تفریحی ، سرگرمی ، سلامت ، روانشناسی ، دانلود آهنگ ، دانستی ها
آخرین نبرد خونین جنگ جهانی دوم – داستان کوتاه
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:50 | بازدید : 189 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

نبرد برلین؛ آخرین نبرد خونین جنگ جهانی دوم

نبرد برلین؛ آخرین نبرد خونین جنگ جهانی دوم در ۱۶ آوریل سال ۱۹۴۵ آغاز شد. ارتش سرخ که جبهه شرق آلمان را در نبرد ویستولا-اودر شکست داده بود وارد خاک آلمان شد و به سمت برلین پیشروی کرد. نبرد در خود شهر برلین از اواخر روز بیستم آوریل تا دوم می طول کشید. طبق گزارشاتی که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دست آمد، مامورین ویژه در روز ۳۰ آوریل ثبت کرده اند که فشار زیادی از سوی استالین آمده که ساختمان رایشتاگ در روز یکم می، مصادف با روز جهانی کارگر تصرف شود.

هواپیمای جنگنده ی ارتش سرخ

ساختمان با شکوه رایشتاگ محل پارلمان آلمان که در سال ۱۸۹۴ ساخته شده بود، از سوی ارتش سرخ به عنوان نماد آلمان فاشیستی شناخته می شد. اگرچه نازی ها آن را از زمان آتش سوزی معروف آن در سال ۱۹۳۳ بسته و نیمه ویران به حال خود رها کرده بودند، اما این بنا نمادین ترین هدف در برلین بود. به خصوص بعد از آنکه استالین عکس مشهور ایووجیما را دیده بود که در آن سربازان آمریکایی پرچمشان را بر فراز تپه های ایووجیما در ژاپن بر می افرازند و دستور داده بود تا عکس مشابهی بعد از تسخیر برلین تهیه شود که نماد قدرت و افتخار روس‌ها باشد. با اینکه رویدادهای رخ داده پیرامون برافراشته شدن پرچمِ داس و چکش به دلیل روایات و گزارش های گاه متناقضِ دستگاه پروپاگاندای شوروی، مبهم هستند، اما در گزارشات تقریبا موثق آمده که ابتدا دو هواپیمای جنگنده ی ارتش سرخ سعی کردند که چندین بنر سرخ رنگ را روی بام رایشتاگ بیاندازند که ظاهرا بنرها روی گنبد ساختمان گیر کرده و بعدا هیچ نشانی از آن ها یافت نشده است.

شکست جبهه نازی ها

علاوه بر این تعدادی از گزارش ها هم حاکی از آن بود که دو گروه ام.ام بوندر از هنگ سیصد و هشتادم تفنگداران و کاپیتان وی.ان ماکوف از هنگ هفتصد و پنجاه و ششم موفق شده اند پرچم را در ظهر روز سی ام بر فراز ساختمان بیافرازند. وقتی مارشال جی.کی ژوکوف این خبر را شنید، اعلامیه ای صادر کرد که جنگ به پایان رسیده و سپاهیان او رایشتاگ را تصرف کرده اند. اما زمانی که خبرنگاران رسیدند، نه پرچمی یافتند و نه هیچ یک از افراد شوروی را در ساختمان دیدند و مورد هجوم سنگین آلمان ها قرار گرفتند. بعد از درگیری سنگینی که در بیرون و درون ساختمان در گرفت که در نهایت منجر به شکست جبهه نازی ها شد، راکیمژان قوشقاربایوف در ساعت ۲۲:۳۰ از ساختمان بالا رفت و پرچمی را روی تاج مجسمه ی مونث ژرمن ها قرار داد اما از آن جایی که این اتفاق در شب رخ داد، به علت تاریکی امکان عکس برداری فراهم نشد. روز بعد اثری از پرچم نبود و توسط آلمان ها پایین کشیده شده بود.

ملیتون کانتاریا – میخائیل یگوروف

نهایتا ارتش سرخ در روز دوم ماه مه سال ۱۹۴۵ کنترل کامل ساختمان را به دست آورد. یوگنی خالدی، عکاسی که ۱۴۰۰ روز منتظر این لحظه مانده بود، دسته کوچکی از سربازان را مامور بالا رفتن از رایشتاگ برای برافراشتن پرچم کرد. او به همراه خود یک پرچم بزرگ آورده بود که با سه تکه پارچه ی رومیزی و توسط عمویش دوخته شده بود. داستان رسمی بعدا به این شکل گفته شد که دو سرباز قهرمان به نام های ملیتون کانتاریا (گرجی) و میخائیل یگوروف (روسی) پرچم فاتحان را بر فراز ابرها برافراشتند.
جنگ در ۸ می همان سال خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید » هیتلر نتوانست به گرد پای ژوزف استالین برسد

خانه » تاریخ و اندیشه

برچسب‌ها: جنگ جهانی ,

موضوعات مرتبط: تاریخ و اندیشه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازدید مجازی رایگان از موزه‌های معروف جهان 10 موزه مشهور دنیا را رایگان ببینید
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:49 | بازدید : 185 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

آدرس سایت بازدید مجازی از موزه سعدآباد چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از موزه لوور چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از موزه ون‌ گوگ چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از موزه بریتانیا چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از موزه واتیکان چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از موزه هنر متروپولیتن چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از موزه ملی آمستردام چیست؟ آدرس سایت بازدید مجازی از موزه اورسی چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه ما باشید.

بازدید مجازی از موزه فرصتی عالی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ و هنر بشر در طی قرون است. اگر امکان سفر ندارید، بازهم می‌توانید از خانه خودتان گشت‌وگذاری مجازی در بهترین موزه‌های دنیا داشته باشید.

موزه‌ها از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در گوشه‌وکنار دنیا هستند. علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ و هنر، قبل از سفر به هر مقصدی، درمورد موزه‌های آن تحقیق می‌کنند و بخش زیادی از سفر خود را به بازدید از موزه اختصاص می‌دهند.

