تفریحی ، سرگرمی ، سلامت ، روانشناسی ، دانلود آهنگ ، دانستی ها
رئالیسم جادویی چیست؟ 55 کتاب برتر رئالیسم جادویی
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:4 | بازدید : 261 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

رئالیسم جادویی چیست؟ بهترین کتاب های رئالیسم جادویی کدام کتاب ها میباشند؟ در لیست 11 کتاب برتر رئالیسم جادویی کدام کتاب ها قرار دارند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

اگر از آن دست افرادی هستید که تخیل و اتفاقات ماورایی ذهنتان را قلقلک می‌دهد و شما را به وجد می‌آورد، به‌احتمال زیاد سبک ادبی رئالیسم جادویی برای شما هیجان‌انگیز باشد. امروز کتاب‌های این سبک را معرفی می‌کنیم. در ادامه با معرفی بهترین کتاب‌های رئالیسم جادویی با ما همراه باشید.

رئالیسم جادویی چیست؟

رئالیسم جادویی در واقع شاخه‌ای از سبک رئالیسم است و بسیاری از شاخصه‌های آن را دارد. در رئالیسم جادویی، شخصیت‌ها و رویدادها همه بر اساس واقعیت هستند اما می‌توانند توانایی‌های جادویی یا فراانسانی هم داشته باشند. به همین خاطر در داستان‌های این سبک گاهی رویدادهایی رخ می‌دهند که ماهیت جادویی دارند و در دنیای واقعی وجود ندارند.

حتما بخونید » ادبیات سورئالیسم ؛ 6 کتاب مشهور که علاقه‌مندان باید بخوانند

جادو و خرق عادت مانند چاشنی به شخصیت‌ها و اتفاق‌ها اضافه می‌شوند و به داستان شکل متفاوتی می‌دهند. در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا 11 تا از بهترین کتاب های رئالیسم جادویی را معرفی کرده‌ایم.

سقوط مردی از آسمان به چه معناست؟

کتاب رئالیسم جادویی - سقوط مردی از آسمان به چه معناست

نویسنده: لسلی نکا آریما
مترجم (پیشنهاد کاربران): حسن رضوی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): فکر برتر
تعداد صفحه: ۲۰۸

لسلی نکا آریما، نویسنده نیجریه‌ای این اثر، قصد دارد با ۱۲ داستان ما را زیر پوست جامعه نیجریه ببرد. شخصیت‌های اصلی داستان‌های او افراد آسیب‌دیده و کمتر دیده‌شده جامعه هستند که اتفاقا تعدادشان هم کم نیست. در این داستان‌ها زنان نقش بیشتری دارند و نویسنده می‌خواهد نیازها، کمبودها و در کل دنیای آنها را بیشتر به ما نشان بدهد.

شخصیت‌های داستان‌ها و آنچه از سر گذرانده‌اند همگی بخش‌های واقعی داستان را تشکیل می‌دهند و بخش جادویی داستان مربوط به واکنش این افراد به غم‌ها و رنج‌هایشان است.

نامادریِ پدر به‌گونه‌ای با او رفتار می‌کند که انگار سگی ولگرد است و تنها به اندازه‌ای او را در اطراف خانه می‌بیند که چهره‌اش را به‌یاد بسپارد، اما هرگز او را به خانه راه نمی‌دهد.

کافکا در کرانه

کتاب رئالیسم جادویی - کافکا در کرانه

نویسنده: هاروکی موراکامی
مترجم (پیشنهاد کاربران): مهدی غبرائی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نیلوفر
تعداد صفحه: ۶۰۷

کتاب کافکا در کرانه از کتاب‌های معروف هاروکی‌ موراکامی، نویسنده شناخته‌شده ژاپنی، است. کافکا تامورا و ساتورو ناکاتا شخصیت‌های اصلی کتاب‌ هستند که توانایی‌های ماورایی دارند، مثل حرف‌زدن با گربه‌ها و داشتن حس ششم قوی. نویسنده داستان این دو شخصیت را موازی پیش می‌برد.

ترکیب واقعیت و رخدادهای ماورایی در این کتاب، فضایی رمزآلود ایجاد کرده و نویسنده از این فضا استفاده می‌کند تا فلسفه مدنظرش را به مخاطب ارائه کند.

حتما بخوانید » 11 کتاب فرانسوی برتر برای دوست‌داران داستان‌های عاشقانه

طبعا من هیچ دوست و رفیقی ندارم. دیواری دورم کشیده‌ام و نمی‌گذارم کسی وارد آن شود و خودم هم سعی نمی‌کنم از آن بیرون بروم. شاید از من بدشان بیاید یا حتی از من بترسند، اما خوشحالم که کسی مزاحمم نمی‌شود. چون هزار تا کار دیگر برای خودم تراشیده‌ام از جمله اینکه قسمتی از وقت فراغتم را صرف بلعیدن کتاب‌های کتابخانه مدرسه می‌کنم.

حتما بخوانید » افزایش سرعت مطالعه 6 کتاب برای تقویت کتابخوانی

تارهای جادویی فرانکی پرستو

کتاب رئالیسم جادویی - تارهای جادویی فرانکی پرستو

نویسنده: میچ آلبوم
مترجم (پیشنهاد کاربران): سحر توکلی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): کوله پشتی
تعداد صفحه: ۴۵۶

میچ آلبوم، نویسنده و موسیقی‌دان آمریکایی، را با کتاب معروفش «سه‌شنبه‌ها با موری» می‌شناسیم. او در این کتاب از سبک زندگی‌نامه‌ای کتاب قبلی‌اش فاصله گرفته و سراغ داستان رفته است. کتاب درباره یک نوازنده گیتار به‌نام فرانکی پِرِستو است و داستان از مراسم خاکسپاری او شروع می‌شود.

قرار نیست ماجرای زندگی فرانکی را از زبان خودش یا شخص دیگری بشنویم،‌ قرار است زندگی او و عشقش به موسیقی را صدای موسیقی روایت کند. راوی متفاوت این کتاب بخش جادویی آن است که زندگی پرفراز و نشیب یکی از فرزندانش را روایت می‌کند.

حتما بخوانید » ادبیات فرانسه ؛ بهترین کتاب های ادبیات فرانسه از شازده کوچولو تا سه تفنگدار 2022

آنجاست، داخل تابوت. در واقع الان هم مال من است. یک نوازنده خوب تا لحظه‌ای که آخرین نت‌ها نواخته می‌شوند با احترام آن را نگه‌ می‌دارد. ترانه این مرد به پایان رسیده، اما عزادارانش از راه‌های دور آمده‌اند تا چند بند دیگر به آن اضافه کنند.

حتما بخوانید » بهترین رمان های عاشقانه

به دردسر افتادن

کتاب رئالیسم جادویی - به دردسر افتادن

نویسنده: کلی لینک
مترجم (پیشنهاد کاربران): سحر جراحی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): کوله پشتی
تعداد صفحه: ‌۳۲۷

کتاب «به دردسر افتادن» مجموعه‌ای از ۹ داستان کوتاه است. در همه داستان‌ها واقعیت، هندمندانه با اتفاقات ماورایی و جادویی در هم آمیخته است و همین مسئله این کتاب را در دسته کتاب‌های رئالیسم جادویی قرار می‌دهد. کلی لینک به‌خاطر نوشتن این کتاب نامزد جایزه ادبی پولیتزر ۲۰۱۶ شد.

حتما بخوانید » بهترین رمان های کلاسیک

جمعه به مدرسه رفت. برای صبحانه فقط یک قاشق کره بادام‌زمینی و یک قاشق گندم برشته خشک خورد. یادش نمی‌آمد آخرین‌ بار کی غذا خورده بود. هنگامی که داشت به پایین خیابان می‌رفت تا سوار اتوبوس مدرسه شود، سرفه‌اش کلاغ‌ها را فراری داد.

