تفریحی ، سرگرمی ، سلامت ، روانشناسی ، دانلود آهنگ ، دانستی ها
نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy)
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:47 | بازدید : 206 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy) یک درام زندگینامه ای محصول سال 2019 درباره خواننده و بازیگر آمریکایی جودی گارلند به کارگردانی روپرت گولد است که با اقتباسی از فیلمنامه ی اند آف دی رین بو اثر پیتر کویلتر ساخته شده است.

در این فیلم رنی زلوگر، جسی باکلی، فین ویتراک، روفس سوئل و مایکل گمبون به ایفای نقش پرداخته اند.

  • درجه فیلم: PG-13
    ژانر: زندگینامه – درام
    تاریخ اکران: 27 سپتامبر 2019
    استودیو: ال دی اینترتیمنت – رودساید اترکشنز
  • زمان فیلم: 118 دقیقه

خلاصه داستان فیلم جودی (Judy)

این فیلم زندگی حرفه ای جودی گارلند در دوران کار خود در انگلیس را دنبال می کند. پس از موفقیت های اولیه برای اجرای کنسرت در لندن تلاش های او در نهایت متوقف شد و حتی بدلیل بیماری بدتر شد و ….

داستان کامل فیلم جودی (Judy)

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

در ابتدا، جودی گارلند 15 ساله (دارسی شاو) را می بینیم که مدیر استودیوی متروگلدوین مایر، لوئیس بی مایر (ریچارد کردری) به او می گوید که تو موهبتی داری که بقیه ندارند. استعداد جودی در آواز خواندن تقریبا بی همتاست در حالی که می تواند موفق تر از شرلی تمپل به عنوان یک نوجوان هالیوودی عمل کند.

پس از آن جودی را در دهه چهل زندگی می بینیم که با سیدنی لوفت (روفس سوئل) شوهر سومش ازدواج کرده و دو فرزند دارد. بعدا جودی و پسر و دخترش سعی می کنند هتل خود را چک کنند اما به دلیل عدم پرداخت قبلی رد می شوند به همین دلیل جودی مجبور به بازگشت به خانه لوفت می شود در حالیکه او را طلاق داده است.

در یک مهمانی جودی با میکی دینز (فین ویتراک)، صاحب یک کلوپ شبانه ملاقات می کند و آن ها به هم نزدیک می شوند.

در بازگشت به دوران نوجوانی جودی، میکی رونی (گاس بری) مدیر برنامه های استودیو به او آمفتامین می دهد تا بتواند اشتهای خود را کنترل کند.

دوباره به سال 1968 باز می گردیم، در آنجا یک نماینده به جودی می گوید که تو دیگر در آمریکا طرفدار نداری و برای اینکه بتواند شهرت بیشتری به دست بیاوری بهتر است که به بریتانیا بروی.

بیشتر بخوانید: نقد و خلاصه فیلم داستان ازدواج(Marriage Story)

جودی تصمیم می گیرد که برای رفتن به بریتانیا دو فرزندش را در کنار لوفت ترک کند و به آنجا برود هر چند این تصمیم برای او بسیار دشوار است.

در بریتانیا مسائل مربوط به سو مصرف مواد مانع از اجرای قابل اعتماد بر روی صحنه می شود. جودی دیرهنگام بر روی صحنه می آید. از دستیار ها خواسته می شود تا سلامتی وی را بررسی کرده و آرایش وی را تمدید کنند. طرفداران مشتاق هستند چون عملکرد او عالی است.

مجددا به 14 سالگی جودی می رویم او از اینکه با قرص تغذیه می شود ناراضی است. در سال 1968 در لندن، دوباره اجرا شروع می شود و او شروع به خواندن اشعار Clang، clang، clang از The Trolley Song می کند.

جودی دو نفر از هواداران همجنسگرایش را ملاقات می کند و برای آخر شب در آپارتمان به آن ها می پیوندد. یکی از طرفداران پیانو می نوازد و او آهنگ “خوشحال شوید” را می خواند.

دینز در یک بازدید غافلگیرانه به لندن می آید که او را تشویق کند. جودی هنوز بخاطر مسائل مربوط به مصرف مواد و اضطراب، در اجرا های خود مشکل دارد.

یک فلش بک دیگر نشان می دهد که مایر در 15 سالگی با او صحبت می کند و با برنامه ریزی هایش جودی نوجوان را خسته می کند.

نماینده بریتانیایی طرفدار او، یک پزشک متخصص را برای معاینه می آورد. جودی می گوید که دو سال پیش دچار بریدگی نای شده و همین باعث کاهش صدای او شده است. پزشک خستگی جسمی و روانی را تشخیص می دهد که برای بهبودی به استراحت نیاز دارد.

رابطه او با دینز نزدیکتر می شود و آن ها ازدواج می کنند. او شوهر پنجم جودی ست.

جودی هنوز به فرزندان خود فکر می کند و از جدا شدن آن ها رنج می برد. با این حال، بچه ها از درس خواندن در مدرسه ای در کالیفرنیا خوشحال هستند.

دینز خبر های بدی درباره معاملاتش دارد و آن ها تصمیم می گیرند مدتی در انگلیس بمانند تا اهدافشان برآورده شوند. در اجرای بعدی، او روی صحنه می رود و طرفدارانش را مورد تمسخر قرار می دهد.

جودی آهنگ خود را به پایان رساند اما مجددا به صحنه بازگشت تا آخرین آهنگ خود را اجرا کند. او هنگام خواندن آهنگ اور دی رین بو حالش بد می شود اما با تشویق طرفداران بهبود می یابد و قادر به اجرای کامل می شود.