تور مجازی و بازدید مجازی از موزه در دوره‌ای که امکان سفرکردن وجود ندارد و بسیاری از موزه‌ها تعطیل‌اند، بهترین فرصت برای دیدن آثار تاریخی و هنری و ارزشمند از گوشه‌وکنار دنیا است. زندگی بعد از شیوع ویروس کرونا در دنیا تغییر کرده است، از تحصیل و کار گرفته تا سفر و بازدید از موزه! با وجود این به‌لطف اینترنت، در شرایط همه‌گیری یک بیماری و قوانین منع از سفر، می‌توانیم سراغ دالان‌های مختلف در موزه‌های معروف دنیا برویم. به همین منظور در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا ، تعدادی از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا امکان بازدید مجازی را فراهم کرده‌اند که در ادامه، آنها را معرفی خواهیم کرد. در همین لحظه، از هرجایی در صورت دسترسی به اینترنت، می‌توانید بهترین موزه‌های دنیا را ببینید و لذت ببرید.

موزه لوور

بازدید مجازی از موزه لوور فرانسه

موزه لوور پاریس بدون تردید جذاب‌ترین و مشهورترین موزه دنیاست. موزه لوور آن‌قدر پراهمیت است که به نمادی از شهر پاریس تبدیل شده است. در این موزه، بیش از ۳۸هزار اثر از دوران پیش از تاریخ تا قرن بیست‌ویکم به نمایش گذاشته شده است. این موزه بیش از ۷۲هزار متر مربع وسعت دارد. تمرکز موزه لوور بر نمایش آثار هنری، تاریخ و فرهنگ است.

در سال ۲۰۱۹ این موزه میزبان ۹٫۶میلیون بازدیدکننده بود و به پربازدیدترین موزه دنیا تبدیل شد. این موزه در کاخ لوور میزبانی می‌شود و خودِ ساختمان آن بسیار دیدنی و جذاب است؛ همین‌طور هرم لوور، که از شیشه و فلز ساخته شده است.

چرا باید موزه لوور را ببینیم؟

موزه لوور یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است. دلایل بسیاری برای استفاده از تور مجازی لوور وجود دارد. از جمله:

  • تعدادی از مشهورترین آثار هنری دنیا در این موزه به نمایش درآمده است، از جمله تابلوی مونالیزا و همین‌طور تابلوی بانوی صخره‌ها اثر لئوناردو داوینچی، تندیس ونسو میلو اثری از اسکندر آنتیوخی؛
  • آثار ارزشمندی از گذشته و تاریخ ایران در این موزه نگهداری می‌شود، از جمله سنگ‌نگاره یادبود اونتاش ناپیریشا، نقش‌برجسته آجری شیر کاخ آپادانای شوش، سرستون گاو دوسر کاخ آپادانای شوش، کتیبه داریوش بزرگ در کاخ آپادانای شوش، افسار برنزی لرستان، صدف‌نوشتۀ اکدی و سنگ‌نگاره کمان‌داران، تزئیناتی مجلل و معروف از بخش مسکونی کاخ آپادانا؛
  • آثار تاریخی مصر باستانی و آثار تاریخی یونان باستان از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین بخش‌های موزه است که علاقه‌مندان به تاریخ را از گوشه‌وکنار دنیا به‌سمت این موزه می‌کشاند.

برای بازدید مجازی از موزه لوور اینجا کلیک کنید

موزه ون‌ گوگ

بازدید مجازی از موزه ون گوگ

موزه ون‌ گوگ یک گالری هنری در آمستردام هلند است. این موزه به آثار ونسان ون‌ گوگ، نقاش پسادریافتگر هلندی اختصاص دارد. آثار او تأثیر بسیار عمیقی بر هنر قرن بیستم داشت. اگر از علاقه‌مندان به هنر خصوصا هنر نقاشی هستید، فرصت بازدید مجازی از موزه ون ‌گوگ را از دست ندهید.

این موزه در ۲ ژوئن ۱۹۷۳ افتتاح شد و شامل بزرگ‌ترین مجموعه از طراحی‌ها و نقاشی‌های ون‌ گوگ در کل دنیاست. البته بسیاری از آثار این نقاش در موزه‌ها و گالری‌های سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده است. این موزه در سال ۲۰۱۷ میزبان ۲٫۳میلیون بازدیدکننده بود که باعث شد در همان سال پربازدیدترین موزه هلند و در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان بیست‌وسومین موزه هنری پربازدید دنیا شناخته شود.

چرا باید موزه ون گوگ را ببینیم؟

  • این موزه بزرگ‌ترین مجموعه آثار ون ‌گوگ را در اختیار دارد؛
  • مجموعه دائمی موزه شامل ۹ اثر خودنگاره از ون‌ گوگ است؛
  • تعدادی از قدیمی‌ترین آثار ون‌ گوگ که قدمت آنها به سال ۱۸۸۲ برمی‌گردد در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

برای بازدید مجازی از موزه ون‌ گوگ اینجا کلیک کنید

موزه واتیکان

بازدید مجازی از موزه واتیکان

موزه واتیکان موزه هنر عمومی و مجسمه‌سازی در شهر واتیکان است. آثار این موزه را طی قرن‌های متمادی کلیسای کاتولیک و پاپ‌ها جمع‌آوری کرده‌اند. این موزه میزبان بیش از ۷۰هزار اثر ارزشمند است که از این تعداد، ۲۰هزار اثر به نمایش گذاشته شده است. وب‌سایت موزه واتیکان شامل ۷ تور مجازی بازدید از موزه از جمله نمای ۳۶۰ درجه از سیستین شپل است.

پاپ ژولیوس دوم در اوایل قرن شانزدهم این موزه را پایه‌گذاری کرد. کلیسای سیستین، با نقاشی‌های سقفی خیره‌کننده که اثر میکل‌ آنژ است، در مسیر حرکت به‌سمت موزه واتیکان قرار دارد. در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۷میلیون نفر از این موزه بازدید کردند. موزه واتیکان با ۵۴ گالری یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیاست.

چرا باید موزه واتیکان را ببینیم؟

  • در موزه واتیکان مجموعه ارزشمندی از تندیس‌های رومی نگهداری می‌شود، آثاری که با جزئیاتی خیره‌کننده ساخته شده‌اند؛
  • تعدادی از مهم‌ترین شاهکارهای هنر رنسانس در این موزه نگهداری می‌شود؛
  • مجموعه‌ای از آثار هنری مدرن مذهبی بخش دیگری از آثار این موزه را تشکیل می‌دهند؛
  • آثار ارزشمندی از نقاشان مشهوری چون جوتو، رافائل و لئوناردو داوینچی را می‌توانید در این موزه تماشا کنید.