حتما بخوانید » بهترین کتاب های کمدی

زندگی پی

کتاب رئالیسم جادویی - زندگی پی

نویسنده: یان مارتل
مترجم (پیشنهاد کاربران): حسینعلی میرشاهی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): یمام
تعداد صفحه: ۴۰۲

پی پاتل نوجوان ۱۶ساله‌ای است که از حادثه غرق‌شدن یک کشتی حامل حیوانات باغ‌وحش جان سالم به‌ در می‌برد. پی و یک ببر بنگال تنها بازمانده‌های این حادثه‌ هستند. تلاش او برای زنده‌ماندن وسط اقیانوس داستان را هیجان‌انگیز می‌کند.

نویسنده با روایت این داستان قصد دارد مسائل فلسفی مهمی را مطرح کند که وجود انسان و ایمان به‌ خدا محور آنها هستند. کتاب زندگی پی شما را به دل ماجرایی هیجان‌انگیز می‌برد و به‌ فکر می‌اندازد. یان مارتل به‌خاطر نوشتن این کتاب موفق به دریافت جایزه ادبی من بوکر سال ۲۰۰۲ شد.

حتما بخوانید » بهترین کتاب های علمی جهان (آپدیت 2022)

این درست است که اطرافیان ما قادر به ایجاد تغییر در ما هستند؛ گاهی این تغییر آن‌قدر عمیق است که بعد از آن، دیگر آن آدم سابق نیستیم.

کتاب دزد

کتاب رئالیسم جادویی - کتاب دزد

نویسنده: مارکوس زوساک
مترجم (پیشنهاد کاربران): مرضیه خسروی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نگاه
تعداد صفحه: ۵۷۵

ماجرای این کتاب در دل جنگ جهانی اول و آثار مرگ‌بار و ویرانگرش رخ می‌دهد. داستان درباره دختر نوجوانی است که برای زنده‌ماندن به دنیای کتاب‌ها پناه آورده است. آنچه به واقعیت این داستان جادو و حالتی ماورایی می‌بخشد روای آن است. نویسنده از مرگ که یکی از عواقب انکارنشدنی جنگ است به‌‌عنوان راوی استفاده می‌کند. در میان ویرانی‌هایی که جنگ به‌ بار آورده است، زندگی دختری کتاب‌خوان توجه مرگ را جلب می‌کند و ما از نزدیک با زندگی او آشنا می‌شویم.

لیسل کتاب‌دزدی قهار است که با پدرخوانده‌اش زندگی می‌کند. او کتاب‌هایش را با دیگر آوارگان جنگ به اشتراک می‌گذارد تا آنها هم مانند او از تلخی زندگی‌شان به دنیای شیرین کتاب‌ها پناه ببرند.

حتما بخوانید » نویسندگی ؛ 11 کتاب برای بهتر نوشتن و غلبه بر موانع ذهنی

آن ماه‌های اول مسلما سخت‌ترین ایام بودند. لیسل هر شب کابوس می‌دید، چهره برادرش را می‌دید، خیره‌شده به کف اتاق. جیغ‌زنان، غوطه‌ور در تختش، در حالی که در سیلابی از ملافه غرق می‌شد، از خواب می‌پرید. در طرف دیگر اتاق، تختی که قرار بود مال برادرش باشد همچون قایقی در تاریکی شناور بود. با بازگشت هشیاری، تخت هم به‌آرامی در کف اتاق غرق می‌شد.

حتما بخوانید » 8 کتاب پاییزی برتر برای مطالعه در شب‌های بلند پیش رو

خروجی غرب

کتاب رئالیسم جادویی - کتاب خروجی غرب

نویسنده: محسن حمید
مترجم (پیشنهاد کاربران): یلدا بلارک
انتشارات (پیشنهاد کاربران): ورا
تعداد صفحه: ۱۵۰

«خروجی غرب» داستان زوجی مهاجر است که مشکلات و جنگ داخلی آنها را مجبور به مهاجرت می‌کند، همان مشکلات همیشگی که سال‌هاست گریبان‌گیر مردم خاورمیانه است. محسن حمید، نویسنده پاکستانی‌آمریکایی این کتاب، برای این اثر موفق به دریافت جایزه ادبی من بوکر شد. او در این داستان رنج، درماندگی و آینده نامعلوم این زوج را به‌زیبایی به تصویر می‌کشد.

حتما بخوانید » غلبه بر تنبلی ؛ 11 کتاب که باید تنبل‌ها بخوانند

در شهری نسبتا آرام اما مملو از پناهجو که هنوز درگیر جنگ نشده بود، مرد جوانی سر کلاس درس دختر جوانی را دیده بود، اما سر صحبت را با او باز نکرده بود. اسمش سعید بود و اسم دختر هم نادیا.

حتما بخوانید » 11 کتاب جالب و خواندنی بر اساس روایت‌های واقعی 2022

صد سال تنهایی

کتاب رئالیسم جادویی - کتاب صد سال تنهایی

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز
مترجم (پیشنهاد کاربران): بهمن فرزانه
انتشارات (پیشنهاد کاربران): امیرکبیر
تعداد صفحه: ۴۰۸

بی‌شک گابریل گارسیا مارکز از تأثیرگذارترین نویسنده‌های رئالیسم جادویی و «صد سال تنهایی» از شاخص‌ترین آثار این سبک است. ماجرای این کتاب درباره شش نسل از خانواده بوئندیا است. نویسنده سعی دارد در قالب داستانی جادویی، باورها و سنت‌ها، جغرافیا و در یک کلام زندگی بومیان و سرخپوستان آمریکای لاتین را به‌ تصویر بکشد.

اتفاقات غیرمعمول و شخصیت‌هایی با توانایی‌های ماورایی جذابیت کتاب را دوچندان کرده است. همان‌طور که از عنوان کتاب پیداست، تنهایی انسان موضوع اصلی کتاب است و مارکز به‌زیبایی آن را در همه شخصیت‌های داستان و با استفاده از عنصر تکرار نشان می‌دهد.

حتما بخوانید » کتاب‌های مورد علاقه ثروتمندان ؛ 11 کتاب توصیه‌شده توسط ثروتمندان دنیا

گذشته چيزی جز توهم و خيال نيست و خاطرات بازگشتی ندارند و هر بهاری كه می‌‌گذرد ديگر باز نمی‌‌گردد و حتی شديدترين و پرحرارت‌‌ترين عشق‌‌ها نيز حقيقتی ناپايدارند.

حتما بخوانید » بهترین کتاب‌ها برای زنان ؛ 13 کتاب الهام‌بخش که هر زنی باید بخواند 2021

توقف زمان

کتاب رئالیسم جادویی - کتاب توقف زمان

نویسنده: مت هیگ
مترجم (پیشنهاد کاربران): محمد غفوری
انتشارات (پیشنهاد کاربران): شمشاد
تعداد صفحه: ۴۶۰

«توقف زمان» داستان مردی با یک ویژگی عجیب است، او عمری به‌طول چند قرن دارد یا بهتر است بگوییم او نمی‌میرد. عشق، مرگ و زندگی درونمایه‌های اصلی کتاب هستند. ایده نامیرایی شخصیت اصلی و زندگی طولانی که داشته به قدری جذاب است که مخاطب را تا پایان میخکوب می‌کند.

حتما بخوانید » درمان افسردگی 10 کتابی که حال و روزتان را تغییر می‌دهند 2021

اولین قانون اینه که عاشق نشی. قوانین دیگه‌ای هم وجود دارن، اما این اصلی‌ترین قانونه. عاشق‌شدن ممنوعه. عاشق‌موندن ممنوعه. رؤیاپردازی درباره عشق هم ممنوعه. اگر به این قانون پایبند بمونی، مشکلی برات پیش نمی‌آد.

متوجهی چی می گم؟ خودت رو به دیگران وابسته نکن و سعی کم تا حد ممکن هیچ احساسی به افرادی که ملاقاتشون می‌کنی نداشته باشی، چون در غیر این صورت آروم‌آروم عقلت رو از دست می‌دی.