جودی می پرسد : مرا فراموش نخواهید کرد؟ اینطور نیست؟ و بعد آخرین جمله ی خود را بر زبان می آورد و صحنه را ترک می کند : قول دهید که فراموشم نمی کنید.

جودی شش ماه بعد، در تابستان 1969 در سن 47 سالگی درگذشت.

نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy)

این فیلم بدون شک فیلم رنی زلوگر است. صدای زلوگر عالی است او همه آهنگ های جودی را خودش می خواند.

طبق قرارداد در متروگلدوین مایر، جودی جوان خسته و گرسنه است. او نمی تواند غذا بخورد، نمی تواند بخوابد، با قرص هایی که توسط استودیویی که فکر می کند او خیلی چاق است همیشه بیدار ماند. هر چند وقت یک بار، رئیس لوئیس بی مایر او را تهدید می کند.

فلاش بک های سال های ابتدایی زندگی جودی احساس خسارت وارده به او را خیلی خوب و ملموس به تصویر کشیده است. این ها جزئیاتی هستند که ممکن است سو استفاده از قدرت و قربانی کردن زنان در آن دوران را نشان دهند.

داستان جودی گارلند یک تراژدی عظیم است که فرد را توسط شهرت، سرگرمی، عادت تماشاگران و انتخاب های بد شخصی که توسط شهرت فریب خورده روبرو می کند.

فیلم جودی (Judy) مناسب چه کسانی است؟

به نظر نسیم (نقد کننده آماتور سایت کوکا)

این فیلم قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد مخصوصا کسانی که به ژانر درام و بیوگرافی علاقه مند هستند.

همچنین اگر دوست دارید با زندگی واقعی سلبریتی ها و پستی و بلندی های زندگی آن ها آشنا شوید این فیلم می تواند انتخاب خوبی باشد.

رنی زلوگر فوق العاده نقش یک زن افسرده و رنج کشیده و معتاد را بازی کرده، مشکلات افراد مشهور و سلبریتی ها را به خوبی به نمایش گذاشته و نشان داده است که آن ها همیشه خوشحال و شاد نیستند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

رنی زلوگر به خوبی توانسته نقش یک خواننده را بازی کند و به نظر من صدای او بی نظیر است. کار گریم و میکاپ کاملا حرفه ای انجام شده و خیلی خوب توانسته رنی را به جودی گارلن شبیه کند.

فیلم بسیار کند و آهسته پیش می رفت اما خسته کننده نبود و به خوبی می توانست بیننده را سرگرم کند. فضای فیلم بسیار دلگیر است و افسردگی را به ببیننده القا می کند، همان طور که بازیگر نقش اصلی از این بیماری رنج می برد.

فروش فیلم جودی (Judy)

این فیلم در ایالات متحده آمریکا و کانادا 24.3 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 16.9 میلیون دلار و در مجموع 41.2 میلیون دلار فروش داشته است.

دستاوردهای فیلم جودی(Judy)

  • برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای رنی زلوگر در نقش جودی – سال 2020
  • برنده جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای رنی زلوگر در نقش جودی – سال 2020
  • بهترین جایزه گلدن گلاب بازیگر زن فیلم درام برای رنی زلوگر در نقش جودی – سال 2020
  • جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر نقش اول زن برای رنی زلوگر در نقش جودی – سال 2020

منابع : wikipedia – nytimes

خانه » سینما

برچسب‌ها: فیلم ,

موضوعات مرتبط: سینما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقد و داستان کامل فیلم 1917
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:47 | بازدید : 199 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا به نقد و داستان کامل فیلم 1917 میپردازیم با ما همراه باشید.

1917 یک فیلم حماسی جنگی انگلیسی است که در سال 2019 به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی سام مندس ساخته شده است. به گفته ی سام بخشی از داستان این فیلم براساس وقایعی که پدربزرگش، آلفرد مندس برای او تعریف کرده نوشته شده است.

در این فیلم جورج مکای و دین چارلز چپمن به عنوان بازیگران اصلی و مارک استرانگ، اندرو اسکات، ریچارد مدن

  • درجه فیلم: R
    زمان فیلم: 119 دقیقه
    تاریخ اکران: 25 دسامبر 2019
    استودیو: یونیورسال استودیوز – دریم ورکس
  • ژانر: درام، حماسی، جنگی

خلاصه داستان فیلم 1917

این فیلم داستان دو سرباز جوان بریتانیایی را در جنگ جهانی اول روایت می کند که باید یک پیام بسیار مهم را به سربازان بریتانیایی برسانند تا در دام حمله ی آلمان ها نیفتند و …

داستان کامل فیلم 1917

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

در 6 آوریل 1917 یکی از هواپیما های جاسوس بریتانیایی متوجه شد که ارتش آلمان از بخشی از جبهه غربی در شمال فرانسه عقب نشینی کرده اما این در واقع یک عقب نشینی استراتژیک در خط هنددنبورگ است تا به این طریق بتوانند ارتش بریتانیا را غافلگیر کنند.

در سنگر های انگلیس با قطع خطوط تلفن، دو سرباز جوان انگلیس به نام های ویلیام شوفیلد (جورج مکای) و تام بلیک (دین چارلز چپمن) به دستور ژنرال ارینمور (کالین فرث) موظف می شوند تا یک پیام را به سرهنگ مکنزی (بندیکت کامبربچ) از گردان دوم دونونشایر برسانند تا به این ترتیب جلوی غافلگیر شدن آن ها و کشته شدن 1600 سرباز گردان که ستوان جوزف بلیک (ریچارد مدن)، برادر تام هم جزو آن هاست گرفته شود.