برای بازدید مجازی از موزه واتیکان اینجا کلیک کنید


موزه بریتانیا

بازدید مجازی از موزه بریتانیا

موزه بریتانیا در لندن قرار دارد. این موزه به مباحثی چون تاریخ بشر، هنر و فرهنگ اختصاص یافته است. مجموعه دائمی موزه شامل ۸میلیون اثر هنری و تاریخی و یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه‌ها در کل موزه‌های دنیاست. بیشترِ این آثار در دوره امپراتوری بریتانیا جمع‌آوری شده است و داستان فرهنگ بشر را از ابتدا تا به حال روایت می‌کند. این موزه اولین موزه عمومی ملی در کل دنیاست.

این موزه در سال ۱۷۵۳ پایه‌گذاری شد و اولین بار در سال ۱۷۵۹ درهای آن به روی عموم مردم باز شد. با موس و دکمه‌های بالا و پایین صفحه‌کلید رایانه می‌توانید در موزه بریتانیا سفر در زمان را تجربه کنید؛ البته با یک بازی تعاملی که وب‌سایت موزه بریتانیا طراحی کرده است. توضیحات صوتی با اطلاعات دقیق و کامل کمک می‌کند که به‌شکل مجازی در نمایشگاه‌های موزه گردش کنید و به دانسته‌های خود اضافه کنید.

چرا باید موزه بریتانیا را ببینیم؟

  • موزه بریتانیا دارای چندین بخش است که هرکدام به یک منطقه جغرافیایی اختصاص یافته است و کل دنیا را دربرمی‌گیرد؛
  • این موزه، به‌عنوان بخشی از وب‌سایت بزرگ خود، دارای بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی آنلاین از اشیای موجود در مجموعه موزه‌های جهان است که در ابتدای سال ۲۰۱۲، با ۲میلیون اثر مجزا (که ۶۵۰هزار از این مجموعه مصور است)، به‌صورت آنلاین در اختیار عموم مردم قرار گرفت؛
  • اتاق ۵۲ این موزه میزبان آثاری از ایران باستان است، از جمله استوانه کوروش که به‌عنوان اولین منشور حقوق بشر در دنیا شناخته می‌شود.

برای بازدید مجازی از موزه بریتانیا اینجا کلیک کنید

موزه هنر متروپولیتن

بازدید مجازی از موزه هنر متروپولیتن

موزه هنر متروپولیتن یک موزه هنری در نیویورک و در واقع بزرگ‌ترین موزه هنری در آمریکاست. این موزه در سال ۲۰۱۹ با حدود ۶٫۵میلیون نفر بازدیدکننده به‌عنوان چهارمین موزه پربازدید دنیا انتخاب شد. مجموعه دائمی موزه شامل بیش از ۲ میلیون اثر مختلف است که در ۱۷ بخش دسته‌بندی شده‌اند. فضای فیزیکی موزه در ۳ مکان مختلف در نیویورک قرار دارد. در تور مجازی این موزه می‌توانید گشتی در آن بزنید و با کلیک روی هر نمایشگاه، اطلاعات جامعی در مورد موزه به ‌دست آورید.

چرا باید موزه هنر متروپولیتن را ببینیم؟

  • این موزه میزبان آثار هنری از اروپا در دوران قدیم و از مصر باستان است؛
  • مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی از مشهورترین استادان اروپایی در این موزه به نمایش گذاشته شده است؛
  • آثار هنری از آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و بیزانس در این موزه نگهداری می‌شود و هنر اسلامی بخش مهم دیگری از موزه را تشکیل می‌دهد؛
  • آثار این موزه به مجسمه و نقاشی ختم نمی‌شود. مجموعه‌ای از آلات موسیقی، لباس و زیورآلات، سلاح‌های قدیمی و لباس‌های رزم از سراسر دنیا در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است.

برای بازدید مجازی از موزه هنر متروپولیتن اینجا کلیک کنید

موزه ملی آمستردام

بازدید مجازی از موزه ملی آمستردام

موزه ملی آمستردام به نمایش آثار هنری و تاریخی اختصاص دارد و در نزدیکی موزه ون ‌گوگ واقع شده است. این موزه ابتدا در سال ۱۷۹۸ در لاهه ساخته شد، ولی در نهایت در سال ۱۸۰۸ به آمستردام تماشایی منتقل شد. در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، این موزه پربازدیدترین موزه هلند شناخته شد و در این ۲ سال به‌ترتیب ۲٫۲میلیون نفر و ۲٫۴۷میلیون نفر از موزه بازدید کردند.

چرا باید موزه ملی آمستردام را ببینیم؟

  • این موزه میزبان آثاری ارزشمند از هنرمندانی چون رامبران، ون‌ گوگ و سایر استادان هنر هلند است؛
  • ۸ هزار اثر هنری و تاریخی در این موزه به نمایش گذاشته شده است و در مجموع دارای ۱میلیون اثر است که قدمت آنها از سال ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی است؛
  • این موزه یک بخش کوچک هم دارد که به هنر آسیایی اختصاص یافته است.

برای بازدید مجازی از موزه ملی آمستردام اینجا کلیک کنید

موزه اورسی

بازدید مجازی از موزه اورسی

موزه اورسی یکی از موزه‌های مشهور پاریس است. این موزه در ساختمان قدیمی ایستگاه اورسی که یک ایستگاه به سبک هنرهای زیبا بود میزبانی می‌شود. ساختمان موزه بین سال‌های ۱۸۹۸ و ۱۹۰۰ ساخته شده است. این موزه غالبا شامل آثار هنر فرانسه از سال ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ است. این آثار شامل نقاشی، مجسمه‌سازی و عکاسی است. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۳٫۶میلیون نفر از این موزه بازدید کردند.

چرا باید موزه اورسی را ببینیم؟

  • موزه اورسی میزبان بزرگ‌ترین مجموعه شاهکارهای هنری امپرسیونیسم و پست‌امپرسیونیسم است؛
  • آثاری از هنرمندان مشهوری چون مونه، دگا، رنوار و حتی ون ‌گوگ در این موزه به نمایش درآمده است؛
  • موز اورسی یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری در اروپاست.