حتما بخوانید » چکیده کتاب 1984 اثر جورج اورول

آفتاب‌پرست‌ها

رئالیسم جادوییرئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی رئالیسم جادویی

نویسنده: ژوزه ادوآردو آگوآلوسا
مترجم (پیشنهاد کاربران): مهدی غبرائی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): چشمه
تعداد صفحه: ۲۱۸

نویسنده آنگولایی «آفتاب‌پرست‌ها» داستانی جادویی از دل واقعیت‌های جامعه‌اش ساخته است، در این حد جادویی که یک آفتاب‌پرست راوی و ناظر اتفا‌ق‌های داستان است. او در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کند و قرار است پرده از رازهای این خانه قدیمی بردارد. عجیب‌تر از راوی‌بودنش، ارتباط‌برقرارکردنش با هم‌خانه‌اش است که او هم توانایی‌های خاصی دارد.

مکالمه این دو نقطه عطف داستان است. سیاست، تاریخ و مسائل اجتماعی درونمایه‌های اصی کتاب هستند که در قالب داستانی به‌سبک رئالیسم جادویی به مخاطب عرضه شده‌‌اند.

توی همین خانه به دنیا آمده‌ام و همین‌جا بزرگ شده‌ام. هیچ‌وقت بیرون نرفتم. دیروقت که می‌شود، تنم را به پنجره فشار می‌دهم و آسمان را تماشا می‌کنم. تماشای شعله‌های آتش، ابرهایی که سر به دنبال هم گذاشته‌اند و بالایشان فرشته‌ها را دوست دارم، خیل فرشته‌ها که از موهایشان جرقه به زیر می‌جهد و بال‌های پهن آتشین خود را به‌ هم می‌زنند.

بیشتر بخوانید » بهترین رمان های داستایوفسکی ؛ 10 کتاب اثرگذار که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شوند

کلام آخر

رابطه شما با کتاب‌های رئالیسم جادویی چطور است؟ اگر از طرف‌داران این سبک هستید، چه مؤلفه‌ای در این سبک شما را جذب می‌کند؟ به‌نظرتان جای کدام کتاب رئالیسم جادویی در این فهرست خالی است؟



موضوعات مرتبط: سبک زندگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


22 بازی رایگان ایکس‌باکس (برتر)
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:3 | بازدید : 422 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

در لیست بهترین 11 بازی رایگان ایکس‌باکس (برتر) Xbox کدام بازی ها قراردارند؟ بهترین بازی های رایگان ایکس‌باکس (برتر) کدام بازی ها میباشند؟ برترین بازی های رایگان ایکس‌باکس Xbox (برتر) کدام بازی ها میباشند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

به طور کلی بازی‌های ویدئویی سرگرمی ارزانی نیستند. با اینحال با پتانسیل بسیار بالای بازی‌های رایگان ما شاهد موارد بسیاری در این دسته هستیم. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید کاتالوگ خود را گسترش دهید بدون اینکه ذره‌ای هزینه پرداخت کنید. اگر برایتان سؤال است که چگونه شرکت‌ها از این موارد درآمد کسب می‌کنند پاسخش در پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. برای مثال یک اسکین یا یک آیتم که شما بسیار به آن علاقه‌ دارید و مجبور هستید آن را بخرید.

11 بازی رایگان ایکس‌باکس

در این لیست ما تعدادی از بازی‌های رایگان برای کنسول‌های مایکروسافت را برای شما آورده‌ایم. ما تمام سعی خود را کردیم تا اکثر سبک‌ها در آن قرار بگیرد و سلایق بسیار تحت پوشش آن باشند،با مجله اینترنتی ماهتوتا همراه باشید.

دنیای تانک‌ها (World of Tanks)

تهیه‌کننده: Wargaming / سازنده: Wargaming
سبک: چند نفره‌ی آنلاین

بازی World of Tanks

این بازی نیز حدود ۱۰ سال پیش عرضه شد. با اینحال از همان زمان عرضه عنوانی متفاوت بود. این بازی به شما کلکسیون گسترده‌ای از وسایل نقلیه جنگی را ارائه خواهد داد. از طرفی بخش چند نفره آن نیز هنوز یکی از بهترین موارد آنلاین این مدت است.

شما در بخش چند نفره، در برابر افراد دیگر با وسایل نقلیه مبارزاتی مخصوص خود قرار گرفته و شروع به جنگ می‌کنید. از طرفی حالت واقع گرایانه موجود به همراه پشتیبانی زیاد شرکت سازنده باعث شده تا دنیای تانک‌ها همچنان زنده باقی بماند. نکته جالب اینجاست که تا الان کرکترهای بسیاری در این بازی حضور داشته‌اند و به همین دلیل تنوع آن نیز بسیار است.

حتما بخوانید »11 بازی برتر که به مسائل مهم اخلاقی می‌پردازند

براولهالا (Brawlhalla)

تهیه‌کننده: Ubisoft / سازنده: Blue Mammoth Games
سبک: مبارزه‌ای

بهترین بازی رایگان ایکس‌باکس

در این مدت بازی‌های بسیاری در زمینه فایتینگ منتشر شده‌‍‌اند که از سوپر اسمش بروز (Super Smash Bros) الگو گرفته‌اند. در این میان براولهالا یکی از موارد بسیار خوب است.

این بازی با کرکترهای بسیار جذاب و مکانیسم جالب، باعث شده تا در این مدت مخاطبان زیادی بدست آورد. نکته جالب این بازی کرکترهای آن است که اکثراً آشنا بوده از بازی‌های قدیمی هستند. با وجود این کرکترها شما می‌توانید تعدادی از مبارزاتی که همواره در مورد آن‌ها فکر می‌کردید را بسازید.

برای مثال لارا کرافت در برابر یک وایکینگ یا شخصیت‌های دیگر. به عنوان یک بازی رایگان براولهالا در محتوای خود بسیار بخشنده است. به حدی که تقریباً تمام کرکترها و نقشه‌های آن رایگان است. همینطور اینکه با توجه به اکشن بسیار زیبای این بازی قرار است حسابی درگیر آن شوید.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌ های کامپیوتر

ندای وظیفه: وارزون (Call of Duty: Warzone)

تهیه‌کننده: Activision / سازنده: Infinity Ward
سبک: اکشن اول شخص بتل رویال

بازی Warzone

شاید بتوان این بازی را در قله بهترین بازی‌های بتل رویال دانست. در اصل وارزون هرچیزی که شما از یک بازی بتل رویال بخواهید در خود دارد. نقشه‌ها گنجایش بیش از ۱۵۰ بازیکن را داشته و این بازی مدام حلقه حضور بازیکنان را تنگ‌تر می‌کند. به همین علت شما مدام با بازیکنان روبرو خواهید شد.

از طرفی تعدادی حالت جدید نیز به بازی اضافه شده تا به تنوع آن اضافه کند. از طرفی گیم‌پلی بازی نیز مشابه ندای وظیفه‌های دیگر است. یک گیم‌پلی بسیار کامل که حدود ۱۰ سال است این مجموعه را به پیش می‌برد.

اوایل بازی نیز شما با یک سری راهنما روبرو خواهید شد تا کامل بازی را به شما بیاموزند. در اصل وارزون یک محتوای اضافه نسبت به مجموعه ندای وظیفه است ولی از بسیاری از موارد اصلی بهتر است!

حتما بخوانید » بهترین بازی های 2021 برای PC، کنسول و اندروید

هیلو اینفینیت (Halo Infinite)

تهیه‌کننده: Xbox Game Studios / سازنده: ۳۴۳ Industries
سبک: اکشن اول شخص، چند نفره آنلاین

بازی Halo Infinite

هیلو اینفینیت با وجود اینکه یک بازی جدید است اما عملکرد بسیار خوبی در زمینه آنلاین داشته است.

مایکروسافت تصمیم گرفت تا ۲۰ سالگی ایکس‌باکس را به بهترین نحو جشن بگیرد. ازن شرکت با عرضه هیلو اینفینیت و مخصوصاً بخش رایگان چند نفره آن این کار را انجام داد.