شوفیلد و بلیک سر راه خود از سنگر های متروکه ی آلمانی ها عبور می کنند و یک پادگان زیرزمینی را کشف می کنند که در آنجا شوفیلد بر اثر انفجار نزدیک است که جان خود را دست بدهد اما بلیک او را نجات می دهد و هر دو فرار می کنند.

بیشتر بخوانید: نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy)

آن ها به یک مزرعه متروکه می رسند و در آن جا شاهد سقوط یک هواپیمای آلمانی هستند. شوفیلد و بلیک خلبان را از هواپیمای در حال سوختن بیرون می کشند با این حال، خلبان بلیک را زخمی می کند و شوفیلد او را با گلوله می کشد.

شوفیلد، بلیک را که در حال مرگ است راحت می کند و به او قول می دهد که ماموریت خود را با موفقیت به پایان برساند. پس از ترک بلیک او به یک گردان انگلیسی می رسد.

یک پل تخریب شده در نزدیکی اکوست سن ماین مانع عبور کامیون های انگلیسی می شود.

شوفیلد تصمیم می گیرد که با آن ها در ساخت پل مشارکت کند یکی از افسران یگان کاپیتان اسمیت (مارک استرانگ) به شوفیلد هشدار می دهد که سرهنگ مکنزی کسی است که ترجیح می دهد جنگ کند تا از دستورات پیروی کند.

او سپس از آنچه برای عبور از این پل باقی مانده استفاده می کند تا به تنهایی عبور کند و به سرعت توسط یک تک تیرانداز آلمانی مورد حمله قرار می گیرد. او و تیرانداز به طور همزمان به هم شلیک می کنند و تک تیرانداز کشته می شود در حالی که شوفیلد بیهوش می شود.

او شب به هوش می آید و می بیند که شهر در شعله های آتش می سوزد. سربازان آلمانی او را پیدا می کنند اما او از دست آن ها فرار می کند و در زیر زمین یک ساختمان متروکه مخفی می شود.

در آنجا یک زن فرانسوی با یک کودک شیر خوار پیدا می کند، زن به او کمک می کند تا زخم هایش را معالجه کند و به او غذا های کنسروی و شیر گاو تازه می دهد و شوفیلد با خواندن شعری نوزاد را آرام می کند.

شوفیلد باید آنجا را ترک کند. او در راه با دو سرباز آلمانی مواجه می شود که می تواند یکی را خفه کند و دیگری که مست بود را رها کرده و فرار می کند.

در این تعقیب و گریز ها او در یک رودخانه پریده و فرار می کند و صبح قبل از رسیدن به کنار رودخانه در یک آبشار می افتد. در جنگل، او به گروهی از سرباز ها می پیوندد که به سمت جبهه حرکت می کنند، شوفیلد تلاش می کند تا به سرهنگ مکنزی برسد.

او متوجه می شود که با وجود شلوغی سنگر ها به راحتی نمی تواند به مکنزی برسد و در نهایت با عبور از میدان جنگ خود را به مکنزی می رساند. مکنزی پس از خواندن پیام علی رغم میل باطنی دستور عقب نشینی می دهد اما تاکید می کند که احتمالا تا یک هفته ی آینده دستور خود را تغییر می دهد.

به شوفیلد گفته می شود که جوزف در گروه اول سربازان بوده و در نهایت بین مجروحان پیدا می شود. جوزف از شنیدن خبر مرگ برادرش ناراحت است اما از شوفیلد بخاطر تلاش هایش تشکر می کند.

شوفیلد حلقه ها و برچسب ها را به جوزف می دهد و از او می خواهد درمورد قهرمانی های بلیک برای مادرشان بنویسد که جوزف با آن موافق است.

در آخر شوفیلد را نشان می دهد که در زیر یک درخت نشسته است و به عکس های همسر و دو دخترش نگاه می کند.

نقد و بررسی فیلم 1917

فیلم تحسین منتقدان را به همراه داشته و بسیاری از منتقدان 1917 را یکی از بهترین فیلم های سال 2019 می دانند.

1917 سام مندس یک فیلم جنگی بسیار زیبا و یک شاهکار فنی است که یک ماموریت عجیب و غریب را به یک هیجان اکشن تبدیل می کند.

نکته ی جالب اینجاست که این فیلم تنها در دو شات فیلمبرداری شده است؛ یکی در طول روز و یکی هنگام غروب خورشید.

  • نقد و داستان کامل فیلم 1917

فروش فیلم 1917

فیلم 1917 با بودجه ی 90 تا 100 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم در ایالات متحده آمریکا و کانادا 145.7 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 178.1 میلیون دلار و در مجموع 323.8 میلیون دلار فروش داشته است.

بیشتر بخوانید: نقد و خلاصه فیلم داستان ازدواج(Marriage Story)

دستاوردهای فیلم 1917

  • برنده ی جایزه اسکار بهترین فیلم برداری – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین میکس صدا – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین جلوه های ویژه – سال 2020
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی – سال 2020
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام – سال 2020
  • رتبه 33 لیست 250 فیلم برتر imdb با امتیاز 8.5

منابع : wikipedia – theatlantic

خانه » سینما

برچسب‌ها: فیلم ,

موضوعات مرتبط: سینما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقد و داستان کامل فیلم کره ای انگل(Parasite)
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:46 | بازدید : 234 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

فیلم پارازیت (Parasite) یا انگل یک فیلم کمدی سیاه محصول کره ی جنوبی است که در سال 2019 به کارگردانی و نویسندگی بونگ جون هو ساخته شده است.

در این مقاله از بخش نقد فیلم مجله اینترنتی ماهتوتا به نقد و داستان کامل فیلم کره ای انگل(Parasite) میپردازیم با ما همراه باشید.

در این فیلم سونگ کانگ هو، لی سون کیون، چو یوو جئونگ، چوی وو شیک و پارک سو دام به عنوان بازیگر حضور داشته اند.