برای بازدید مجازی از موزه اورسی اینجا کلیک کنید

موزه پرگامون

بازدید مجازی از موزه پرگامون

موزه پرگامون یکی از بناهای فهرست‌شده در جزیره موزه در مرکز تاریخی برلین و بخشی از میراث جهانی یونسکو است. این موزه بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰ به‌دستور امپراتور آلمان، ویلیام دوم ساخته شد. بخش‌هایی از این موزه تا سال ۲۰۲۳ به‌خاطر عملیات نوسازی بسته است.

بازدید موزه‌

حتما بخوانید » زیگورات

چرا باید موزه پرگامون را ببینیم؟

  • این مجموعه شامل مجسمه‌هایی از دوران باستان تا عصر هلنیستی و همچنین آثار هنری مربوط به دوران یونان و روم است: معماری، مجسمه، کتیبه، موزاییک، آثار برنزی، جواهرات و ظروف سفالی در این موزه به نمایش درآمده است؛
  • از مهم‌ترین آثار این موزه می‌توان به دروازه یشتار یا دروازه بابل، محراب پرگامون و دروازه بازار ملط اشاره کرد؛
  • مجموعه منحصربه‌فردی از آثار حفاری‌شده در منطقه تیسفون و طاق کسری در موزه پرگامون نگهداری می‌شود؛
  • مجموعه آثار دوره تاریخی هنر اسلامی بخش ویژه‌ای را در این موزه به خود اختصاص داده است.

برای بازدید مجازی از موزه پرگامون اینجا کلیک کنید


حتما بخوانید » اولسبلنگاه


موزه سعدآباد

بازدید مجازی از موزه سعدآباد

مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران است. موزه سعدآباد شاهد ۴ دوره تاریخی ایران یعنی قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران بوده است. این مجموعه شامل چندین کاخ است که به موزه تبدیل شده‌اند. در واقع، موزه‌های متعدد را با سرزدن به موزه سعدآباد می‌توانید مشاهده کنید. از میان این موزه‌ها می‌توان به موزه آب، موزه استاد بهزاد، موزه برادران امیدوار، موزه چهره‌های ماندگار، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه ظروف سلطنتی، موزه مردم‌شناسی، موزه مینیاتور استاد آبکار، موزه فرشچیان، موزه نظامی، موزه نگارستان، موزه هنرهای زیبا، موزه هنر ملل اشاره کرد.

موزه

حتما بخوانید » اولین موزه گل رز جهان ، تلفیق مدرنیته هنر و تاریخ 2021

چرا باید موزه سعدآباد را ببینیم؟

  • در مجموعه سعدآباد آثار تاریخی و هنری ارزشمندی در موزه‌های متنوع در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد؛
  • غیر از آثار موزه، بنای کاخ‌ها به‌تنهایی یک اثر تاریخی جذاب و دیدنی است.
  • در این موزه می‌توانید سیر تکامل ایران را در قالب اشیا و اسناد به‌جامانده از دوره‌های مختلف تاریخی تماشا کنید.

برای بازدید مجازی از کاخ سعدآباد اینجا کلیک کنید

سخن پایانی

شیوع کرونا باعث محدودیت سفرها شده، ولی فرصت‌های بی‌شماری را برای بازدید مجازی از بهترین موزه‌های دنیا فراهم کرده است. گرچه بازدید مجازی نمی‌تواند حال‌وهوای قدم‌زدن در برترین موزه‌های دنیا را داشته باشد، فرصت خوبی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ و هنر بشر از گوشه‌وکنار دنیا و در طی قرن‌های متمادی است.

حتما بخوانید » عجیب‌ترین

بازدید

شما کدام‌یک از این موزه‌ها را از نزدیک دیده‌اید؟ آیا بازدید مجازی از موزه برایتان جذاب است؟

حتما بخوانید »  17 موزه برتر و معروف جهان با آثار تاریخی حیرت‌انگیز

خانه » سبک زندگی

برچسب‌ها: موزه‌ ,

موضوعات مرتبط: تاریخ و اندیشه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقد و خلاصه فیلم داستان ازدواج(Marriage Story)
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:48 | بازدید : 252 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

فیلم داستان ازدواج (Marriage Story) یک درام محصول سال 2019 میلادی به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی نوآ بامباک است.

بازیگران اصلی فیلم داستان ازدواج (Marriage Story) اسکارلت جوهانسون و آدام درایور و بازیگران مکمل شامل لورا درن، آلن آلدا، ری لیوتا و جولی هارگتی می باشد.

درجه سنی فیلم: R
ژانر: کمدی – درام
زمان فیلم: 137 دقیقه
تاریخ اکران: 6 نوامبر 2019
استودیو: نتفلیکس

خلاصه داستان فیلم داستان ازدواج (Marriage Story)

این فیلم ماجراهای طلاق یک زن و شوهر که یکی کارگردان صحنه و دیگری بازیگر است به تصویر کشیده و درباره مشکلاتی که در مسیر جدایی از یکدیگر و گرفتن حضانت کودک با آن دست و پنجه نرم می کنند را روایت می کند.

داستان کامل فیلم داستان ازدواج(Marriage Story)

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

چارلی باربر (با بازی آدام درایور) یک کارگردان موفق تئاتر در شهر نیویورک است، شرکت تئاتر او در حال ساخت یک نمایش است و قرار است همسرش نیکول (با بازی اسکارلت جوهانسون) که بازیگر سابق فیلم های نوجوانان است در آن به ایفای نقش بپردازد.

این زوج که دچار مشکلات خانوادگی زناشویی زیادی شده اند به توصیه یک مشاور شروع به نوشتن خصوصیات دوست داشتنی طرف مقابل خود می کنند اما نیکول از خواندن توصیفات خودش با صدای بلند خجالت می کشد و در نهایت تصمیم می گیرند از مشاوره خانوادگی چشم پوشی کنند.

نیکول که یک پیشنهاد جدید کاری برای بازی در تلویزیون دریافت کرده تصمیم می گیرد شرکت تئاتر را ترک کرده و به طور موقت با مادرش در وست هالیوود زندگی کند و پسرش هنری را نیز همراه خود می برد اما چارلی به خاطر کارش در نیویورک می ماند.