در مقایسه با موارد قبلی هیلو که توسط ۳۴۳ ساخته شده بود به نظر می‌رسد اینفینیت یک بازی بالغ‌تر است. به حالتی که این شرکت دست از نوآوری برداشته و تصمیم گرفته تا کاری را کند که هیلو در آن بسیار خوب است. بخش داستان رایگان نیست ولی بخش آنلاین آن کاملاً رایگان بوده و به شدت خوب است. قطعاً هیلو جدید جا برای پیشرفت دارد ولی به جرأت یکی از بهترین بازی‌های شوتر آنلاین موجود در حال حاضر است.

حتما بخوانید » بازی ‌گروهی

غریزه قاتل (Killer Instinct)

تهیه‌کننده: Xbox Game Studios / سازنده: Double Helix Games، Iron Galaxy Studios
سبک: مبارزه‌ای

بازی Killer Instinct

غریزه قاتل یکی از عناوین قدیمی در زمینه فایتینگ است. شاید بتوان این بازی را یک عنوان آندرریتد نامید به دلیل اینکه به شدت مهیج است. یکی از نکات منفی این بازی رایگان بودن تنها یک کرکتر موجود در آن است. به همین دلیل شما را مجبور خواهد کرد تا هزینه بیشتری برای تجربه آن بپردازید.

بازی Xbox

با اینحال به راحتی غریزه قاتل با مورتال کامبت و استریت فایتر رقابت می‌کند. با وجود گذشت چندسال از عرضه این بازی همچنان با گیم‌پلی سریع و حس خوب ضربه یک تجربه بسیار عالی را در اختیار شما خواهد گذاشت. اگر شما از آن لذت ببرید می‌توانید آن را به راحتی از فروشگاه مایکروسافت یا از طریق گیم‌پس خریداری کنید.

حتما بخوانید » بهترین بازی های دونفره

راکت لیگ (Rocket League)

تهیه‌کننده: Epic Games / سازنده: Psyonix
سبک: چند نفره آنلاین

بازی Rocket League

ماشین‌های دارای موشک، یک توپ بزرگ و استادیوم، دقیقاً مواردی هستند که راکت لیگ را توصیف می‌کنند. نگران نباشید این استادیوم به حدی بزرگ هست که بتواند این توپ بزرگ را در بر بگیرد.

راکت لیگ با وجود چندین سال که از عرضه آن می‌گذرد همچنان یک تجربه بسیار جالب است. شما این بازی را در هیچ‌جای دیگر مشاهده نخواهید کرد از طرفی گیم‌پلی آن نیز همواره روان و خاص بوده و هیچ‌وقت تکراری نخواهد شد. به ثمر رساندن یک گل در این بازی آنقدر دشوار است که شما تا چند ماه در مورد آن صحبت خواهید کرد. بازی راکت لیگ یک تجربه اسپورت الکترونیک بسیار خوب و لذت بخش است و چیزی است که قطعاً از تجربه آن خسته نخواهید شد.

حتما بخوانید » بازی گروهی برای طرفداران مافیا

وارفریم (Warframe)

تهیه‌کننده: Digital Extremes / سازنده: Digital Extremes
سبک: نقش‌آفرینی اکشن آنلاین

بازی Warframe

وارفریم نزدیک ۱۰ سال است که در دنیای بازی‌های ویدئویی حضور دارد. این بازی را می‌توان یک الگو برای پشتیبانی از یک محصول دانست. هر آپدیت جدیدی به وارفریم محتوای بسیار با ارزشی را اضافه خواهد کرد. در سال ۲۰۱۳ زمانی که وارفریم عرضه شد تنها یک بازی ساده بود. در حال حاضر با چیزی که ۸ سال پیش بوده تفاوت بسیاری کرده و بسیار کامل‌تر شده است.

بازی ایکس‌باکس

از طرفی بخش داستانی آن نیز به شدت جالب است. بخش آنلاین وارفریم نیز به شدت گسترده بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد. از طرفی با محتوای زیاد موجود در این بازی احتمال اینکه شما حوصله‌تان سر برود بسیار کم است. لذت این بازی بسیار زیاد است و از طرفی اگر تصمیم بگیرید مقداری برای آن هزینه کنید، بیشتر هم خواهد شد.

حتما بخوانید » بهترین بازی‌های استراتژی

دستینی ۲ (Destiny 2)

تهیه‌کننده: Bungie / سازنده: Bungie
سبک: نقش‌آفرینی اکشن، چند نفره آنلاین

بازی Destiny 2

اگر شما قصد خرید هیچکدام از بسته‌های الحاقی دستینی ۲ را ندارید، دستینی ۲ باز هم یک بازی رایگان خوب است. این بازی موارد بسیاری را به شما عرضه کرده و از طرفی شما را ساعت‌ها درگیر خواهد کرد. بخش داستان نور جدید (New Light) در حال حاضر رایگان بوده و یک تجربه بسیار خوب را در کنار بازی اصلی به شما ارائه خواهد داد. در حالت رایگان اسلحه‌های بسیاری وجود داشته و از طرفی دشمنان زیادی نیز وجود دارند.

حتما بخوانید » بازی نقش‌آفرینی

همینطور اینکه با توجه به گیم‌پلی بسیار روان این بازی بخش چند نفره آن نیز به شدت لذت بخش است. شاید بخش رایگان دستینی ۲ به اندازه بخش هزینه دار آن غنی نباشد اما یک تجربه بسیار خوب و کامل از مجموعه دستینی است. چیزی که شما را ساعت‌ها با محتوای خود درگیر خواهد کرد.

حتما بخوانید » بازی فلسفی

فورتنایت (Fortnite)

تهیه‌کننده: Epic Games / سازنده: Epic Games
سبک: بتل رویال، چند نفره آنلاین

بازی رایگان ایکس‌باکسبازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس

فورتنایت را به راحتی می‌توان یکی از بزرگترین بازی‌های تاریخ دانست. با به روزرسانی‌های دائم و رویدادهای بسیار به همراه حضور بسیاری از سلبریتی‌ها داخل آن فورتنایت توانست مخاطبان بسیاری جذب کند. هسته فورتنایت یک بازی بتل رویال کامل و بدون اشکال است. نکته مهم در فورتنایت استفاده از چوب و مواد دیگر برای ساخت یک محافظ یا یک خانه است.

حتما بخوانید » بهترین بازی های ویدئویی

شرکت اپیک که سازنده فورتنایت است این بازی را تبدیل به یک مکان برای رقابت، دوستی، خلاقیت و ارتباطات اجتماعی کرده است. چیزی که باعث شده صنعت گیمینگ حول آن بچرخد. به یاد داشته باشید که فوتنایت به طور کامل رایگان است!

ایپکس لجندز (Apex Legends)

تهیه‌کننده: Electronic Arts / سازنده: Respawn Entertainment
سبک: اکشن اول شخص بتل رویال

بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس بازی رایگان ایکس‌باکس

ایپکس لجندز در این مدت طرفداران بسیاری بدست آورد و توانست یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال بشود.

در سال ۲۰۱۹ الکترونیک آرتز به صورت ناگهانی بازی ایپکس لجندز را عرضه کرد. سازنده این بازی شرکت ریسپاون (Respawn) بوده و توانسته یکی از مشهورترین موارد در سبک بتل رویال باشد.

بیشتر بخوانید » 17 بازی سبک بقا Survival برای کامپیوتر (برتر)

زیبایی ایپکس در سادگی و ارتباط گسترده میان هم تیمی‌های آن است. در اصل سیستم اشاره‌ی موجود در بازی ایپکس را می‌توان بهترین مورد در سبک شوتر دانست. در کنار این موارد طراحی بی‌نظیر نقشه‌ها و گیم‌پلی بسیار روان باعث می‌شود تا تجربه ایپکس بسیار خاص باشد.

حتما بخوانید » بازی ترسناک

ریسپاون پس از عرضه نیز پشتیبانی بسیار خوبی از این بازی کرد. به صورتی که تمرکز آن بیشتر روی کیفیت بود تا روی کمیت. به همین دلیل این بازی تغییرات زیادی در این مدت کرده اما همواره بهتر شده است.

