وارث معاصر دوشان را بشناسید 2022
تفریحی ، سرگرمی ، سلامت ، روانشناسی ، دانلود آهنگ ، دانستی ها
وارث معاصر دوشان را بشناسید 2022
جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 12:54 | بازدید : 69 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

ایجاد طنز گزنده

این روزها خبر یک اثر جنجالی در آرت بازل میامی توجه های زیادی به خود جلب کرده است اثری با عنوان کمدی که موزی طبیعی بود با چسب به دیوار چسبیده. اما وارث معاصر دوشان را بشناسید سوال اینجاست هنرمند این اثر کیست؟

مائوریزیو کاتلان هنرمند مفهومی معاصر ایتالیایی که به خاطر مجسمه های رئالش همراه با طنز تلخ شناخته می شود. آثار او با نگاهی آزادانه از دنیای واقعی مردم و اشیاء، کنشی جنجالی با مخاطب ایجاد می کند. استفاده بازیگوشانه و تحریک آمیز وی از مواد ، اشیاء و حرکات متناسب با زمینه های چالش برانگیز ، باعث تفسیر و درگیری با کارهایش می شود.

هیچ چیز برای کاتلان مقدس نیست، او جوکر مقیم دنیای هنر است کسی که بینندگان زیادی را از سال ۱۹۹۰ تا کنون هم ترسانده و هم سرگرم کرده است. کارهای او الهام گرفته از دادائیستها و سورئالیستها برای ایجاد طنز گزنده است.

هنرمند از گردن آویخته

سال ۲۰۱۲ در موزه گوگنهایم رتروسپکتیوی با عنوان «همه» برایش برگزار کردند، کاتلان طیف وسیعی از مجسمه های نمادین خود را از مرکز موزه روتایی مقدس آویزان کرد – از جمله کارهایش مجسمه مومی یمینیاتوری هیتلر ، پاپ جان پائول دوم با شهابسنگ ، JFK در تابوت و خود هنرمند از گردن آویخته، همچنین چندین تاکسیدرمی، از جمله شتر مرغی که سر خود را دفن می کند ، سنجابی که به تازگی خودکشی کرده است و اسبهای آویزان که شاید حرفه ای ترین کار او باشد.

خود هنرمند می گوید: هدفم این است همه چیز تا حد ممکن باز و غیرقابل درک باشد. باید تعادل کاملی بین باز و بسته وجود داشته باشد.

وارث معاصر دوشان را بشناسید

کاتلان اولین توجه در مقیاس بین المللی را در نمایشگاه نیویورک با مجسمه مومی پاپ ژان پل دوم که یک شهاب سنگ به آن برخورد کرده بود به دست آورد. همچنین در مجسمه فیلش در اندازه واقعی پنهان شده پشت صفحه سفید در سال ۲۰۱۰ مجسمه عشق در پیازا میلان قرار گرفت که مدتها بود به فراموشی سپرده شده بود، همین مجسمه به تنهایی باعث رونق مجدد آن و توجه شهروندان شد.

در همان سال ، کاتلان یک انتشار دوسالانه و مبتنی بر تصویر، با عنوان «دستمال توالت» را راه اندازی کرد و با عکاس پیرپائولو فراری همکاری کرد. در سال ۲۰۱۱ ، او با نصب دو هزار کبوتر پرشده ، که در پنجاه و چهارمین دوسالانه ونیز ارائه شده بود ، بحث و جدل جدی ایجاد کرد. همچنین در سال ۲۰۱۱ ، وی موضوع نمایشگاه انفرادی در موزه سلیمان آر. گوگنهایم ، نیویورک بود که در آن تمام آثار او از سقف به حالت تعلیق آویزان شده بود. یکی دیگر از آثار معروفش سال ۲۰۱۶ توالت طلای ۱۸ عیاری بود که در دستشویی گوگنهایم در معرض استفاده عموم قرار داد.
فعالیتهایش باعث شد در مون پارس نمایشگاهی از مهمترین آثارش با عنوان از عشق نترس برگزار شود.

اهمیت این هنرمند تا جاییس که در چندین بینال ونیز در سالهای ۱۹۹۳، ۱۹۹۷، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۱ و بینال ۲۰۰۴ ویتنی حضور داشته باشد. علاوه بر اینها چندین نمایشگاه از مجموعه آثار معروف هنرمند در اروپا و آمریکا داشته است. اکنون این هنرمند در میلان و نیویورک زندگی و کار می کند.

خانه » ادبیات



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جی فان و آدرس jfun.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1152
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1075
:: باردید دیروز : 458
:: بازدید هفته : 2480
:: بازدید ماه : 2421
:: بازدید سال : 30030
:: بازدید کلی : 55479