با این که این زوج می خواهند توافقی از هم جدا شوند اما نیکول، نورا را که یک وکیل خانواده است استخدام می کند و داستان کامل رابطه اش با چارلی، این که چطور به مرور مورد بی توجهی همسرش قرار گرفته و او به خواسته های نیکول اهمیت نمی دهد را برای نورا تعریف می کند و اضافه می کند که به نظرش چارلی با مدیر صحنه شرکت تئاتر رابطه دارد.

چارلی برای دیدار با خانواده اش به لس آنجلس پرواز می کند تا خبر دریافت جایزه مک آرتور را به آن ها بدهد اما نیکول برگه های طلاق را در برابر او قرار می دهد.

چارلی سراغ یک وکیل گران قیمت و جسور به نام جی ماروتا (با بازی ری لیوتا) می رود اما از این کار پشیمان می شود و به نیویورک برمی گردد اما در نیویورک یک تماس تلفنی از نورا دریافت می کند که به او هشدار داده یا وکیل بگیرد یا خطر از دست دادن حضانت هنری را بپذیرد.

چارلی به لس آنجلس برمی گردد و یک وکیل خانواده بازنشسته به نام برت اسپیتز (با بازی آلن آلدا) استخدام می کند که به استفاده از شیوه های مدنی و مصالحه معتقد است. به توصیه برت، چارلی یک آپارتمان در لس آنجلس اجاره می کند تا به خانواده اش نزدیک تر باشد و بتواند حضانت کودک را به دست آورد.

چارلی دوست ندارد به دادگاه برود به همین دلیل برت یک جلسه با نورا و نیکول می گذارد. نورا می گوید که چارلی به خواسته نیکول مبنی بر آمدن به لس آنجلس بی توجهی نکرده و هنری ترجیح می دهد با مادرش زندگی کند.

برت به صورت خصوصی از چارلی می خواهد که قید زندگی در نیویورک را بزند اما چارلی به این توصیه موفقیت نمی کند و برت را اخراج می کند.

او پس از دریافت اولین مبلغ جایزه مک آرتور وکیل جی را استخدام می کند، پرونده آن ها به دادگاه منتقل می شود و نورا و جی برای دفاع از موکلان خود به شدت با هم بحث می کنند.

نورا در این بحث ها جدایی احساسی و خیانت چارلی را مطرح می کند و جی درباره عادت الکل نوشیدن نیکول اغراق می کند. در همین حال چارلی و نیکول در خارج از دادگاه اوقات خود را در کنار فرزندشان می گذرانند.

این زوج که از روند قانونی طلاق سرخورده شده اند تصمیم می گیرند به صورت خصوصی و به دور از وکلا با هم صحبت کنند و به همین دلیل به آپارتمان چارلی می روند اما صحبت های دوستانه آن ها کم کم تلخ می شود و در نهایت نیکول چارلی را آدم خودخواه خطاب می کند و چارلی آرزو می کند که نیکول بمیرد.

اگرچه چارلی از این بابت عذرخواهی می کند و نیکول نیز او را تسکین می دهد. به زودی آن ها خواسته های خود را تعدیل کرده و سعی می کنند در مورد جدایی با هم به توافق برسند.

یک سال بعد، اجرای چارلی در برادوی موفقیت آمیز است در حالی که نیکول دوست پسر جدیدی دارد و برای کارگردانی یک اپیزود از نمایشش نامزد جایزه امی شده است.

چارلی به نیکول اطلاع می دهد که تمام وقت در لس آنجلس زندگی می کند تا به هنری نزدیک تر باشد، مدتی بعد چارلی هنری را در حال خواندن لیست خصوصیاتی که نیکول درباره چارلی نوشته بود می بیند و هنری از پدرش می خواهد تا آن را با صدای بلند بخواند.

چارلی این کار را می کند و شدیدا احساساتی می شود در حالی که نیکول از دور در حال تماشای او است.

آن شب بعد از این که با هم در جشن هالووین شرکت کردند نیکول به چارلی اجازه می دهد که آن شب هنری را به خانه اش ببرد، سپس در حالی که چارلی هنری خواب آلود را در آغوش دارد و به سمت ماشینش حرکت می کند نیکول بند کفش های او را می بندد.

چارلی از نیکول تشکر می کند و سپس از هم جدا می شوند.

نقد و خلاصه فیلم داستان ازدواج(Marriage Story)

داستان ازدواج داستان یک طلاق است، داستانی که برخلاف نامی که برایش انتخاب شده پایانش به ازدواج ختم نمی شود بلکه شروعش با پایان یک ازدواج شکل می گیرد و به فراز و نشیب هایی که یک زوج فعال در عرصه تئاتر و تلویزیون در مسیر جدایی متحمل می شون می پردازد.

اسکارلت جوهانسون و آدام درایور در نقش زن و شوهری ظاهر شده اند که در مرکز طوفان فروپاشی یک زندگی که آزار دهنده و در عین حال خنده دار است قرار گفته اند و توانسته به خوبی از پس نقش های خود برآمده و با نقص و ضعف های شخصیت های فیلم یکی شوند.

نوآ بامباک کارگردان و فیلم نامه نویس که اولین بار برای فیلم “ماهی مرکب و نهنگ” مورد تحسین منتقدان قرار گرفت در آخرین فیلم خود سناریویی مشابه خلق کرده، تصویری تلخ و شیرین از یک ازدواج در شرف انفجار که این بار نه از دید یک کودک بلکه از نگاه یک زوج به تصویر کشید شده و مسئله حضانت فرزندشان پس از طلاق به معضل آن ها تبدیل شده است.

دیالوگ ها و موضوع این دو فیلم شباهت زیادی به هم دارد اما بامباک از سال 2005 تاکنون راه زیادی رفته که باعث شده آخرین اثرش به بهترین فیلم او تبدیل شود، ترکیبی از بصیرت، شفقت و یک سردرگمی زیبا!

داستان ازدواج از آن جا شروع می شود که زن و شوهر خصوصیات دوست داشتنی طرف مقابل خود را وصف می کنند: شنونده خوب، شجاع، عاشق پدر بودن، با استعداد و … خصوصیاتی که به نظر می رسد حاصلش یک رابطه کامل و ایده آل باشد اما توسط یک مشاور خانواده توصیه شده و در نهایت پای وکلای طلاق به رابطه آن ها باز می شود.

