم آب مرغ ندارید آب معمولی را یه ظرف اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید.
  5. پس از اینکه آب داخل قابلمه جوش آمد درب آن‌را گذاشته و حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا مواد به آرامی پخته شوند.
  6. در حین پخته شدن مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد پخته شوند و آب سوپ تبخیر شود.
  7. زمانی که فقط یک پیمانه از آب داخل قابلمه باقی ماند سوپ کدو حلوایی شما آماده است.

 نحوه پخت سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی دستورپخت سوپ کدو حلوایی دستورپخت

اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای رستوراین و یکدست شدن، سوپ را به پوره تبدیل کنید. برای اینکار سوپ را به صورت داغ داخل میکسر ریخته و آن را میکس کنید.

پس از اینکه سوپ را به خوبی میکس کردید آن را درون ظرف سوپخوری ریخته و با خامه به شکل دلخواه تزیین کنید. برای تزیین و خوشمزه شدن سوپ کدو حلوایی، می‌توانید از لیمو ترش و سبزیجات معطر مثل جعفری نیز استفاده کنیم.

نحوه پخت سوپ کدو حلوایی

تزیین سوپ کدو حلوایی

همانگونه که می‌دانید کدو حلوایی مخصوص فصل پاییز و زمستان است. با این کدوی خوشمزه می‌توان غذاهای زیادی تهیه کرد. اگر دوست دارید می‌توانید سایر دستورات آشپزی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی رستورانی و خوشمزه

 حتما بخوانید »

خانه » آموزش

برچسب‌ها: کدو حلوایی ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه دونات پیراشکی بدون فر در منزل
جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 1:12 | بازدید : 872 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

طرز تهیه دونات بدون فر چیست؟مواد لازم پخت دونات پیراشکی بدون فر چیست؟طرز تهیه دونات پیراشکی   بدون فر در قابلمه روی اجاق گاز چیست؟مراحل طرز تهیه دونات بدون فر چیست؟ترفندهای پخت دونات پیراشکی بدون فر چیست؟ترفند پخت دونات پیراشکی بدون فر در قابلمه چیست؟دستور پخت دونات بدون فر چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

دونات یک نوع نان شیرین، چرب و خوشمزه است که طرفدارن زیادی دارد. اگر شما هم به این نوع شیرینی علاقه دارید، دستور پخت دونات بدون فر را در ادامه بخوانید و خیلی راحت آن را در منزل تهیه کنید.
دستور پخت دونات بدون فر در منزل

مجله اینترنتی ماهتوتا،
سرویس آشپزی،دونات یکی از محبوترین شیرینی‌ها است که به دلیل ماهیت پرچرب و کالری بالایی که دارد، بیشتر افراد سعی می‌کنند در خوردن آن مراعات کنند؛اما خیلی‌ها هم،مانند ما نمی‌توانند در مقابل خوردن آن همراه با یک نوشیدنی گرم،مقاومت کنند،ولی ترجیح میدهند این شیرینی خوشمزه را خودشان در منزل تهیه کنند.با مجله اینترنتی ماهتوتا همراه باشید تا ساده‌ترین دستور پخت دونات بدون فر در منزل را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه دونات بدون فر

مواد لازم تهیه دونات پیراشکی

مواد لازم مقدار
آرد 5 پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
بکینگ پودر یا گرد نانوایی 1 قاشق مرباخوری
شکر 3 تا 4 قاشق غذاخوری
جوز بویا ساییده اندکی
دارچین ساییده اندکی
گرد شکر یا پودر قند به مقدار دلخواه
روغن یا کره 80 گرم
نمک اندکی

مراحل طرز تهیه دونات پیراشکی بدون فر

طرز تهیه دونات خوشمزه سالم و خانگی طرز تهیه دونات خوشمزه سالم و خانگی

مخلوط کردن مواد اولیه دونات

تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و به آن‌ها یک قاشق مرباخوری گرد نانوایی یا بکینگ پودر و مقدار کمی نمک اضافه کرده و تخم مرغ‌ها با همزن بزنید.
شکر را در سه چهارم پیمانه آب حل کنید و آن را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید.
کره یا روغن را نیز به تخم مرغ‌ها اضافه کرده و هم بزنید به طوری که کاملا مخلوط شوند.