  • درجه فیلم: R
    ژانر: کمدی، درام، هیجان انگیز
    تاریخ اکران: 30 می 2019
    استودیو: سی جی اینترتینمنت
  • زمان فیلم: 132 دقیقه

خلاصه داستان فیلم انگل(Parasite)

این فیلم زندگی اعضای یک خانواده فقیر را دنبال می کند که تصمیم می گیرند با نفوذ به یک خانواده ی ثروتمند همه ی کار های آن خانه حتی کار هایی که در انجام آن ها مهارتی ندارند را خودشان انجام دهند و …

داستان کامل فیلم انگل(Parasite)

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

پدر خانواده کیم کی تاکی (سونگ کانگ هو)، مادر خانواده چانگ سوک (جانگ های جین)، دختر خانوده کی جونگ (پارک سو دام) و پسر خانواده کی وو (چوی وو شیک) در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنند و با مشاغل موقت کم درآمدی زندگی خود را می گذرانند و برای رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند.

روزی مین هیوک (پارک سئو جون)، دوست کی وو و دانشجوی دانشگاه از او می خواهد که وقتی به خارج از کشور رفت، کی وو به عنوان معلم زبان انگلیسی به دختر یک خانواده ثروتمند به نام پارک دا هه (جانگ زیسو) آموزش دهد.

کی وو به عنوان یک دانشجوی زرنگ دانشگاه شناخته شده و توسط خانواده ی پارک استخدام می شود.

پس از آن، خانواده کیم شروع به نفوذ به خانه پارک ها می کنند. کی وو به عنوان معلم سرخانه شروع به کار کرده و روابط عاشقانه ای با دا هه شروع می کند.

بیشتر بخوانید: نقد و داستان کامل فیلم ۱۹۱۷

کی جونگ به عنوان یک کارشناس هنر، موافقت می کند که پسر نوجوان خانواده، دا سونگ (جانگ هئون جان) را راهنمایی کند.

شوفر آقای پارک بعد از مدتی به دلیل اینکه کی جونگ او را به دلیل داشتن رابطه جنسی در ماشین متهم می کند اخراج شده و کی تاکی به جای او استخدام می شود. سرانجام، چانگ سوک به عنوان خدمتکار اصلی خانواده پارک استخدام می شود چون خدمتکار قبلی را با نقشه به دلیل ابتلا به بیماری سل مجبور به ترک خانه می کنند.

وقتی پارک ها برای سفر خانه را ترک می کنند، خانوده ی کیم از تجملات این عمارت لذت می برند. به طور غیر منتظره، مون گوانگ (لی جانگ ایان) خدمتکار سابق برمی گردد.

وی یک ورودی پنهانی متعلق به یک پناهگاه زیرزمینی را که توسط معمار و صاحب قبلی عمارت ساخته شده است را به خانواده ی کیم نشان می دهد.

بیش از چهار سال پیش، قبل از ورود پارک ها، شوهر مون گوانگ، گون سا (پارک میونگ هون) زندگی خود را مخفیانه در زیر خانه شروع می کند چون از دست طلبکار ها فرار کرده است.

مون گوانگ پس از پی بردن به حقیقت، خانواده ی کیم ها را تهدید می کند که اگر حرفی بزنند او هم راز آن ها را فاش می کند.

به دلیل طوفان، پارک ها مجبور می شوند به خانه برگردند و خانواده کیم به تمیز کردن خانه مشغول می شوند در حالیکه بین مون گوانگ، گون سا و خانواده کیم ها درگیری پیدا می شود.

خانواده ی کیم ها، مون گوانگ و گون سا را در زیرزمین گیر انداخته و زندانی می کنند.

مون گوانگ که توسط چانگ سوک از پله ها به پایین پرت شده دچار آسیب کشنده ای می شود. پس از آنکه چانگ سوک شام خود را سرو کرد خانم پارک به او می گوید که دا سونگ سال ها پیش یک روح به نام گون سا را در زیر زمین دیده است.

خانواده کیم از خانه ی پارک ها فرار کرده و به آپارتمان خود بر می گردند و به دلیل طوفان مجبور می شوند که در یک سالن ورزشی با سایر آوارگان بخوابند.

روز بعد، خانم پارک تصمیم می گیرد برای تولد دا سانگ مهمانی بگیرد. او کی جونگ و کی وو را دعوت می کند در حالی که کی تاک و چونگ سوک باید به عنوان کارمند در مهمانی شرکت کنند. کی وو به سمت پناهگاه می رود و در آن جا مورد حمله ی گون سا قرار گرفته و به کما می رود.

کی جونگ برای دنبال انتقام از مون گوانگ و گون سا با یک چاقوی آشپزخانه به میهمانان وحشت زده حمله می کند. دا سونگ با دیدن گون سا دچار تشنج ناشی از تروما شده و دعوا بین گون سا و چانگ سوک شروع می شود تا اینکه چانگ سوک، گون سا را با سیخ می کشد.

در حالی که کی تاک برای کمک به کی جونگ تلاش می کند، آقای پارک به او دستور می دهد تا دا هه را به بیمارستان منتقل کند.

در میان این هرج و مرج، کی تاک با ناراحتی از توهین های مکرر آقای پارک با چاقو به او حمله کرده و او را زخمی می کند.

چند هفته بعد، کی وو از حمله جان سالم به در برده و از کما خارج می شود. او و چانگ سوک به جرم کلاهبرداری منتظر محاکمه به سر می برند در حالی که کی جونگ در اثر جراحت کشته شده و کی تاک به جرم قتل آقای پارک تحت تعقیب است.