در دو ساعت باقی مانده فیلم شاهد تقلای این زوج و وکلای آن ها برای خلاص شدن از این طوفان خواهیم بود.

داستان ازدواج یک درام احساسی و یک کمدی خنده دار است که در برخی صحنه ها باعث می شود ببننده با صدای بلند بخندد، از صحنه ارائه برگه های طلاق که تراژدی را به یک فاجعه تبدیل می کند تا راهنمایی نیکول به مادرش درباره دوست نداشتن چارلی که خنده و اشک را در هم می آمیزد.

این فیلم اگرچه فیلم جنگی نیست اما یک جنگ خیابانی را توصیف می کند که در آن قانون از عشق پیشی می گیرد، نبوغ به دارایی تبدیل می شود و غنایم جنگ قرار است به طور مساوی میان دو طرف تقسیم شود.

فروش فیلم داستان ازدواج(Marriage Story)

این فیلم با بودجه 18 میلیون دلاری که صرف آن شده توانست به فروش 2.3 میلیون دلاری در باکس آفیس دست پیدا کند.

دستاوردهای فیلم داستان ازدواج(Marriage Story)

  • برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای لورا درن
  • برنده جایزه گلدن گلاب بازیگر زن نقش مکمل برای لورا درن

فیلم داستان ازدواج(Marriage Story) ارزش دیدن دارد؟

به نظر من فیلم خیلی قشنگی بود و ارزش یک بار دیدن یا حتی چند بار دیدن را داره، پیشنهاد می کنم کسانی که فیلم های درام و احساسی دوست دارن حتما این فیلم را ببینن و اصلا خسته کننده نیست.

نقد فیلم داستان ازدواج (Marriage Story)

بازیگران نقش اصلی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون فوق العاده بازی کردن و به شخصه از بازی چارلی (آدام درایور) خیلی خوشم اومد.

منابع: theguardian – wikipedia

خانه » سینما

برچسب‌ها: فیلم ,

موضوعات مرتبط: سینما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقد و داستان کامل فیلم 1917
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:47 | بازدید : 212 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا به نقد و داستان کامل فیلم 1917 میپردازیم با ما همراه باشید.

1917 یک فیلم حماسی جنگی انگلیسی است که در سال 2019 به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی سام مندس ساخته شده است. به گفته ی سام بخشی از داستان این فیلم براساس وقایعی که پدربزرگش، آلفرد مندس برای او تعریف کرده نوشته شده است.

در این فیلم جورج مکای و دین چارلز چپمن به عنوان بازیگران اصلی و مارک استرانگ، اندرو اسکات، ریچارد مدن

  • درجه فیلم: R
    زمان فیلم: 119 دقیقه
    تاریخ اکران: 25 دسامبر 2019
    استودیو: یونیورسال استودیوز – دریم ورکس
  • ژانر: درام، حماسی، جنگی

خلاصه داستان فیلم 1917

این فیلم داستان دو سرباز جوان بریتانیایی را در جنگ جهانی اول روایت می کند که باید یک پیام بسیار مهم را به سربازان بریتانیایی برسانند تا در دام حمله ی آلمان ها نیفتند و …

داستان کامل فیلم 1917

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

در 6 آوریل 1917 یکی از هواپیما های جاسوس بریتانیایی متوجه شد که ارتش آلمان از بخشی از جبهه غربی در شمال فرانسه عقب نشینی کرده اما این در واقع یک عقب نشینی استراتژیک در خط هنددنبورگ است تا به این طریق بتوانند ارتش بریتانیا را غافلگیر کنند.

در سنگر های انگلیس با قطع خطوط تلفن، دو سرباز جوان انگلیس به نام های ویلیام شوفیلد (جورج مکای) و تام بلیک (دین چارلز چپمن) به دستور ژنرال ارینمور (کالین فرث) موظف می شوند تا یک پیام را به سرهنگ مکنزی (بندیکت کامبربچ) از گردان دوم دونونشایر برسانند تا به این ترتیب جلوی غافلگیر شدن آن ها و کشته شدن 1600 سرباز گردان که ستوان جوزف بلیک (ریچارد مدن)، برادر تام هم جزو آن هاست گرفته شود.

شوفیلد و بلیک سر راه خود از سنگر های متروکه ی آلمانی ها عبور می کنند و یک پادگان زیرزمینی را کشف می کنند که در آنجا شوفیلد بر اثر انفجار نزدیک است که جان خود را دست بدهد اما بلیک او را نجات می دهد و هر دو فرار می کنند.

بیشتر بخوانید: نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy)

آن ها به یک مزرعه متروکه می رسند و در آن جا شاهد سقوط یک هواپیمای آلمانی هستند. شوفیلد و بلیک خلبان را از هواپیمای در حال سوختن بیرون می کشند با این حال، خلبان بلیک را زخمی می کند و شوفیلد او را با گلوله می کشد.

شوفیلد، بلیک را که در حال مرگ است راحت می کند و به او قول می دهد که ماموریت خود را با موفقیت به پایان برساند. پس از ترک بلیک او به یک گردان انگلیسی می رسد.

یک پل تخریب شده در نزدیکی اکوست سن ماین مانع عبور کامیون های انگلیسی می شود.

شوفیلد تصمیم می گیرد که با آن ها در ساخت پل مشارکت کند یکی از افسران یگان کاپیتان اسمیت (مارک استرانگ) به شوفیلد هشدار می دهد که سرهنگ مکنزی کسی است که ترجیح می دهد جنگ کند تا از دستورات پیروی کند.

او سپس از آنچه برای عبور از این پل باقی مانده استفاده می کند تا به تنهایی عبور کند و به سرعت توسط یک تک تیرانداز آلمانی مورد حمله قرار می گیرد. او و تیرانداز به طور همزمان به هم شلیک می کنند و تک تیرانداز کشته می شود در حالی که شوفیلد بیهوش می شود.

او شب به هوش می آید و می بیند که شهر در شعله های آتش می سوزد. سربازان آلمانی او را پیدا می کنند اما او از دست آن ها فرار می کند و در زیر زمین یک ساختمان متروکه مخفی می شود.