اضافه کردن آرد و ورز دادن خمیر

در این مرحله آرد را دو تا سه مرتبه الک کنید و همراه با با جوز بویا و دارچین به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. توجه داشته باشید آرد را آرام آرام اضافه کنید تا جایی که خمیر نرم و لطیفی حاصل شود. از اضافه کردن بیش از حد آرد و سنگین کردن خمیر بپرهیزید.
مواد را آنقدر با هم مخلوط کرده و چنگ بزنید تا خمیر سفتی به دست آید که به دست نچسبد. اگر خمیر شما به دستتان میچسبد مجددا کمی آرد به آن اضافه کنید.
حال روی تخته کمی آرد بپاشید، خمیر را روی تخته بیندازید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز بدهید.

دستور پخت دونات بدون فر در منزل

استراحت دادن خمیر و نکات آن

دونات-شکلاتیدونات-شکلاتی
خمیر دونات جزء خمیر‌هایی است که نیاز به استراحت دارد؛ بنابراین در این مرحله خمیر را چانه کرده و برای دو ساعت در یخچال استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.
از نشانه‌های آماده بودن خمیر این است که وقتی انگشتتان را داخل خمیر فرو می‌کنید جای انگشتتان می‌ماند و خمیر به حالت قبل بر نمی‌گردد.
به یاد داشته باشید اگر خمیر دونات را کمتر از میزان لازم استراحت دهید، دونات در زمان سرخ شدن نه تنها پف نمی‌کند، بلکه حجمش در حرارت کم می‌شود و خودش رو جمع می‌کند، در نتیجه دونات‌هایی سفت و فشرده با پف کم خواهید داشت و چنانچه خمیر دونات را بیش از حد استراحت دهید یعنی بعد از ور آمدن خمیر، بلافاصله قالب زدن و آماده کردن دونات را شروع نکنید و خمیر را به حال خودش در یخچال رها کنید، دونات‌ها موقع سرخ شدن ترک می‌خورند و روغن زیادی را به خودش جذب می‌کنند به طوری که دونات‌هایی فوق العاده چربی خواهید داشت که چندان هم خوشمزه نیستند.

قالب زدن و فرم دهی دونات‌ پیراشکی

طرز تهیه دونات خانگیطرز تهیه دونات خانگی
روی میز کارتان یا یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. سپس خمیر را با وردنه به قطر نیم سانتیمتر باز کنید و با یک قالب گرد به صورت حلقه حلقه ببرید. شما میتوانید برای بریدن خمیر‌ها به صورت حلقه‌ای از یک استکان و یک لیوان نیز استفاده کنید.
با دهانه لیوان، خمیر لواش شده را به صورت چند قرص ببرید، سپس با دهانه استکان وسط هر قرص را در آورید تا وسط دونات شما سوراخ داشته باشد.
حال قرص‌های کوچکتر را که از داخل خمیر در آورده‌اید باز با هم مخلوط کرده و خمیر کنید. ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بخوابانید، سپس باز پهن کرده و به صورت حلقه ببرید.

دستور پخت دونات بدون فر در منزل

سرخ کردن دونات

دستور پخت دونات بدون فر به این صورت است که باید دونات‌ها را در ماهی تابه سرخ کنید، از این رو در این مرحله، به عمق ۴ تا ۵ سانتیمتر در یک ماهی تابه نسوز روغن بریزید و اجازه دهید تا روغن کاملا داغ شود به طوری که اگر یک تکه خمیر در آن بیندازید به جوش بیاید.
حلقه‌های خمیر را با کفگیر در روغن داغ بگذارید و یک دور برگردانید تا هر دو روی آن‌ها طلایی شود.
سپس زمانی که دونات‌ها پف کرده و به رنگ هر دو طرف آن‌ها طلایی شد، با کفگیر بردارید و روی کاغذ کاهی یا دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن در آید.