در ادامه بخوانید » ایکس باکس سری اس ۴ ترافلاپس قدرت GPU و ۷.۵ گیگ رم

برچسب‌ها: بازی , مجله بازی , گیم ,

موضوعات مرتبط: اختصاصی جی فان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هنر مدیریت فکر یک هنر است که منجر به رشد شخصیتی خواهد شد 11:11
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:2 | بازدید : 213 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

هنر مدیریت فکر چیست؟ چگونه می‌توانیم به این نقطه از هنر مدیریت فکر برسیم؟ چگونه هنر مدریت فکر منجر به رشد شخصیتی میشود؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

هنر مدیریت فکر بیشتر از اینکه یک علم باشد یک نوع هنر است که آن‌را در دسته‌ی علوم قرار داده‌اند. اینکه آنرا علم بنامیم یا هنر، فرقی در ماهیت آن ایجاد نمی‌کند.  علم یا هنر مدیریت فکر هر چه باشد، نوعی از مدیریت است که یاد گرفتنش برای رشد و پیشرفت زندگی در در همه‌ی ابعاد زندگی انسان روی کره‌ی زمین، مورد نیاز است،با مجله اینترنتی ماهتوتا همراه باشید.

مدیریت فکر

مدیریت فکر

هیچ فردی در طول تاریخ بشریت، وجود نداشته و نخواهد داشت که اَبَر‌انسان باشد یا به اصطلاح سوپرهیرو باشد و  با استعدادها و نبوغ‌های خارق العاده زاده شده باشد. بشر،  تواناییهایش را در طی زندگی‌اش کسب می‌نماید نه از همان بدو تولد.

تک تک انسانها‌ی روی کره‌ی زمین، دارای یک وسیله‌ی مجهز به نام هنر قدرت تفکر هستند که با یادگیری روشهای هنر مدیریت فکر ، توانایی تصمیم گرفتن به جا و به موقع، و راه حل ارائه دادن برای مشکلات را پیدا خواهند کرد.

حتما بخوانید » زندگی بی درد چیزی نیست جز هماهنگی با جریان زندگی 11:11

یک کتاب تاریخ یعنی افکار دسته جمعی انسانها در آن مقطع از زمان، یک کتاب  بیوگرافی یعنی افکار یک نفر در طی زندگی‌اش. یک کتاب اتوبیوگرافی نیز یعنی شخص تفکرات خودش را به شیوه‌ی خودش مدیریت فکر کرده و آنرا به صورت مکتوب در آورده است.

حتما بخوانید » پرورش ذهن

با خواندن هر کدام از اینها چیزهای زیادی یاد میگیریم. هر کدام از اینها را که در نظر بگیریم متوجه می‌شویم یکسری اصول و تجربه‌هایی به ما ارائه می‌دهند که می‌توانیم با روشهای خاص و منحصر به فرد هنر مدیریت فکر خودمان، سنجش و ارزیابی بهتری در مورد هر چیزی داشته باشیم.  با مطالعه‌ی افکار یک تاریخ و یا یک انسان، دید بازتری پیدا کرده و بهتر متوجه خواهیم شد شویم چه چیزی خوب است چه چیزی نه. اینگونه مطالعات ما را  برای رسیدن به شیوه‌ی صحیح مدیریت فکر کمک می‌کند.

اما پیش شرط هنر مدیریت فکر این است که بایستی فکر ما از حالت نگرانی به حالت آرامش و راحتی برسد. اگر حس نگرانی و تشویش داشته باشیم، نمی‌توانیم فکرمان را مدیریت نماییم.

حتما بخوانید » سلامت ذهن و روان‌

احساس نگرانی یکی از دزدهای بزرگ زمان است که باعث هدر رفتن وقت انسان می‌شود. همیشه چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان بابتش نگران بود. اما شخصی که به سِلاح مدیریت فکر ، مجهز باشد، اجازه‌ی دزدی به این دزد زمان را،  نمی‌دهد.

  • و اما ما چگونه می‌توانیم به این نقطه از هنر مدیریت فکر برسیم؟

هنر مدیریت فکر

واضح است که بسیاری از شیوه‌های رفتاری و زندگی، که ما تاکنون به آن شیوه زندگی کرده‌ایم و می‌کنیم، شیوه‌هایی نیستند که به ما احساس امنیت خاطر بدهند و در نتیجه ما با داشتن نگرانی‌های دائمی‌، امکان مدیریت فکر برایمان وجود ندارد. هنر مدیریت فکر  در حالت آرامش فکری ایجاد می‌شود نه آشفتگی فکری.

حتما بخوانید » پاکسازی ذهن

امروزه افراد سعی دارند آن احساس امنیت خاطری را پیدا کنند که اصلا به طور ریشه‌ای، در سبک زندگی‌شان نمی‌تواند وجود داشته باشد. یعنی زندگی‌شان طوری جریان دارد که امکان حضور آرامش فکری در آن صفر است.

بعنوان مثال همه سعی دارند احساس امنیت خاطر را از طریق بدست آوردن ثروت و پول زیاد، بدست آورند. خیلی‌ها ابراز می‌دارند که اگر پول زیادی داشته باشند، خیالشان دیگر راحت است و حس امنیت خاطر دارند. البته داشتن پول زیاد،  خوب است اما مسئله این است که می‌خواهید با اینهمه پول چه کار کنید.  اگر آنها را در قمارخانه‌های لاس‌وگاس ببرید نه شما و نه پولتان دارای امنیت نخواهید بود.

مدیریت فکر

حتما بخوانید » افزایش قدرت مغز

شاید بگویید خب من با پولم سرمایه‌گذاری می‌کنم. اما این را هم می‌دانیم که برخی از سرمایه‌گذاری‌های مالی نیز منجر به از دست دادن سرمایه خواهد شد. با این وجود همچنان احساس افراد نسبت به داشتن امنیت خاطر،  وابسته به داشتن پول زیاد است.  اما حقیقت دقیقا در نقطه‌ی مقابل این طرز فکر است.

 بسیاری از افراد ثروتمند، که بسیار هم مشهور هستند و این ثروتشان را هم خودشان با زحمت به دست آورده‌اند، اکنون به شدت نگران این هستند که فرزندانشان در آینده چطور با این پولها کار خواهند کرد.  نگران این هستند که ثروتشان توسط فرزندانشان به باد رود.

حتما بخوانید » آرامش ذهنی

این فکرها باعث آزار آنها شده تا جایی که باعث بیماریهای روحی و جسمی‌ در آنها می‌شود.  پس متوجه می‌شویم که داشتن ثروت زیاد برای داشتن احساس امنیت خاطر، راه حل مناسبی نیست.

خب به نظر می‌رسد احتمال بعدی برای داشتن احساس امنیت خاطر، داشتن نبوغ و هوش باشد. فکر انسان همواره از بدو تاریخ تا کنون توانسته برای هر مشکلی یک راه حلی پیدا کند. هرچند برخی از این راه حل‌ها بسیار عالی بوده، اما بسیاری از آنها هم، نه تنها اینکه راه حل نبوده‌اند  بلکه راهی برای ایجاد یک مشکل  بزرگتر دیگر شده است.

بسیاری از جنگها، بسیاری از جرمها و جنایت‌ها، و فقر حاضر در کره‌ی زمین،  به همین دلیل است که آن نبوغ و هوشی که بشر فکر می‌کند راه حل مشکلاتش است، گاهی راههای غلطی را به او ارائه می‌دهد.

حتما بخوانید » چطور در هر سنی تیزبین باشیم

رشد شخصیتی

رشد شخصیتیرشد شخصیتی

حتما بخوانید » زیاد فکر نکنید 11 روش برای رهایی از فلج تحلیلی ❶

اگرچه ذهن انسان توانسته به علم  برسد و علم نیز بسیاری از مشکلات بشر را حل کرده است اما علم هم به تنهایی قدرت حل همه‌ی مشکلات را ندارد.  یکی از نقاط ضعف علم این است که پروسه‌های علمی‌، گاهی جنبه‌ی انسان دوستانه ندارند. همچنین فلسفه نیز با محدودیت های خودش روبروست. فلفسه نیز نتوانسته بشر را از خیلی معظلات از قبیل جرم و جنایت و اعتیاد باز دارد.