در آنجا یک زن فرانسوی با یک کودک شیر خوار پیدا می کند، زن به او کمک می کند تا زخم هایش را معالجه کند و به او غذا های کنسروی و شیر گاو تازه می دهد و شوفیلد با خواندن شعری نوزاد را آرام می کند.

شوفیلد باید آنجا را ترک کند. او در راه با دو سرباز آلمانی مواجه می شود که می تواند یکی را خفه کند و دیگری که مست بود را رها کرده و فرار می کند.

در این تعقیب و گریز ها او در یک رودخانه پریده و فرار می کند و صبح قبل از رسیدن به کنار رودخانه در یک آبشار می افتد. در جنگل، او به گروهی از سرباز ها می پیوندد که به سمت جبهه حرکت می کنند، شوفیلد تلاش می کند تا به سرهنگ مکنزی برسد.

او متوجه می شود که با وجود شلوغی سنگر ها به راحتی نمی تواند به مکنزی برسد و در نهایت با عبور از میدان جنگ خود را به مکنزی می رساند. مکنزی پس از خواندن پیام علی رغم میل باطنی دستور عقب نشینی می دهد اما تاکید می کند که احتمالا تا یک هفته ی آینده دستور خود را تغییر می دهد.

به شوفیلد گفته می شود که جوزف در گروه اول سربازان بوده و در نهایت بین مجروحان پیدا می شود. جوزف از شنیدن خبر مرگ برادرش ناراحت است اما از شوفیلد بخاطر تلاش هایش تشکر می کند.

شوفیلد حلقه ها و برچسب ها را به جوزف می دهد و از او می خواهد درمورد قهرمانی های بلیک برای مادرشان بنویسد که جوزف با آن موافق است.

در آخر شوفیلد را نشان می دهد که در زیر یک درخت نشسته است و به عکس های همسر و دو دخترش نگاه می کند.

نقد و بررسی فیلم 1917

فیلم تحسین منتقدان را به همراه داشته و بسیاری از منتقدان 1917 را یکی از بهترین فیلم های سال 2019 می دانند.

1917 سام مندس یک فیلم جنگی بسیار زیبا و یک شاهکار فنی است که یک ماموریت عجیب و غریب را به یک هیجان اکشن تبدیل می کند.

نکته ی جالب اینجاست که این فیلم تنها در دو شات فیلمبرداری شده است؛ یکی در طول روز و یکی هنگام غروب خورشید.

  • نقد و داستان کامل فیلم 1917

فروش فیلم 1917

فیلم 1917 با بودجه ی 90 تا 100 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم در ایالات متحده آمریکا و کانادا 145.7 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 178.1 میلیون دلار و در مجموع 323.8 میلیون دلار فروش داشته است.

بیشتر بخوانید: نقد و خلاصه فیلم داستان ازدواج(Marriage Story)

دستاوردهای فیلم 1917

  • برنده ی جایزه اسکار بهترین فیلم برداری – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین میکس صدا – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین جلوه های ویژه – سال 2020
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی – سال 2020
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام – سال 2020
  • رتبه 33 لیست 250 فیلم برتر imdb با امتیاز 8.5

منابع : wikipedia – theatlantic

خانه » سینما

برچسب‌ها: فیلم ,

موضوعات مرتبط: سینما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy)
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:47 | بازدید : 222 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy) یک درام زندگینامه ای محصول سال 2019 درباره خواننده و بازیگر آمریکایی جودی گارلند به کارگردانی روپرت گولد است که با اقتباسی از فیلمنامه ی اند آف دی رین بو اثر پیتر کویلتر ساخته شده است.

در این فیلم رنی زلوگر، جسی باکلی، فین ویتراک، روفس سوئل و مایکل گمبون به ایفای نقش پرداخته اند.

  • درجه فیلم: PG-13
    ژانر: زندگینامه – درام
    تاریخ اکران: 27 سپتامبر 2019
    استودیو: ال دی اینترتیمنت – رودساید اترکشنز
  • زمان فیلم: 118 دقیقه

خلاصه داستان فیلم جودی (Judy)

این فیلم زندگی حرفه ای جودی گارلند در دوران کار خود در انگلیس را دنبال می کند. پس از موفقیت های اولیه برای اجرای کنسرت در لندن تلاش های او در نهایت متوقف شد و حتی بدلیل بیماری بدتر شد و ….

داستان کامل فیلم جودی (Judy)

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

در ابتدا، جودی گارلند 15 ساله (دارسی شاو) را می بینیم که مدیر استودیوی متروگلدوین مایر، لوئیس بی مایر (ریچارد کردری) به او می گوید که تو موهبتی داری که بقیه ندارند. استعداد جودی در آواز خواندن تقریبا بی همتاست در حالی که می تواند موفق تر از شرلی تمپل به عنوان یک نوجوان هالیوودی عمل کند.

پس از آن جودی را در دهه چهل زندگی می بینیم که با سیدنی لوفت (روفس سوئل) شوهر سومش ازدواج کرده و دو فرزند دارد. بعدا جودی و پسر و دخترش سعی می کنند هتل خود را چک کنند اما به دلیل عدم پرداخت قبلی رد می شوند به همین دلیل جودی مجبور به بازگشت به خانه لوفت می شود در حالیکه او را طلاق داده است.

در یک مهمانی جودی با میکی دینز (فین ویتراک)، صاحب یک کلوپ شبانه ملاقات می کند و آن ها به هم نزدیک می شوند.

در بازگشت به دوران نوجوانی جودی، میکی رونی (گاس بری) مدیر برنامه های استودیو به او آمفتامین می دهد تا بتواند اشتهای خود را کنترل کند.

دوباره به سال 1968 باز می گردیم، در آنجا یک نماینده به جودی می گوید که تو دیگر در آمریکا طرفدار نداری و برای اینکه بتواند شهرت بیشتری به دست بیاوری بهتر است که به بریتانیا بروی.

بیشتر بخوانید: نقد و خلاصه فیلم داستان ازدواج(Marriage Story)

جودی تصمیم می گیرد که برای رفتن به بریتانیا دو فرزندش را در کنار لوفت ترک کند و به آنجا برود هر چند این تصمیم برای او بسیار دشوار است.