دستور پخت دونات بدون فر در منزلتزئین دونات

برای تزیین دونات روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید دونات را درون شکلات قهوه‌ای یا سفید آب کرده فرو کنید و با ترایفل‌های رنگی و یا مروارید تزیین کنید، همچنین می‌توانید در مرحله آخر روی هر دونات داغ اندکی شکر یا پودر قند الک شده بریزید، فرو بردن دونات‌ها درون شهد گلاب نیز به خوشمزه‌تر شدن آن‌ها کمک زیادی می‌کند. برای این منظور به روش تهیه شهد گلاب در سایر مطالب بخش آشپزی مجله اینترنتی ماهتوتا نمایید.

سخن آخر طرز تهیه دونات پیراشکی بدون فر

دستور پخت دونات باشهد | سرآشپز پاپیون

همانطور که دیدید دستور پخت دونات بدون فر در خانه بسیار آسانتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.شما هم می‌توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل درست کنید و نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر همراهان مجله اینترنتی ماهتوتا به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید »

 

خانه » آموزش

برچسب‌ها: دونات ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه خورشت فسنجان با قارچ خوشرنگ و مقوی
جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 1:11 | بازدید : 313 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

طرز تهیه خورشت فسنجان چیست؟مواد لازم پخت خورشت فسنجان چیست؟طرز تهیه خورشت فسنجان بدون فر در قابلمه روی اجاق گاز چیست؟مراحل طرز تهیه خورشت فسنجان چیست؟ترفندهای پخت خورشت فسنجان چیست؟ترفند پخت خورشت فسنجان در قابلمه چیست؟دستور پخت خورشت فسنجان چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم  داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

خورشت فسنجان با قارچ یک غذای بدون گوشت و خوشمزه و مقوی است که جایگزین فسنجان با مرغ یا گوشت می‌شود. طرز تهیه خورشت فسنجان با قارچ تفاوت هایی با خورشت فسنجان سنتی دارد.

دستور پخت خورشت فسنجان

طرز تهیه خورشت فسنجان با قارچ

مجله اینترنتی ماهتوتاسرویس آشپزیاگر به جای یک فسنجون مجلسی و سنتی ترجیح میدهید طعم جدیدی را امتحان کنید و یا گیاهخوار هستید و می‌خواهید یک فسنجان خوشمزه بدون گوشت درست کنید که پروتئین هم داشته باشد، خورش فسنجان با قارچ را امتحان کنید.در ادامه بهترین و ساده ترین طرز تهیه خورشت فسنجان با قارچ را می‌خوانید.همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش فسنجان با قارچ

طرز تهیه خورش فسنجون ملسطرز تهیه خورش فسنجون ملس
  • گردو : دو و نیم پیمانه
  • رب انار شیرین : ۶ قاشق غذاخوری
  • قارچ : ۸ عدد متوسط
  • پیاز : ۱ عدد متوسط
  • شکر یا شیره کشمش : (در صورت تمایل)
  • نمک و زردچوبه: به میزان لازم
  • زعفران و دارچین: به میزان لازم
  • ارده: ۱ قاشق غذاخوری (در صورت تمایل)