حتما بخوانید » خودشناسی چگونه می‌تواند باعث تحولات مثبت در زندگی شود؟ 2022

پس راه حل چیست؟

راه حل برای حل مشکلات مردم دنیا، این است که مردم دنیا متوجه شوند راه حل دسته جمعی وجود ندارد بلکه راه‌ها فردی هستند و تک نفره.  راه حل این است که هر شخصی به خودی خودش، مشکلات شخصیتی خود  را بفهمد،  سپس مسئولیت شخص خودش را به عهده گیرد و شروع به حل مشکلات شخصی خودش نماید.

حتما بخوانید » درست فکر کردن در شرایط بحرانی 17 روش موثر⓱

اگر بشر متوجه شود که نمی‌توان یک راه حل عمومی‌ برای تک تک افراد بشر ارائه داد، بسیاری از مشکلات قابل حل خواهند بود.  اینجاست که هنری به نام هنر مدیریت فکر می‌تواند برای هر یک از ما انسانها، راهگشا باشد تا بتوانیم هر روزمان را بهتر دیروزمان سازیم.

حتما بخوانید » هوش احساسی چیست؟ کلید رضایت از زندگی 11:11

در هنر مدیریت فکر ، ممکن است هر شخصی به یکسری مشکلاتی هم برسد که توانایی حل کردن آنها را نداشته باشد اما وقتی او با هنر مدیریت فکر خودش  بفهمد که نخواهد توانست این مشکل را حل نماید و در نتیجه یک راه حل غلط هم ارائه نمی‌دهد که منجر به بزرگ‌تر شدن آن مشکل شود.

حتما بخوانید » تصمیم گیری سریع ولی هوشمندانه با 21نکته‌ مهم❽

اگر تک تک افراد بشر به این نقطه برسند که هیچ فردی جز خودشان آگاه‌تر به خودشان نیست، و کسی یا چیزی خارج از وجود خودشان نمی‌تواند به آنها کمک کند،  بسیاری از نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و ترس‌ها از بین خواهد رفت. و در نتیجه بسیاری از جرم و جنایات نیز محو خواهد شد.

بیشتر بخوانید » تحرک بیشتر در زندگی روزمره با 11 روش هوشمندانه
برچسب‌ها: فکر , مجله فکر ,

موضوعات مرتبط: سبک زندگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حرفه‌ای شدن ؛ چگونه حرفه ای شویم؟غلبه بر نیروی مقاومت درونی 11:11
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:1 | بازدید : 354 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

حرفه‌ای شدن نیازمند چیست؟ چگونه حرفه ای شویم؟ چگونه با غلبه بر نیروی مقاومت درونی حرفه ای شویم؟ مقاومت درونی چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

چیزی در درون همه‌ی ما وجود دارد به نام مقاومت درونی. این مقاومت درونی ست که سد راه شما برای حرفه‌ای شدن می‌گردد. شما برای رسیدن به نقطه‌ی حرفه‌ای شدن، باید بتوانید بر همین یک مانع یعنی بر مقاومت درونی تان، غلبه کنید.

مقاومت درونی چیست؟

مقاومت درونی

ما دو تا زندگی داریم. یکی زندگی قبل از حرفه‌ای شدن و دیگری زندگی بعد از حرفه‌ای شدن. مقاومت درونی، بیشتر مایل به زندگی اول است و نسبت به زندگی حرفه‌ای ما حس نفرت دارد.

حتما بخوانید » رزومه حرفه‌ای را با دوری از این 15 اشتباه بنویسید

مقاومت درونی آنقدر از حرفه‌ای شدن شما متنفر است که با بهانه های مختلف سد راهتان می‌شود. باعث می‌شود یک نویسنده از میز کارش دور بماند.  یک طراح از محل انجام پروژه اش. این دشمن درونی، درون  هر شخصی است که قصد دارد تا در هر کاری، قدمی بردارد و باعث می‌شود هر رویایی را که در سر پرورانده‌اید ، به سرانجام نرسد.

مقاومت درونی از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ 

حرفه‌ای شدن

اغلب مردم دو تا زندگی دارند. یکی زندگی که در حال حاضر دارند و دیگری زندگی نکرده‎ی آنهاست که در ذهنشان است. و نیروی مقاومت درونی درست در وسط این دو زندگی ایستاده است.

حتما بخوانید » نویسندگی حرفه ای ؛ 22 گام برای تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه‌ای

رویارویی با مقاومت درونی 

حرفه ای شویم

  • – مقاومت درونی چیزی نیست که بتوان به سادگی آن را دید.  نمی‌توان آنرا لمس کرد یا شنید یا بو کشید. اما می‌توان آنرا حس کرد. وقتهایی که مصمم به انجام یک کار هستیم،  این مقاومت درونی شبیه یک میدان انرژی مقاومت کننده، در برابر ما حس می‌شود.  یک جور نیروی مقابله گر در برابر ماست که نسبت به نیروی قصد ما واکنش نشان می‌دهد.  هدفش این است ما را به بیرون پرتاب کند تا وارد زمان و مکان کار نشویم.  هدفی این است حواس ما را به هر طریقی که می‌تواند پرت می‌کند. برایمان به هر روشی شده مانع تراشی می‌کند تا ما دست به انجام کار مورد نظرمان نزنیم.
  • – اگر به معنای واقعی کلمه، مقاومت را درک نمایید آنگاه لیاقت رسیدن به هر آنچه در سر دارید را خواهید داشت.
  • – یک هنرمند هوشیار، در مواجه شدن با نیروی مقاومت درونی‌اش، باید به شدت سخت‌گیر باشد. هم با خودش هم با دیگران.
  • – بهترین خدمتی که یک هنرمند می‌تواند به دیگران انجام دهد این است که برای خودش و دیگران، الهام بخش مبارزه با نیروی مقاومت درونی باشد.
  • – مسئولیت مقابله با نیروی مقاومت درونی، در دست خود شماست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که باور کنید چنین نیروی وجود دارد

حتما بخوانید » آموزش ادیت عکس حرفه‌ ای‌؛ معرفی ترفندها و برنامه‌های کاربردی 2022

نکاتی در مورد هنر مقابله با نیروی مقاومت برای نویسندگان 

حرفه‌ای شدن

  • – اگر شما یک نویسنده‌اید و قصد دارید چیزی را بنویسید، مسئله‌ی اصلی این نیست که چه چیزی می‌خواهید بنویسید. موضوع کتاب شما سخت نیست، سختی کار اینجاست که باید بنشینید و بنویسید.
  • – آنچه شما را از نشستن و نوشتن، دور نگه می‌دارد، نیروی مقاومت درونی‌تان است.
  • – نیروی مقاومت درونی، برای یک هنرمند آنقدر زیاد است که جالب است بدانید وقتی هیتلر به دانشکده‌ی نقاشی وارد شد، نقاشی کشیدن روی یک بوم سفید خالی  برایش سخت تر از راه انداختن جنگ جهانی دوم بود.
  • – یک هنرمند همانند یک جنگجو ست. هر دو از یک الگو پیروی می‌کنند. هر دو باید هر روز با دشمنان زیادی مواجه شوند و آنها را شکست دهند.
  • – هیچ لحظه‌ای به جز لحظه‌ی حال وجود ندارد که بتوانید کارتان را انجام دهید. آنچه در اختیار شماست زمان حال است. آینده و گذشته هیچکدام در اختیار شما نیستند.