کی وو همچنان به بررسی خانه پارک ها می پردازد که هم اکنون به یک خانواده آلمانی فروخته شده است و پیامی را که با کد مورس از چراغ های سوسو زن زده می شوند، می بیند.

این پیام از کی تاک است که اکنون در پناهگاه زندگی می کند. کی تاک جنازه ی مون گوانگ را در حیاط خلوت دفن می کند.

کی وو نامه ای را به پدرش می نویسد و قول می دهد که یک روز درآمد کافی برای خرید خانه، آزاد کردن پدرش و دور هم جمع شدن دوباره خانواده اش به دست می آورد.

در آخر فیلم کی وو و چانگ سوک نشان داده می شوند که همچنان در بانجیها زندگی می کنند که اول فیلم نشان داده شده بود.

نقد و بررسی فیلم انگل(Parasite)

براساس بررسی های منتقدان این فیلم تحسین جهانی را در بر داشته است. بیش از 300 منتقد این فیلم را به عنوان بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین گروه فیلم های خارجی انتخاب کرده اند.

دیو کالهون از تایم می گوید : ” انگل یک کار خیره کننده است، از ابتدا تا انتها. شگفت آور، کاملا گیرا و پر از غافلگیری های بزرگ و شگفتی های کوچک. ”

جاشوا ریورا از جی کیو انگل را بهترین فیلم سال 2019 نامیده است. در بسیاری از وبسایت ها و مجله ها فیلم انگل به عنوان بهترین فیلم سال 2019 و یکی  بهترین فیلم های دهه ی گذشته شناخته شده است.

فروش فیلم انگل(Parasite)

فیلم انگل با بودجه ی 11 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم در ایالات متحده آمریکا 35.5 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 132.1 میلیون دلار و در مجموع 167.6 میلیون دلار فروش داشته است.

دستاوردهای فیلم انگل(Parasite)

  • نخل طلای بهترین فیلم جشنواره فیلم کن – سال 2019
  • بهترین فیلم جشنواره فیلم سیدنی – سال 2019
  • برنده ی جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی‌ زبان – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی بفتای بهترین فیلم غیر انگلیسی‌ زبان – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلم بین‌ المللی – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین فیلم – سال 2020
  • رتبه 20 لیست 250 فیلم برتر imdb با امتیاز 8.6

نقد و داستان کامل فیلم کره ای انگل(Parasite)

بیشتر بخوانید: نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy)

منابع : wikipedia

خانه » سینما

برچسب‌ها: فیلم ,

موضوعات مرتبط: سینما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقد و داستان کامل فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:22 | بازدید : 197 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

 فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world) یک فیلم علمی،ماجراجویی و تخیلی محصول سال 2015 به کارگردانی کالین ترورو، نویسندگی کالین ترورو و درک کونولی و تهیه کنندگی فرانک مارشال و پاتریک کرولی است. این فیلم چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های پارک ژوراسیک و اولین قسمت از سه گانه برنامه ریزی شده دنیای ژوراسیک است.

در این فیلم کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، وینسنت دن آفریو، تای سیمپکینز، نیک رابینسون، عمر سی، بی دی ونگ و عرفان خان به ایفای نقش پرداخته اند.

درجه فیلم: PG-13
ژانر: ماجراجویی و علمی – تخیلی
زمان فیلم: 124 دقیقه
تاریخ اکران: 12 ژوئن 2015
استودیو: یونیورسال استودیوز

عناوین این مقاله عبارت است از:

  • خلاصه داستان فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)
  • داستان کامل فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)
  • نقد فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)
  • فروش فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)
  • دستاوردهای فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)

خلاصه داستان فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)

22 سال پس از وقایع پارک ژوراسیک، وقایع دنیای ژوراسیک در همان جزیره ی Isla Nublar واقع در آمریکای مرکزی که در نزدیکی ساحل اقیانوس آرام کاستاریکا است روی می دهد.

مجموعه ی تفریحی پارک ژوراسیک دوباره بازسازی شده و زمانی که یکی از دایناسور های تراریخته ی آن فرار می کند، هرج و مرج و قتل عام در آن اتفاق می افتد و ….

داستان کامل فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

دو برادر به نام های زاک میچل (نیک رابینسون) و گری میچل (تای سیمپکینز) به دنیای ژوراسیک می آیند تا از دایناسور ها بازدید کنند. عمه ی آن ها کلیر دارنینگ (برایس دالاس هاوارد) مدیر عملیات آنجاست و دستیار خود زارا (کتی مک گراث) را به عنوان راهنمای پسر ها منصوب می کند.

اما پسر ها از دست او فرار می کنند و به تنهایی به جستجو در دنیای ژوراسیک می پردازند.

در جای دیگر این جزیره، اوون گرادی (کریس پرت)، سرباز سابق نیروی دریایی و متخصص رفتار شناسی جانوری در حال بررسی چهار دایناسور ولاسیرپتر به نام های بلو، اکو، دلتا و چارلی بوده و در مورد هوش آن ها تحقیق می کند.

ویک هاسکینس (وینسنت دن آفریو)، رئیس عملیات InGen معتقد است که ولاسیرپتر ها را با توجه به توانایی هایی که دارند می توان به عنوان حیوانات نظامی استفاده کرد، ایده ای که اوون و دستیار وی بری (عمر سی) با آن مخالف هستند.

پیش از افتتاح پارک، کلیر و مالک پارک، سیمون ماسرانی (عرفان خان)، جدیدترین جاذبه پارک، ایندامینوس رکس که یک دایناسور تراریخته است و توسط دکتر هنری وو (بی دی ونگ) به وجود آمده را بررسی می کنند.