حتما بخوانید » طرز تهیه خورشت قیمه لاهیجانی با گوشت چرخ کرده


طرز تهیه خورشت فسنجان با قارچ

خورش فسنجان خورش فسنجان
  • پیاز را ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود.
  • گردو خرد شده یا چرخ شده را (بیش از حد له نباشد) به پیازها اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید.
    نکته: گردوها را زیاد تفت ندهید زیرا خورشت فسنجان قارچ شما بیش از حد تیره می‌شود.
  • حالا مقداری آب به گردو و پیاز تفت داده شده اضافه کنید و زیر شعله را زیاد کنید تا به جوش آید.
  • بعد از جوش آمدن حرارت را کم کنید.
  • قارچ‌ها را خرد کرده و جداگانه تفت دهید تا آب قارچ ها کامل کشیده شود.
  • زعفران دم کرده ، ارده ، کمی دارچین ، رب انار و نمک را به آن اضافه کنید تا به آرامی بپزند. (اگر می‌خواهید فسنجان کمی شیرین شود شکر را نیز اضافه کنید.)
  • حدود سه ساعت زمان بدهید تا فسنجان روغن بیندازد و جا بیفتد.
    نکته: چنانچه ترجیح می‌دهید خورشت فسنجان قارچ غلیظی داشته باشید، نباید در ابتدا مقدار زیادی آب به خورش اضافه کنید. بلکه آب را در فواصل زمانی پس از کم شدن آب خورشت اضافه کنید.
  • شما می‌توانید مقداری گوشت مرغ هم به این خورش اضافه کنید و یک خورشت فسنجان با مرغ و قارچ داشته باشید. همچنین می‌توانید به جای مرغ از گوشت قلقلی استفاده کنید. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد.

حتما بخوانید » طرز تهیه دونات پیراشکی بدون فر در منزل


اگر تجربه تهیه خورشت فسنجان با قارچ را دارید و نکات بیشتری برای هرچه خوشمزه تر شدن این خورشت بلدید، آن را با ما و خوااندگان مجله اینترنتی ماهتوتا در قسمت «نظرات»به اشتراک بگذارید.


حتما بخوانید » طرز تهیه سوپ کدو حلوایی؛یک سوپ بسیار خوشمزه و مقوی


 

خانه » آموزش » آموزش آشپزی

برچسب‌ها: فسنجان ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نودل شیراتاکی چیست و چه خواصی دارد؟+طرز تهیه
جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 1:11 | بازدید : 427 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

نودل شیراتاکی چیست؟فواید نودل شیراتاکی چیست؟عوارض جانبی نودل شیراتاکی چیست؟طرز تهیه نودل شیراتاکی چیست؟دستور پخت نودل شیراتاکی چیست؟مواد لازم نودل شیراتاکی چیست؟خواص نودل شیراتاکی چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

نودل شیراتاکی از غذاهای خوشمزه،سیر کننده و در عین حال کم کالری است که به دلیل حضور نوعی فیبر به نام گلوکومانان فواید زیادی برای سلامتی دارد و به کاهش وزن کمک می کند.

از جمله فواید نودل شیراتاکی می توان به کاهش وزن و لاغری،کنترل قند خون،کاهش کلسترول و درمان یبوست اشاره کرد.

برای آشنایی با فواید و مضرات نودل شیراتاکی در ادامه مقاله با مجله اینترنتی ماهتوتا همراه باشید.


حتما بخوانید » طرز تهیه خورشت فسنجان با قارچ خوشرنگ و مقوی


نودل شیراتاکی چیست؟

نودل شیراتاکی که به نام نودل جادویی یا نودل کنجاک نیز شناخته شده نوعی نودل با رشته های دراز و سفید است که از گلوکومانان – نوعی فیبر به دست آمده از ریشه گیاه کنجاک – ساخته شده است.

کنجاک از گیاهان بومی ژاپن، چین و جنوب شرقی آسیا می باشد که بخش عمده کربوهیدرات های موجود در آن به صورت فیبر گلوکومانان و بخش ناچیزی از آن به شکل کربوهیدرات های قابل هضم می باشد.

کلمه ژاپنی شیراتاکی به معنای آبشار سفید است و به دلیل ظاهر شفاف رشته های نودل به این نام مشهور شده است.

نودل شیراتاکی از ترکیب آرد گلوکومانان و آب معمولی و اندکی آب آهک به دست می آید که باعث می شود رشته ها فرم خودشان را حفظ کنند. پس از جوشاندن این ترکیب را به شکل رشته های نودل یا قطعات برنجی شکل در می آورند.

ناگفته نماند حدود 97 درصد وزن رشته های نودل را آب و 3 درصد آن را فیبر گلوکومانان تشکیل داده است، همچنین حاوی کالری و کربوهیدات قابل هضم بسیار ناچیزی می باشد اگرچه نودل شیراتاکی توفو که با افزودن توفو به نودل شیراتاکی سنتی به دست می آید حاوی کالری بیشتر و اندکی کربوهیدرات قابل هضم نیز می باشد.