حرفه‌ای شدن

بیشتر بخوانید » 11 مهارت نرم کلیدی برای موفقیت حرفه‌ای

برچسب‌ها: حرفه‌ای , مجله حرفه ,

موضوعات مرتبط: اختصاصی جی فان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زمان چیست ؟چه شکلی دارد؟ از کجا آغاز شده؟ 55:55
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:0 | بازدید : 253 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

زمان چیست ؟ مبدا زمان کجاست؟ آیا می‌توان ثابت کرد زمان وجود دارد؟ آیا زمان ، همان بُعد چهارم است؟ پیکان زمانی چیست ؟ چرا پیکان زمان شکل گرفت؟ زمان از کجا آغاز شده است؟ زمان چه شکلی است؟ اگر بخواهید زمان ‌را نقاشی کنید چه شکلی برای آن می‌‌کشید؟ آیا  تا به حال فکر کرده‌اید که زمان ، یعنی چیزی که تمام زندگی ما را در بر گرفته، چه شکلی می‌تواند داشته باشد؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

زمان

 

زمان چیست ؟

ما از زمان چیز زیادی نمی‌دانیم. در حال حاضر، زمان برای ما فقط یک مفهوم است.  مثلا می‌دانیم که هر ۶۰ ثانیه ۱ دقیقه است و هر ۶۰ دقیقه ۱ ساعت. و اگر بخواهیم که  شکل زمان را نقاشی کنیم ، شاید یک ساعت یا یک تقویم  بکشیم که نشان دهنده‌ی گذشت زمان است. اما می‌دانیم که اینها فقط  وسائلی برای اندازه‌گیری زمان هستند، ولی خود زمان نیستند.  آیا تا به حال فکر کرده‌اید ماهیت زمان چیست؟

آیا می‌توان ثابت کرد زمان وجود دارد؟

  • ارسطو می‌گوید:  زمان، یکی از ناشناخته‌ترین ناشناخته‌های موجود است.  او این جمله را ۲۵۰۰ سال پیش گفته و البته هنوز هم جمله‌ی درستی است چون هنوز هم که هنوز است  ماهیت زمان برای ما ناشناخته باقی مانده .
  • اگر به گوگل بروید و سرچ کنید که زمان چیست، شاید چیزی که برای شما بیاید این است که زمان یک بُعد است. انیشتین می‌گوید  همه چیز چهار بُعد دارد که یکی از آن بعدها، زمان است. او بر این عقیده بود که زمان و مکان در هم گره خورده‌اند. یک مثال ساده‌اش این است اگر به دوستتان زنگ بزنید و قرار ملاقات بگذارید بایستی که هم زمان و هم مکان را مشخص ‌کنید. نمی‌توانید فقط یکی از این دو را مشخص کنید تا همدیگر را پیدا کنید.
  • مثال دیگرش در فضا است. در فضا نیز،  برای تعیین مکان یک ستاره، باید حتما از زمان نیز استفاده کنیم چون همه چیز در فضا درطی زمان حال حرکت است، بنابراین مکان یک ستاره در هر زمانی متفاوت است. اما این همه‌ی ماجرا نیست.

آیا زمان ، همان بُعد چهارم است؟

زماناینکه بگوییم زمان بعد چهارم است یک تعریف ناقص از زمان است.  چرا که این تعریف هنوز هم  مجهولات زیادی را مقابل ما می‌گذارد. مثلا اگر بخواهید سال تولدتان را به کسی بگویید فقط خواهید گفت من  ۱۸ سال پیش به دنبا آمده‌ام اما اگر بخواهید بعد زمان و مکان را برای تاریخ تولدتان بگویید کمی‌ خنده دار است که بگویید من ۱۸ میلیون کیلومتر ساعت در گذشته به دنیا آمده‌ام.

حتما بخوانید »7 مهارت برای به‌دست آوردن زمان بیشتر و افزایش بهره‌وری

  • یا اگر به فروشگاه بروید اما یادتان برود که شیر بخرید، به راحتی دوباره برمی‌گردید و شیر می‌خرید. یعنی در بعد مکان جابجا می‌شوید و به عقب برمی‌گردید اما نمی‌توانید در بعد زمان هم جابجا شوید، این یعنی زمان و مکان درهم گره نخوره‌اند و شما باوجودیکه همان مکان را طی کرده‌اید و به عقب رفته‌اید اما زمان به عقب نمی‌رود. در واقع زمانی  که گذشته برای همیشه گذشته  است و نمی‌توان به گذشته برگشت.

حتما بخوانید » وطن فضایی است در زمان مستند ساخته توماس هایزه 1515

  • یا در مثال دیگری، اگر یک بطری را روی یک میز بگذارید، آن بطری برای همیشه آنجا خواهد بود (تاوقتی کسی آنرا برندارد).  یعنی مکان این بطری ثابت است،  اما آیا زمان هم برای بطری ثابت است؟ در واقع زمان برای همه چیز، شبیه به یک فلش  یا پیکان یک طرفه است که  فقط روبه جلو حرکت می‌کند. اغلب دانشمندان اصلاح پیکان زمانی را  برای تعریف زمان به کار می‌‌برند.

پیکان زمانی چیست ؟

پیکان زمانی

  • فرض کنید یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید وسط یک صحرای دور افتاده در جایی که نمی‌دانید کجاست، هستید. جایی که حتی خورشید هم نیست و نمی‌توانید مشخص کنید که شرق یا غرب یا جنوب شما کجاست. در این حالت چطوری می‌توانید بُعد مکانی خود را مشخص کنید؟

حتما بخوانید » زندگی بی درد چیزی نیست جز هماهنگی با جریان زندگی 11:11

  • قطعا نمی‌توانید مگر اینکه خورشید پیدایش شود و از جهت حرکت خورشید به سمت غروب، بتوانید بفهمید شما در سمت مشرق هستید یا مغرب.   تعریف پیکان زمان نیز چیزی به شبیه همین است. ما به یک مبدا احتایج داریم تا بتوانیم پیکان زمان را تعریف کنیم. از طریق آن مبدا ، خواهیم دانست  زمان چیزی است که از گذشته آمده  و به حالا به ما رسیده است و به سمت آینده در حرکت است.

حتما بخوانید » زندگی موفق ؛ چگونه موفق شویم؟ با این 11 قدم زندگی خود را تغییر دهید

مبدا زمان کجاست؟

زمانمبدا زمان که  تاکنون  دانشمندان برای حل مسائل خود در نظر گرفته‌اند،  لحظه‌ی بیگ بنگ است( هرچند در این مورد همه اتفاق نظر ندارند). حالا با در نظر گرفتن یک مبدا فرضی به نام بیگ بنگ، چیزی به وجود می‌‌آید به نام تاریخ.  تاریخ در گذشته، تاریخ در حال و تاریخ در آینده. اگر این تاریخ را به قسمتهای کوچکتر تقسیم کنیم چیزی به دست می‌‌آید به نام زمان.

حتما بخوانید » آرامش ذهن

  • شاید زمان برای هر کسی از وقتی بوجود می‌آید که متولد می‌شود، اما او می‌داند که قبل از تولدش نیز اتفاقاتی در گذشته رخ داده. در واقع مبدا زمان برای همه‌ی ما فارغ از اینکه چه زمانی متولد شده‌ایم، لحظه‌ای است به نام بیگ بنگ .
  • ما می‌توانیم چیزهایی که مربوط به زمان گذشته است را به خاطر بیاوریم. مثلا اینکه امروز به مغازه رفتم اما یادم رفت شیر بخرم و رمجبور شدم  دوباره برگردم تا شیر بخرم. ولی ما نمی‌توانیم چیزهایی که مربوط به آینده است را به آسانی بیان کنیم. چون پیکان زمان به ما این اجازه را نمی‌دهد.

حتما بخوانید » افزایش قدرت مغز

چرا پیکان زمان شکل گرفت؟

  • همانطور که گفتیم پیکان زمان، از زمان بیگ بنگ شکل گرفت و تا اکنون در حال گسترش است. اما دلیل شکل گرفتن پیکان زمان چیزی نیست به جز قانون دوم ترمودینامیک به نام آنتروپی.
  • ما برای بیان فیزیکی زمان از قانون دوم ترمودینامیک استفاده می‌کنیم که به نام آنتروپی معروف است. آنتروپی ، مقیاسی برای سنجش بی‌نظمی‌ است. به عبارتی دیگر آنتروپی همان بی‌نظمی است.  در زمان بیگ بنگ، همه چیز در فقط یک نقطه خلاصه می‌شد. این یعنی در زمان بیگ بنگ همه چیز نظم داشت.  یا به عبارتی دیگر، در زمان بیگ بنگ،  میزان بی نظمی‌ در کمترین حالت خود بود. برای فهم مطلب یک مثال میزنیم:
  • فرض کنید شما تمام محتویات اتاق خود را در یک کمد قرار دهید و دیگر از آن شلوغی و بی نظمی خبری نیست. شما میدانید که هر آنچه در اتاقتان بود حالا داخل کمد است.  در نتیجه به طور صد در صد، مطمئن خواهید بود که جورابهایتان کجاست و نیازی نیست مثل سایر وقتها، تمام اتاق را دنبال یک لنگه جوراب خود بگردید.  خب حالا فرض کنید  الان که همه چیز در داخل کمد است ، لحظه‌ی بیگ بنگ است و  ناگهان یک ثانیه بعد،  تمام محتویات کمد، بیرون آمده و هر کدام در جایی قرار می‌گیرند. حالا بی نظمی آغاز میشود. یعنی همان دلیل پیدایش پیکان زمان.