اوون به کلیر هشدار می دهد که ایندامینوس فاقد مهارت های اجتماعی است و این خیلی خطرناک است. وقتی ایندامینوس فرار می کند اوون و دو کارگر پارک وارد محوطه می شوند.

ایندامینوس که می تواند خود را استتار کند ناگهان ظاهر می شود. اوون زنده می ماند اما دو کارگر دیگر توسط این دایناسور بلعیده می شوند. اوون به ماسرانی توصیه می کند که ایندامینوس را بکشد اما او برای محافظت از سرمایه ی شرکت یک واحد تخصصی را اعزام می کند تا او را با سلاح های غیر کشنده بیهوش کرده و برگردانند.

پس از قتل عام فجیعی که رخ می دهد کلیر دستور تخلیه بخش شمالی جزیره را صادر می کند.

زاک و گری هنگام گشت و گذار با یک وسیله ی نقلیه در پارک وارد منطقه ای می شوند، ایندامینوس به آن ها حمله می کند و وسیله ی نقلیه را از بین می برد اما این دو موفق می شوند فرار کنند.

آن ها ویرانه های مرکز بازدید کنندگان پارک ژوراسیک اصلی را پیدا می کنند، جیپ وانگلر قدیمی را تعمیر کرده و به پارکینگ پارک می روند. در حالیکه کلیر و اوون به دنبال پسر ها هستند به سختی از دست ایندامینوس فرار می کنند.

ماسرانی و دو سرباز با هلیکوپتر ایندامینوس را شکار می کنند اما بالگرد آن ها به پتروسور ها برخورد کرده و سقوط می کند در نتیجه ماسرانی و افرادش کشته می شوند.

گری و زاک، اوون و کلیر را در یک پناهگاه پیدا می کنند چون افراد مسلح با استفاده از مواد آرامش بخش به پتروسور ها حمله کرده اند.

هاسکینس دستور می دهد تا همه به دنبال ایندامینوس بروند. اوون با ارتباط برقرار کردن با ولاسیرپتر ها باعث می شود که ایندامینوس پیدا شود.

او متوجه می شود که ایندامینوس دارای DNA ولاسیرپتر هاست. سرباز ها به ایندامینوس شلیک می کنند اما او فرار می کند. سرباز ها به ولاسیرپتر ها حمله می کنند و چارلی در این میان کشته می شود.

هاسکینس برای محافظت از تحقیقات وو و جنین های دایناسور ها، سعی دارد آن ها را از جزیره خارج کند. اوون، کلیر و پسر ها، هاسکینس را در آزمایشگاه می بینند که سعی می کند جنین های بیشتری را با خودش ببرد اما دلتا از راه می رسد او را می کشد.

اوون قبل از پیدا شدن ایندامینوس مجددا با سه دایناسور ولاسیرپتر زنده مانده ارتباط برقرار می کند. آن ها به ایندامینوس حمله می کنند اما دلتا و اکو کشته می شوند در حالی که بلو بیهوش می شود.

کلیر تیرانوسور رکس را آزاد می کند تا با ایندامینوس مبارزه کند و به این ترتیب زمان برای بهبودی بلو و تجدید قوای او پیدا می کنند.

این دو دایناسور در کنار هم ایندامینوس را به لبه ی تالاب می کشانند و در آنجا دایناسور موساسور او را به زیر آب کشانده و از بین می برد.

بازماندگان آنجا را ترک می کنند و این جزیره دوباره متروکه می شود. زاک و گری پیش پدر و مادرشان بر می گردند و اوون و کلیر هم در کنار هم می مانند.

بیشتر بخوانید: نقد و داستان کامل فیلم ۱۹۱۷

نقد فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)

بهترین جنبه ی فیلم دنیای ژوراسیک شاید این باشد که یک ابر قهرمان هیبریدی پارک را دچار دردسر می کند و این آنقدر خوب و هیجان انگیز است که شما را به آن فضایی منتقل می کند که استیون اسپیلبرگ کارگردان اصلی فیلم در سال 1993 مطرح کرده بود.

بدترین جنبه های فیلم شاید برخورد خشن انسان با حیوانات و مرد سالاری در فیلم باشند.

منتقدان این فیلم را در مقایسه با پارک ژوراسیک یک فیلم متوسط می دانند. منتقدان آسیوشیتد پرس به این فیلم دو ستاره از چهار ستاره داده اند و آن را فیلمی کریه و گزافه گو توصیف کردند.

منتقدانی هم که به آن امتیاز اندکی بالاتر از متوسط داده اند، این امتیاز را به جلوه های ویژه فیلم داده اند که به خصوص در نمایش آن روی پرده نقره ای سه بعدی خودنمایی می کند.

در این میان بودند منتقدانی که این فیلم را به عنوان یک دنباله ی شایسته برای پارک ژوراسیک اسپیلبرگ می دانند و معتقدند که فیلم با وجود کاستی هایی که دارد هنوز هم برای بیننده جذاب است.

آقای اسپیلبرگ ممکن است کارگردانی دنیای ژوراسیک را انجام نداده باشد اما اثر انگشت وی در این فیلم به خوبی دیده می شود.

شاید بتوان گفت یکی از بهترین صحنه های فیلم زمانی است که زاک میچل، یکی از دو برادر که به پارک آمده اند وقتی تلفنی با مادرش در حال صحبت است یک تی-رکس به یک بز تزئینی حمله کرده و آن را از جای خود بیرون می کشد در حالیکه پسر بچه متوجه نمی شود پشت سرش چع اتفاقاتی رخ داده است.