حتما بخوانید » طرز تهیه دونات پیراشکی بدون فر در منزل


خواص و فواید نودل شیراتاکی

خواص و فواید نودل شیراتاکیخواص و فواید نودل شیراتاکی

1. سرشار از فیبر چسبنده

گلوکومانان نوعی فیبر بسیار چسبنده محلول است که با جذب آب به ژل تبدیل می شود، این فیبر می تواند حدود 50 برابر وزن خود آب جذب کند.

رشته های نودل شیراتاکی حرکت بسیار آهسته ای در سیستم گوارش داشته، احساس سیری طولانی مدت در فرد ایجاد می کنند و جذب مواد مغذی در جریان خون را به تاخیر می اندازند.

گلوکومانان به عنوان ماده پروبیوتیک نیز عمل کرده و باکتری های موجود در روده بزرگ یا فلور روده را تغذیه می کند. این باکتری ها فیبر را به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه می کنند که فواید زیادی برای سلامتی داشته و به کاهش التهاب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند.


حتما بخوانید » طرز تهیه خورشت قیمه لاهیجانی با گوشت چرخ کرده


گفته شده فرایند تخمیر گلوکومانان به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه باعث تولید یک کالری به ازای هر گرم فیبر می شود و از آن جا که یک وعده معمولی (113 گرم) نودل شیراتاکی حاوی 1 تا 3 گرم گلوکومانان است می توان نتیجه گرفت این ماده غذایی تقریبا فاقد کالری و کربوهیدرات قابل هضم می باشد.

2. کاهش وزن

نودل شیراتاکی به کاهش وزن کمک کند زیرا فیبر گلوکومان موجود در آن سرعت تخلیه معده را کند کرده و با ایجاد احساس سیری در فرد از پرخوری جلوگیری می کند.

تخمیر فیبر به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه نیز باعث تحریک ترشح هورمون روده شده و به سیری طولانی مدت و کاهش اشتها منجر می شود. همچنین به نظر می رسد مصرف فیبر گلوکومانان قبل از مصرف مقادیر زیاد کربوهیدرات می تواند سطح هورمون گرسنگی گرلین را کاهش دهد.


حتما بخوانید » طرز تهیه سوپ کدو حلوایی؛یک سوپ بسیار خوشمزه و مقوی


همه موارد ذکر شده دست به دست هم داده اند تا نودل شیراتاکی به یکی از مواد غذایی مفید برای کاهش وزن تبدیل شود اگرچه زمان مصرف آن نیز احتمالا اهمیت دارد زیرا در مطالعاتی که برای این منظور انجام شده مکمل های گلوکومانان حدود یک ساعت قبل از غذا مصرف شده اند اما نودل شیراتاکی خود یک بخش از وعده غذایی محسوب می شود.

نودل شیراتاکی ژاپنینودل شیراتاکی ژاپنی

3. کاهش قند خون و انسولین

به نظر می رسد گلوکومانان موجود در نودل شیراتاکی به کاهش قند خون و بهبود مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند زیرا با کند کردن سرعت تخلیه معده باعث جذب آهسته تر مواد مغذی در خون شده و سطح قند خون و انسولین را به تدریج افزایش می دهد.


حتما بخوانید » پاستا و ماکارونی،طرز تهیه 12 نوع پاستا و ماکارونی


مصرف این ماده می تواند به کاهش فروکتوزامین که از نشانگرهای سطح قند خون است نیز کمک کند.

4. کاهش کلسترول

مصرف گلوکومانان میزان دفع کلسترول از طریق مدفوع را افزایش داده و با کاهش جذب آن در جریان خون به بهبود سطح کلسترول خون کمک می کند، همچنین برای کاهش تری گلیسیرید نیز مفید می باشد.

5. یبوست

یبوست مزمن و حرکات روده ای نامنظم از مشکلات آزار دهنده ای است که بسیاری از کودکان و افراد بزرگسال از آن رنج می برند در حالی که گلوکومانان به عنوان درمان موثر برای این مسئله شناخته شده است.