در بریتانیا مسائل مربوط به سو مصرف مواد مانع از اجرای قابل اعتماد بر روی صحنه می شود. جودی دیرهنگام بر روی صحنه می آید. از دستیار ها خواسته می شود تا سلامتی وی را بررسی کرده و آرایش وی را تمدید کنند. طرفداران مشتاق هستند چون عملکرد او عالی است.

مجددا به 14 سالگی جودی می رویم او از اینکه با قرص تغذیه می شود ناراضی است. در سال 1968 در لندن، دوباره اجرا شروع می شود و او شروع به خواندن اشعار Clang، clang، clang از The Trolley Song می کند.

جودی دو نفر از هواداران همجنسگرایش را ملاقات می کند و برای آخر شب در آپارتمان به آن ها می پیوندد. یکی از طرفداران پیانو می نوازد و او آهنگ “خوشحال شوید” را می خواند.

دینز در یک بازدید غافلگیرانه به لندن می آید که او را تشویق کند. جودی هنوز بخاطر مسائل مربوط به مصرف مواد و اضطراب، در اجرا های خود مشکل دارد.

یک فلش بک دیگر نشان می دهد که مایر در 15 سالگی با او صحبت می کند و با برنامه ریزی هایش جودی نوجوان را خسته می کند.

نماینده بریتانیایی طرفدار او، یک پزشک متخصص را برای معاینه می آورد. جودی می گوید که دو سال پیش دچار بریدگی نای شده و همین باعث کاهش صدای او شده است. پزشک خستگی جسمی و روانی را تشخیص می دهد که برای بهبودی به استراحت نیاز دارد.

رابطه او با دینز نزدیکتر می شود و آن ها ازدواج می کنند. او شوهر پنجم جودی ست.

جودی هنوز به فرزندان خود فکر می کند و از جدا شدن آن ها رنج می برد. با این حال، بچه ها از درس خواندن در مدرسه ای در کالیفرنیا خوشحال هستند.

دینز خبر های بدی درباره معاملاتش دارد و آن ها تصمیم می گیرند مدتی در انگلیس بمانند تا اهدافشان برآورده شوند. در اجرای بعدی، او روی صحنه می رود و طرفدارانش را مورد تمسخر قرار می دهد.

جودی آهنگ خود را به پایان رساند اما مجددا به صحنه بازگشت تا آخرین آهنگ خود را اجرا کند. او هنگام خواندن آهنگ اور دی رین بو حالش بد می شود اما با تشویق طرفداران بهبود می یابد و قادر به اجرای کامل می شود.

جودی می پرسد : مرا فراموش نخواهید کرد؟ اینطور نیست؟ و بعد آخرین جمله ی خود را بر زبان می آورد و صحنه را ترک می کند : قول دهید که فراموشم نمی کنید.

جودی شش ماه بعد، در تابستان 1969 در سن 47 سالگی درگذشت.

نقد و داستان کامل فیلم جودی(Judy)

این فیلم بدون شک فیلم رنی زلوگر است. صدای زلوگر عالی است او همه آهنگ های جودی را خودش می خواند.

طبق قرارداد در متروگلدوین مایر، جودی جوان خسته و گرسنه است. او نمی تواند غذا بخورد، نمی تواند بخوابد، با قرص هایی که توسط استودیویی که فکر می کند او خیلی چاق است همیشه بیدار ماند. هر چند وقت یک بار، رئیس لوئیس بی مایر او را تهدید می کند.

فلاش بک های سال های ابتدایی زندگی جودی احساس خسارت وارده به او را خیلی خوب و ملموس به تصویر کشیده است. این ها جزئیاتی هستند که ممکن است سو استفاده از قدرت و قربانی کردن زنان در آن دوران را نشان دهند.

داستان جودی گارلند یک تراژدی عظیم است که فرد را توسط شهرت، سرگرمی، عادت تماشاگران و انتخاب های بد شخصی که توسط شهرت فریب خورده روبرو می کند.

فیلم جودی (Judy) مناسب چه کسانی است؟

به نظر نسیم (نقد کننده آماتور سایت کوکا)

این فیلم قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد مخصوصا کسانی که به ژانر درام و بیوگرافی علاقه مند هستند.

همچنین اگر دوست دارید با زندگی واقعی سلبریتی ها و پستی و بلندی های زندگی آن ها آشنا شوید این فیلم می تواند انتخاب خوبی باشد.

رنی زلوگر فوق العاده نقش یک زن افسرده و رنج کشیده و معتاد را بازی کرده، مشکلات افراد مشهور و سلبریتی ها را به خوبی به نمایش گذاشته و نشان داده است که آن ها همیشه خوشحال و شاد نیستند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

رنی زلوگر به خوبی توانسته نقش یک خواننده را بازی کند و به نظر من صدای او بی نظیر است. کار گریم و میکاپ کاملا حرفه ای انجام شده و خیلی خوب توانسته رنی را به جودی گارلن شبیه کند.

فیلم بسیار کند و آهسته پیش می رفت اما خسته کننده نبود و به خوبی می توانست بیننده را سرگرم کند. فضای فیلم بسیار دلگیر است و افسردگی را به ببیننده القا می کند، همان طور که بازیگر نقش اصلی از این بیماری رنج می برد.

فروش فیلم جودی (Judy)

این فیلم در ایالات متحده آمریکا و کانادا 24.3 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 16.9 میلیون دلار و در مجموع 41.2 میلیون دلار فروش داشته است.

دستاوردهای فیلم جودی(Judy)

  • برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای رنی زلوگر در نقش جودی – سال 2020
  • برنده جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای رنی زلوگر در نقش جودی – سال 2020
  • بهترین جایزه گلدن گلاب بازیگر زن فیلم درام برای رنی زلوگر در نقش جودی – سال 2020
  • جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر نقش اول زن برای رنی زلوگر در نقش جودی – سال 2020

منابع : wikipedia – nytimes

خانه » سینما

برچسب‌ها: فیلم ,

موضوعات مرتبط: سینما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جی فان و آدرس jfun.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1152
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 50
:: باردید دیروز : 1115
:: بازدید هفته : 1367
:: بازدید ماه : 11554
:: بازدید سال : 39163
:: بازدید کلی : 64612