یکی از روابط مسخزه در فیلم رابطه ی بین اوون و کلیر است، کلیر که با لباس های مارک و کفش های پاشنه بلند به یک مانکن تبلیغاتی تبدیل شده است. او در تمام طول فیلم از کفش های پاشنه بلند استفاده می کند و در آخر فیلم با همان کفش ها کار های شجاعانه ای انجام می دهد با این حال می توان جنبه های تحریک کننده آن را فیلتر کرد و از فیلم لذت برد.

فروش فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)

فیلم دنیای ژوراسیک با بودجه  150 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم در ایالات متحده آمریکا و کانادا 652.3 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 1.019 میلیارد دلار و در مجموع 1.672 میلیارد دلار فروش داشته است.

دستاوردهای فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)

  • برنده ی جایزه ام تی وی بهترین بازیگر مرد اکشن برای کریس پرت – سال 2016
  • برنده جایزه ساترن بهترین بازیگر جوان سال برای تای سیمپکینز – سال 2016

نقد و داستان کامل فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)

بیشتر بخوانید: نقد و داستان کامل فیلم کره ای انگل(Parasite)

منابع : wikipedia – rogerebert

خانه » سینما

برچسب‌ها: فیلم ,

موضوعات مرتبط: سینما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقد و داستان کامل فیلم فارست گامپ
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:20 | بازدید : 213 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

نقد و داستان کامل فیلم فارست گامپ (Forrest Gump) فیلمی کمدی-درام آمریکایی در سال 1994 به کارگردانی رابرت زمکیس و به نویسندگی اریک روث بر پایه ی رمانی به همین نام اثر وینستون گروم در سال 1986 ساخته شده‌ است.

در این فیلم تام هنکس، رابین رایت، گری سینایس، سالی فیلد و هالی جوئل آزمنت به عنوان بازیگر حضور داشته اند.

  • درجه فیلم: PG-13
    ژانر: کمدی-درام
    تاریخ اکران: 6 جولای 1994
    استودیو: پارامونت پیکچرز
  • زمان فیلم: 142 دقیقه

عنوان این مقاله عبارت است از:

  • خلاصه داستان فیلم فارست گامپ
  • داستان کامل فیلم فیلم فارست گامپ
  • نقد فیلم فارست گامپ
  • فروش فیلم فارست گامپ
  • دستاوردهای فیلم فارست گامپ

خلاصه داستان فیلم فارست گامپ

این داستان چندین دهه از زندگی فارست گامپ را نشان می دهد، مردی کند ذهن اما شوخ و مهربان از آلباما که شاهد چندین رویداد تاریخی در قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا می باشد.

این فیلم با رمان تفاوت های بسیاری دارد.

داستان کامل فیلم فیلم فارست گامپ

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

در سال 1981، یک پر سفید از آسمان به پایین می افتد و در یک ایستگاه اتوبوس در ساوانا، جورجیا فرود می آید. مردی به نام فارست گامپ (تام هنکس) آن را برداشته و لای کتاب کودکانه جورج کنجکاو قرار می دهد.

سپس او داستان زندگی خود را برای افراد غریبه ای که کنارش روی نیمکت ایستگاه اتوبوس نشسته اند، تعریف می کند.

در سال 1951 در گرین بو، آلاباما، فارست نوجوان (مایکل کونر هامفری) برای اصلاح یک خمیدگی در ستون فقرات خود مجبور است یک ارتوز را به پای خود ببندد و این باعث می شود که دیگر قادر به راه رفتن راحت نباشد.

او به همراه مادرش (سالی فیلد) که یک اقامتگاه شبانه روزی را اداره می کند، به تنهایی زندگی می کند. یکی از مستاجران این اقامتگاه جوانی به نام الویس پریسلی است که برای فارست گیتار می نوازد و حرکات رقص خود را اجرا می کند.

در اولین روز مدرسه، فارست با دختری به نام جنی کوران (هانا هال) آشنا می شود و این دو بهترین دوستان هم می شوند. پدر جنی از او سو استفاده جنسی می کند.

فارست به دلیل ناتوانی جسمی و کند ذهنی اغلب مورد آزار و اذیت دیگران قرار می گیرد. روزی در حالی که از دست قلدر های مدرسه در حال فرار است، ارتوز های پای او

باز شده و فارست را نشان می دهد که سریع در حال دویدن است.

این استعداد سرانجام به وی اجازه می دهد تا در سال 1963 بورسیه راگبی در دانشگاه آلباما را دریافت کند. او شاهد حضور فرماندار جورج والاس در دانشگاه است و به عنوان یکی از اعضای تیم فوتبال آمریکایی موفق می شود با رئیس جمهور جان اف کندی در کاخ سفید ملاقات کند.

فارست پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه، وارد ارتش آمریکا می شود و در آنجا با یک سرباز دیگر با نام مستعار بوبا (میکلتی ویلیاتمسون) دوست می شود که فارست را متقاعد می کند که پس از خدمت به صید میگو با او بپردازد.

در سال 1967، آن ها به ویتنام اعزام می شوند و با لشکر 9 پیاده نظام در منطقه دلتای رود مکونگ خدمت می کنند. پس از گشت زنی در اطراف جوخه ی آن ها در حین گشت مورد حمله قرار گرفته و بوبا کشته می شود.

فارست جان بیشتر همرزمان خود از جمله ستوان دن تیلور (گری سینایس)، که هر دو پایش را از دست داده نجات می دهد و به همین دلیل مدال افتخار قهرمانی از رئیس جمهور لیندون بی جانسون دریافت می کند.

در تظاهرات ضد جنگ، فارست با ابی هوفمن ملاقات می کند و سرانجام با جنی (رابین رایت)، که سبک زندگی هیپی را انتخاب کرده ملاقات می کند. او همچنین استعدادی در بازی پینگ پنگ نشان می دهد و به مسابقات جهانی راه می یابد و در کنار جان لنون به برنامه ی نمایش دیک کاویت دعوت می شود.