این ماده به افزایش حرکات روده، تعداد باکتری های مفید روده و تولید بیشتر اسیدهای چرب زنجیره کوتاه کمک می کند.


حتما بخوانید » طرز تهیه کیک هویج در قابلمه بدون فر+2 روش مختلف


عوارض جانبی نودل شیراتاکی

طرز پخت نودل شیراتاکیطرز پخت نودل شیراتاکی

گلوکومانان موجود در نودل شیراتاکی می تواند به مشکلات خفیف گوارشی مانند شل شدن مدفوع یا اسهال، نفخ و گاز معده منجر شود اگرچه مصرف مقادیر معمولی و متوسط آن معمولا بی خطر است.

گلوکومانان ممکن است جذب برخی داروها از جمله داروهای دیابت را کاهش دهد، برای جلوگیری از این مسئله لازم است داروی خود را حداقل یک ساعت قبل یا چهار ساعت بعد از خوردن نودل شیراتاکی مصرف کنید.


حتما بخوانید »13 دسر بدون آرد لذیذ،فوری و خوشمزه+طرز تهیه


در صورتی که قصد دارید فیبر گلوکومانان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید همانند سایر فیبرها لازم است این کار را به تدریج انجام دهید.

طرز پخت نودل شیراتاکی

طرز تهیه نودل شیراتاکیطرز تهیه نودل شیراتاکی

بسته بندی های نودل شیراتاکی معمولا حاوی مایعی هستند که بوی ریشه کنجاک را از بین می برد به همین دلیل طرز تهیه نودل شیراتاکی در نگاه اول ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.


حتما بخوانید »15 املت خوشمزه برای سفره‌های شیک طرز تهیه انواع املت


برای از بین بردن کامل بوی کنجاک توصیه می شود ابتدا رشته ها را به مدت چند دقیقه با آب روان و تازه بشویید، سپس نودل را چند دقیقه در تابه بدون روغن حرارت دهید تا آب اضافی آن کشیده شده و بافت آن به نودل شباهت بیشتری پیدا کند در غیر این صورت نودل بیش از حد نرم یا له به نظر خواهد رسید.

از نودل شیراتاکی می توان به عنوان جایگزین ماکارونی یا برنج در غذاهای مختلف استفاده کرد. این نودل به تنهایی هیچ طعمی ندارد اما طعم سس ها و ادویه جات را به خوبی به خود جذب می کند.

در ادامه یکی از روش های ساده پخت نودل شیراتاکی را قرار داده ایم:

ماکارونی شیراتاکی پنیری (برای 1 تا 2 نفر)

ماکارونی شیراتاکی پنیریماکارونی شیراتاکی پنیری

نکته: برای تهیه این غذا بهتر است از رشته های کوتاه تر شیراتاکی یا نودل برنجی استفاده کنید.

مواد لازم نودل شیراتاکی

مواد لازم نودل شیراتاکیمواد لازم نودل شیراتاکی

  • نودل شیراتاکی یا برنج شیراتاکی: 200 گرم
  • کره یا روغن زیتون برای چرب کردن ظرف کوچک پخت و پز (ظرف رمکین)
  • پنیر چدار رنده شده: 85 گرم
  • کره: 1 قاشق غذا خوری
  • نمک دریا: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه نودل شیراتاکی

نودلنودل

1. فر را در دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) گرم کنید.
2. نودل را به مدت حداقل 2 دقیقه زیر آب روان بشویید.
3. رشته ها را به یک تابه منتقل کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی شعله متوسط یا زیاد حرارت دهید و گاهی هم بزنید.
4. در حین پختن رشته ها یک رمکین با ظرفیت 2 فنجان را با روغن زیتون یا کره چرب کنید.
5. رشته های پخته را به رمکین منتقل کنید، سایر مواد را به آن افزوده و هم بزنید.
6. ظرف را به مدت 20 دقیقه داخل فر بگذارید تا بپزد، سپس آن را سرو کنید.