حتما بخوانید » معمای داستان آفرینش تا کجا ادامه دارد؟ 2022

  • چیزی که تئوری بیگ بنگ می‌گوید نیز دقیقا همینطور است. در زمان بیگ بنگ، تمام محتویات جهان هستی  که در یک نقطه‌ی کوچک بود، ناگهان از هم جدا شده و هرکدام به سمت و سویی در  فضا می‌روند و از هم دور می‌شوند. در  اینجا بی نظمی‌ یا آنتروپی آغاز می‌شود و پیکان زمان به سمت آینده به حرکت می‌افتد.

در ادامه بخوانید » 32 درس زندگی که برای موفقیت و خوشبختی باید بیاموزید

زمان به دلیل بی نظمی  ایجاد شد

زمانعلت شکل گرفتن جهان هستی و زمان،   به خاطر یک بی‌نظمی بود که پس از بیگ بنگ رخ داد. ‌ همانطور که گفتیم پس از بیگ بنگ  بود که پیکان زمانی شکل گرفت. پس مکان و زمان همزمان باهم و به دلیل بی نظمی، شکل گرفتند و این زندگی و کره‌ی زمینی که اکنون در آن قرار داریم  نیز به همین دلیل ایجاد شده.  ما محصول آنتروپی هستیم. آنتروپی  یا بی‌نظمی‌،  به شما اجازه‌ی این را داده  که اکنون بتوانید بین آینده و حال و گذشته، تفاوت قائل شوید. اگر آنتروپی نبود ما قادر نبودیم تفاوت بین سال   ۱۹۰۰   با سال ۲۰۱۷ را بفهمیم.

حتما بخوانید » خودآگاهی ؛ 44 اقدام اساسی برای تجربه کردن زندگی واقعی

  • از سویی دیگر پیکان زمان در حال حرکت رو به جلو است. چه شما حرکت کنید چه نه. جهت حرکت زمان به سوی آینده است و برای هیچ شخصی هیچ استثنایی قائل نیست.  این قانونی است که در جهان ماکرو، یعنی  جهانی که ما با چشمهایمان می‌توانیم ببینیم  یک قانون مطلق است.  اما آیا در دنیای اتم ها و ذرات کوچکتر از اتم نیز همین قانون صادق است؟

زمان کوانتمی‌ چیست؟

  • در اندازه‌های کوانتمی‌ _ یعنی همان جهان کوچکتر از اتم _ زمان به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند. یکبار دیگر مثال قبلی را دوباره مرور می‌کنیم.  فرض کنید وسط یک صحرای بی نام و نشان از خواب بیدار می‌شوید و نمی‌دانید شرق و غرب شما کجاست و دقیقا درچه نقطه‌ای قرار دارید. این همان حالتی است که در  فضای بسیار بزرگی به نام کل کائنات وجود دارد. چون معیاری برای اندازه گیری جهت مکانی ن نیست.  اما اگر به زمین برگردید، دوباره می‌توانید جهت‌ها را تشخیص دهید.  پیکان زمان نیز شبیه همین مثال است. یعنی در جهان ماکرو ( جهان معمولی) خیلی ساده است که تفاوت بین سال     ۱۹۰۰ و سال ۲۰۱۷ را بدانیم  اما اگر به جهان کوانتمی‌ سفر کنیم،  دیگر چنین وضوحی از زمان نخواهیم داشت.

حتما بخوانید » 111 پرسش فلسفی که ذهن شما را درگیر خواهند کرد

  • در جهان کوانتمی، ذرات به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند. جهت حرکت آنها نه مشخص است نه قابل پیش‌بینی. مکانی که در آن قرار دارند نامعلوم است و نمی‌توان هیچ مکان خاصی را برای یک الکترون قائل شد.  مشخص نیست هر  ذره ای در کجا قرار دارد و هر ذره ای در چه جهتی حرکت می‌کند.  به عبارتی دیگر در جهان کوانتمی،  معلوم نیست چه ذره ای از کجا آمده و به کجا خواهد رفت.  این یعنی  پیکان زمانی مشخصی در آنجا وجود ندارد چون مبدا زمانی مشخصی وجود ندارد.  در نتیجه نمی‌توان بین آینده و حال و گذشته تفاوتی پیدا کرد.

حتما بخوانید » زندگی شاد ؛ راز و رمز شاد زندگی کردن چیست؟ 2021

اگر بیگ بنگ اتفاق نمی‌افتاد جهان چه شکلی داشت؟

زمان

  • قبلا هم گفتیم تنها دلیل اینکه می‌توانیم در جهان معمولی خودمان زمان را مشخص کنیم این است که برای خودمان یک مبدا زمانی به نام بیگ بنگ فرض گرفته‌ایم. و سپس یک پیکان زمانی جهت دار،  از گذشته به سمت آینده برای خود کشیده‌ایم و همه‌ی اینها به دلیل وجود آنتروپی یا بی نظمی‌ بوده است.
  • تنها پس از بیگ بنگ بود که سیارات و کشهکشان‌ها بوجود آمدند و سپس به دلیل قانون آنتروپی یا بی‌نظمی، جهان گسترش یافت. یعنی  از درون دانه‎ای کوچک،  کهکشان‌ها یکی یکی سربرآوردند و هر کدام در یک جهت شروع به حرکت کرد و تا اکنون هم در حال دور شدن از همدیگر هستند. اگر چه سرعت آن نسبت به آغاز، بسیار کمتر شده است. دلیلش هم این است که اندازه‌ی جهانی که در گذشته بود نسبت به اندازه‌ی جهانی که در اکنون است کوچکتر بوده،  برای همین سرعت آنتروپی( بی نظمی‌) در گذشته بیشتر از حال به نظر می‌رسد.
  • اما اگر کیهان ، در همان یک نقطه‌ی کوچک که قبل از بیگ بنگ بود، باقی می‌‌ماند، نه پیکان زمانی شکل می‌گرفت و نه جهان هستی و کره‌ی زمین که روی آن هستیم.

حتما بخوانید » کیفیت زندگی خود را با این 11 عادت روزانه برای همیشه بهبود بخشید

نکته آخر و بسیار مهم این است که تمام این مواردی که تاکنون توسط علم کشف شده و بررسی شده، فقط از   لحظه‌ی  بیگ بنگ به بعد  است و ما هنوز هیچ دانشی در مورد قبل از بیگ بنگ نداریم.  ما نمی‌دانیم قبل از بیگ بنگ ، جهان چطور بوده یا قوانین آن چطور بوده. آیا  قبل از بیگ بنگ جهت حرکت پیکان زمان برعکس بوده ؟ یعنی از آینده به سمت گذشته می‌رفته؟  اینها سوالاتی ست که هنوز دانش بشر نتوانسته برای آن پاسخهای درخوری پیدا کند.

بیشتر بخوانید » زندگی بهتر 28 تکنیک ساده و مؤثر برای داشتن زندگی بهتر 2021

برچسب‌ها: زمان , مجله زمان ,

موضوعات مرتبط: سبک زندگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جی فان و آدرس jfun.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1152
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 23
:: بازدید هفته : 28
:: بازدید ماه : 8103
:: بازدید سال : 27578
:: بازدید کلی : 53027