در نیویورک سیتی او تعطیلات سال 1972 را با ستوان دن می گذراند که حالا دیگر فلج شده است.

فارست با رئیس جمهور ریچارد نیکسون ملاقات می کند و به طور اتفاقی رسوائی واترگیت را افشا کرده و نیکسون را مجبور به استعفا می کند.

بیشتر بخوانید: نقد و داستان کامل فیلم دنیای ژوراسیک (jurassic world)

فارست گامپ پس از پایان جنگ رسما از ارتش جدا می شود.

فارست با بازگشت به گرین باو، شرکتی را تاسیس می کند که در آن راکت تنیس روی میز تولید می کند. او از این درآمد برای خرید قایق صید میگو استفاده می کند. ستوان دن در سال 1974 به فارست ملحق می شود، آن ها در ابتدا موفقیت اندکی دارند.

بعد از اینکه قایق آن ها تنها قایقی است که از طوفان کارمن جان سالم به در می برد، آن ها میگو های زیادی جمع می کنند و شرکت میگوی بوبا گامپ شریمپ را ایجاد می کنند و آنجاست که ستوان دن سرانجام از فارست برای نجات جان خود تشکر می کند.

ستوان دن در شرکت اپل سرمایه گذاری می کند و این دو میلیونر می شوند اما فارست نیمی از درآمد خود را به خانواده بوبا می دهد. سپس فارست به خانه می آید تا مادرش را که در اثر سرطان ضعیف شده ببیند.

در سال 1976، جنی که دیگر مواد مخدر و الکل را ترک کرده به دیدن فارست گامپ می آید و فارست از او خواستگاری می کند. آن شب او به فارست می گوید او را دوست دارد اما صبح روز بعد او را ترک می کند.

فارست دل شکسته می شود و به مدت سه سال در یک ماراتن دور کشور شرکت می کند و دوباره قبل از بازگشت به خانه مشهور می شود.

به زمان حال بر می گردیم، جایی که فارست می گوید که او در ایستگاه اتوبوس منتظر است زیرا نامه ای از جنی دریافت کرده که از وی خواسته تا وی را ملاقات کند. غریبه ها می گویند که آدرس روی نامه فقط چند بلوک آن طرف تر است و فارست بلافاصله به آنجا می رود.

سرانجام فارست با جنی ملاقات می کند. جنی او را به فرزندشان فارست گامپ جونیور معرفی می کند و به فارست می گوید که مبتلا به یک ویروس ناشناخته شده است.

فارست، جنی و فارست جونیور را به همراه خود به سمت گرین باو می برد. جنی و فارست سرانجام با هم ازدواج می کنند و ستوان دن در حالی که پاهای جدید پروتزی خود را پوشیده به عنوان بهترین دوست او در این مراسم شرکت می کند.

متأسفانه، جنی یک سال بعد فوت می کند. مدتی بعد سرخاک فارست به جنی می گوید که خانه ی پدرش را خراب کرده و فارست کوچک هم خوب است و فیلم با دیدن فارست در اولین روز مدرسه ی پسرش تمام می شود.

فارست متوجه می شود که فارست جونیور کتاب جورج کنجکاو او را برداشته و می خواهد با خود به مدرسه ببرد. هنگامی که فارست کتاب را باز می کند، پر سفید که در ابتدای فیلم دیدیم به زمین می افتد.

او هنگام ترک اتوبوس مدرسه با فارست جونیور خداحافظی می کند و در اثر وزش باد پر های زیادی به آسمان می روند.

نقد فیلم فارست گامپ

شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که فیلمی مانند فارست گامپ چنین موفقیتی چه در گیشه و چه از نظر مخاطبان به دست آورد.

این فیلم به طرز شگفت انگیزی ساخته شده و زندگی یک ناتوان ذهنی (با ضریب هوشی حدود 75) با بازی تام هنکس را به تصویر می کشد که در میان روسای جمهور آمریکا، ستارگان پاپ و دیگر چهره های مشهور موفقیت های زیادی به دست می آورد.

گامپ فقط نمی تواند با تلقین به یک قهرمان تبدیل شود و این فقط در صورت تلاش های مکرر اتفاق می افتد.

داستان فیلم مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفته است. راجر ابرت از شیکاگو سان تایمز درباره این فیلم نوشت : من قبلا کسی مانند فارست گامپ را در یک فیلم ندیده بودم و هرگز فیلمی که به نظر می رسد یک کمدی، درام یا حتی یک رویا باشد را هم ندیده ام.

فروش فیلم فارست گامپ

فیلم فارست گامپ با بودجه ی 55 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم در ایالات متحده آمریکا 330.2 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 347.6 میلیون دلار و در مجموع 677.9 میلیون دلار فروش داشته است.

دستاوردهای فیلم فارست گامپ

  • برنده جایزه اسکار بهترین فیلم
  • برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای رابرت زمکیس
  • برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای اریک راث
  • برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای تام هنکس
  • برنده جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم برای آرتور اشمیت
  • برنده جایزه اسکار بهترین جلوه‌ های ویژه
  • رتبه 12 لیست 250 فیلم برتر imdb با امتیاز
  • 8.8

در ادامه بخوانید : نقد و داستان کامل فیلم کره ای انگل(Parasite)

منابع : wikipedia – theguardian

خانه » سینما

برچسب‌ها: فیلم ,

موضوعات مرتبط: سینما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جی فان و آدرس jfun.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1152
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 419
:: باردید دیروز : 58
:: بازدید هفته : 478
:: بازدید ماه : 419
:: بازدید سال : 28028
:: بازدید کلی : 53477