در ادامه بخوانید » خواص و طرز تهیه کیمچی،نحوه مصرف آن


منبع » healthline

خانه » آموزش

برچسب‌ها: نودل ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه مرصع پلو خوشمزه با مرغ یا گوشت+1فیلم آموزشی
جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 1:10 | بازدید : 389 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

طرز تهیه مرصع پلو چیست؟مواد لازم پخت مرصع پلو چیست؟طرز مرصع پلو در قابلمه روی اجاق گاز چیست؟مراحل طرز تهیه مرصع پلو چیست؟ترفندهای پخت مرصع پلو چیست؟ترفند پخت مرصع پلو در قابلمه چیست؟دستور پخت مرصع پلو چیست؟طرز تهیه مرصع پلو بسیار خوشمزه چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم  داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

مرصع پلو با مرغ و گوشت

مرصع پلو یکی از انواع پلوها و غذای مجلسی و اصیل ایرانی است که علاوه بر ظاهری شکیل و زیبا طعم فوق العاده ای دارد. برای مهمانی های مجلل تان از این غذا استفاده کنید و با ظاهر زیبای آن سفره تان را رنگین کنید.

شاید تا به حال به ذهن تان رسیده باشد که مرصع پلو چیست؟مرصع پلو یکی از انواع پلوهای خوشمزه ی ایرانی است که از ترکیبات زیادی تهیه شده است.اما بسیار راحت است.

ترکیبات مرصع پلو شامل: برنج، مرغ، خلال پوست پرتقال، خلال بادام و پسته، هویج و کشمش و زرشک و زعفران هستند.

مرصع پلو با مرغ

نمایشگر ویدیو
00:00
 
10:31

 

مواد لازم برای مرصع پلو :

 برنج 6 پیمانه
مرغ  8 تکه
 پیاز متوسط  2 عدد
 کشمش پلویی 150 گرم
 زرشک 200 گرم
خلال بادام 100 گرم
خلال پسته 100 گرم
 خلال نارنج تلخی گرفته نصف پیمانه
هویج متوسط رنده شده 1-2 عدد
گلاب به مقدار لازم
شکر به مقدار لازم
زعفران دم شده غلیظ به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه مرصع پلو

طرز تهیه مرصع پلوطرز تهیه مرصع پلو


حتما بخوانید » 13 دسر بدون آرد لذیذ،فوری و خوشمزه+طرز تهیه


برای تهیه ی مرصع پلو، ابتدا فیله ی مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و زعفران و آبلیمو مزه دار کنید.

سپس خلال های پسته و بادام را در گلاب خیس کنید تا نرم شوند.

خلال پوست پرتقال یا نارنج را حتما چند بار در آب سرد خیس کنید و چند بار آن ها را بجوشانید تا تلخی آن ها از بین برود.

زرشک و کشمش را جداگانه بشویید و داخل آبکش بریزید.

هویج ها را یا ریز خلالی کنید یا با رنده ی درشت به صورت اریب رنده کنید و با کمی شکر و کره یا روغن تفت بدهید.

پس از 1-2 ساعت مزه دار کردن مرغ پیازی را نگینی خرد کنید و با کمی روغن تفت بدهید سپس فیله های مرغ را به آن اضافه کنید و تفت بدهید نمک و فلفل و زعفران به آن اضافه کنید. شعله را ملایم کنید و در تابه را بگذارید تا مرغ ها به آرامی بپزند اگر نیاز به آب داشت به آن کمی آب اضافه کنید. و اجازه بدهید مرغ ها بپزند اما له نشوند.

آب برنج را بجوشانید و برنج خیس خورده را به آن اضافه کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. زمانی که برنج جوشید آن را تست کنید اگر وسط آن کمی سفتی داشت و اطراف آن نرم بود آن را آبکش کنید.

داخل قابلمه روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر را قرار بدهید و برنج را روی آن بریزید و آن را در وسط جمع کنید و با دسته ی قاشق چند سوراخ روی آن ایجاد کنید. مقداری آب جوش را با روغن مخلوط کنید و روی برنج بدهید (میزان آب نباید زیاد باشد).

در قابلمه دمکنی قرار بدهید زمانی که بخار افتاد زیر آن را کم کنید.


حتما بخوانید » پاستا و ماکارونی،طرز تهیه 12 نوع پاستا و ماکارونی


اکنون به سراغ مواد دیگر برویم خلال پوست پرتقال ها را با کمی شکر و کره یا روغن تفت بدهید تا حدی که رنگ آن ها نارنجی خوشرنگ شوند. آن ها را کنار بگذارید. خلال پسته و بادام را به صورت جدا آبکش کنید و با کمی روغن یا کره تفت بدهید.

کشمش را هم با روغن یا کره تفت بدهید. زرشک را با کمی شکر و کره یا روغن تفت بدهید.

این مواد تفت داده شده برای تزیین مرصع پلو می باشد. زمانی که برنج دم کشید مقداری از آن را بردارید و زعفرانی کنید.


حتما بخوانید » طرز تهیه خورشت قیمه لاهیجانی با گوشت چرخ کرده

Mahtuta.com


برنج دم کشیده را در دیس مورد نظر بکشید و یک لایه مرغ های پخته شده را بدون آب به آن اضافه کنید و باز برنج ساده روی آن ها بریزید و با مواد تفت داده شده به شکل دلخواه تزیین کنید.

* تفاوت مرصع پلو و شیرین پلو به جدا بودن مواد آن است. که به صورت لایه ای استفاده می شود.

طرزتهیه مرصع پلو مجلسی

طرز تهیه مرصع پلو با گوشت

طرز تهیه مرصع پلو با گوشت  طرز تهیه مرصع پلو با گوشت  

برای تهیه ی مرصع پلو با گوشت، می توانید از گوشت چرخ کرده یا گوشت خورشتی استفاده کنید. گوشت خورشتی را مانند مرغ با پیاز و … بپزید و بعد روی برنج بریزید.

اما برای پخت مرصع پلو با گوشت چرخ کرده یک پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و به گوشت با نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و ورز بدهید. آن ها را به صورت قلقلی در آورید و در روغن تفت بدهید.


حتما بخوانید » طرز تهیه کیک هویج در قابلمه بدون فر+2 روش مختلف


در تابه را بگذارید اجازه بدهید مغز پخت شوند و بعد در تابه را بردارید و آن ها را سرخ کنید و هنگام سرو زیر برنج قرار بدهید و با آن و دیگر مواد بالا برنج تان را تزیین کنید.

ترکیبات مرصع پلو,پلو

درست کردن مرصع پلو با گوشت

نکاتی برای پخت مرصع پلو

برای پخت مرصع پلو حتما از برنج ایرانی استفاده کنید و آن را به صورت آبکش تهیه کنید نه کته.

 برای درست کردن مرصع پلو از زعفران زیادی استفاده کنید تا خوش عطر و بو شود.


حتما بخوانید » طرز تهیه دونات پیراشکی بدون فر در منزل


 برای داشتن خلال پوست پرتقال باید از قسمت نارنجی پوست پرتقال را جدا کنید و چندین بار به مدت 5 دقیقه در آب جوش، بجوشانید و آب را خالی کنید تا تلخی آن گرفته شود. البته می توانید مقداری نبات هم به آب جوش اضافه کنید تا خلال های پرتقال شیرین شوند.

مرصع پلو,طرز تهیه مرصع پلو


 فیله های مرغ را می توانید به صورت نگینی خرد کنید و بعد از پخته شدن می توانید کمی تفت بدهید تا ظاهری شکیل تر پیدا کند.

 این میزان برای 6-7 نفر می باشد برای تهیه ی مرصع پلو دونفره از یک سوم این میزان مواد استفاده کنید.

خانه » آموزش

برچسب‌ها: خوشمزه ,

موضوعات مرتبط: آشپزی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جی فان و آدرس jfun.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1152
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1199
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1401
:: بازدید ماه : 11588
:: بازدید سال : 39197
:: بازدید کلی : 64646