تفریحی ، سرگرمی ، سلامت ، روانشناسی ، دانلود آهنگ ، دانستی ها
چرا تنبلی می‌ کنیم؟ +55 راه حل
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:14 | بازدید : 282 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

علت تنبلی چیست؟ آیا می‌توان کاری کرد تنبلی نکنیم؟ چرا تنبلی میکنیم؟ در لیست 11 راه حل برتر برای کنارگذاشتن تنبلی کدام راه ها قرار دارند؟ ویژگی عادت‌ها و کارهای روتین چیست؟ ویژگی رفتارهای غیر روتین چیست؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

چرا تنبلی می‌ کنیم ، یکی از سوالات بنیادی بشر است. سعی شده همیشه فرد تنبل را به فرد بی‌اراده نسبت دهند. اما بازهم این سوال پابرجاست. واقعا چرا تنبلی می‌کنیم؟ چرا انسان‌ها ذاتا موجودات تنبلی هستند؟ و چرا با وجودیکه می‌دانند فلان کار را باید انجام دهند، آن را مرتبا به عقب می‌اندازند و هی بهانه می‌آورند؟

به منظور رسیدن به یک راهکار خوب برای کم شدن تنبلی، شاید بهتر باشد نحوه پرسش را کمی تغییر دهیم. یعنی این پرسش که ما چرا تنبلی می‌ کنیم را تغییر بدهیم به این پرسش که: چگونه می‌شود که ما تنبلی می‌کنیم؟  یعنی سازوکار تنبلی چیست؟ در مغز و ذهن ما، چه اتفاقی رخ می‌دهد که تنبلی می‌کنیم؟ وقتی از سازوکار تنبلی آگاه‌تر شویم، بهتر می‌توانیم با آن مواجه شده و بر آن غلبه کنیم. بنابراین برای رهایی از بارمنفی تنبلی، بهتر است سوالمان را تغییر دهیم.

 تبدیل چرا تنبلی می‌ کنیم به چگونه تنبلی می‌کنیم

تنبلی

ریشه‌ی تنبلی انسان، بر می‌گردد به ساختار مغز.  مغز یکی از ارگان‌هان اساسی بدن است که وظیفه اصلی‌اش مراقبت از انسان است. مغز برای حفظ بقا طراحی شده، هر چیزی را قربانی بقای صاحبش می‌کند. تنبلی نکردن و انجام یک کار جدید، یا ترک یک عادت قبلی، نیاز به این دارد که مغز ما از حالت پایدار و روتین قبلی‌اش خارج

حتما بخوانید » یادگیری در خواب

شود وارد یک حالت ناشناخته جدید شود و این برای مغز، یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

چرا تنبلی می‌ کنیم ؟

تنبلیتنبلی

چرا تنبلی می‌ کنیم؟ چون مغز ما ، بزرگترین حامی‌ شماست تا همه چیز در بدنتان پرفکت و بدون هیچ ایرادی سرجای خودش قرار بگیرد تا همه‌ی اعضا، در هماهنگی کامل باهم، کار کنند به خاطر اینکه بقای شما تامین شود. این وظیفه که به مغز محول شده، کار کمی‌ نیست. به بیانی دیگر، اینقدر کار روی سر مغز ریخته که  واقعا دیگر مایل نیست برود سراغ کارهای جدید. پس ریشه تنبلی نیز همین‌جاست.

حتما بخوانید » غلبه بر تنبلی ؛ 11 کتاب که باید تنبل‌ها بخوانند

ریشه تنبلی در طراحی مغز است

مغز در طی شبانه روز،  حتی وقتی ما خواب هستیم بی وقفه کار می‌کند وما کاملا بیخبر از حجم انبوهی از فعالیت‌های مغز هستیم که دارد ما را زنده نگه می‌دارد. بنابراین وقتی می‌پرسیم چرا تنبلی می‌ کنیم پاسخش به ساختار مغز برمی‌گردد. چون مغز ما تمایلی به انجام دادن کارهای جدید ندارد و مایل است همان عادتهای قبلی را تکرار کند.

آیا می‌توان کاری کرد تنبلی نکنیم؟

تنبلیتنبلی

درمان تنبلی

در یک کلمه بله. ولی در ابتدا کمی‌ سختی دارد که باید آنرا تحمل کنید. اگر بتوانید از دوران سختی عبور کنید، بعد از آن به منطقه‌ی راحتی که همان فتارهای روتین و عادت‌های ماست، خواهید رسید.

حتما بخوانید » مهارت توجه به جزئیات چیست؟ افراد جزئی‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟ 2022

پایه و اساس تنبلی نکردن، تلاش پیوسته است. ترک یک عادت مضر، نیاز به تنبلی نکردن و تلاش کردن دائم  دارد. نکته ظریفی در این سخن است و آن این است که شما نمی‌توانید تمام عادت‌های بد خود را یک‌جا با هم تغییر دهید.  شما حتی یک عادت به خصوص را نیز نمی‌توانید یک شبه تغییر دهید. پس راهکار چیست؟

راهکار این است که هر بار فقط یک عادت را در نظر بگیرید. فقط روی  همان یک عادت تمرکز کنید و با یک شیب بسیار ملایم، سعی کنید آن عادت را تغییر دهید.

حتما بخوانید » تقویت مغز و حافظه ؛ 11 ماده‌ی غذایی عالی برای تقویت مغز

به بیانی دیگر، شما نمی‌توانید با یک قدم از پله‌ی  شماره یک،  به پله‌ی شماره بیست بروید، چاره‌ای نیست که قبلش ۱۹ پله دیگر را یکی یکی طی کنید.

تلاش، تلاش می‌آورد

این راز نیست، اما دانستش شبیه به دانستن نقشه گنج است. جمله پیش رو را با دقت بیشتری بخوانید: “میزان تلاش در فردی که قبلا هیچ تلاشی نکرده، کمتر از فردی‌ست که تلاش کرده و موفق شده است“.  این بدان معنی ست که هر چه بیشتر تلاش کنید، مغزتان عادت می‌کند که تلاش کند.

مغز هم شبیه به عضلات بازو و شکم، می‌تواند پرورانده شود. باید به باشگاه مغزسازی بروید.  همانطور که برای ورزیده شدن عضلات بازو، باید روزی  ۳۰ تا دمبل بزنید،  تا بعد از چند ماه اثر آن را ببینید، مغز نیز همینطور است. مثلا اگر روزی ۲۰ دقیقه کتاب بخوانید  بعد از چند ماه اثر آن را خوهید دید. تاثیر آن روی حافظه، قدرت یادگیری، میزان درک، بالارفتن قدرت شناختی مغز و غیره از اثرات آن است. این اثرات یک شبه حاصل نمی‌شوند و برای حفظ و نگهداری آن، باید پیوسته مطالعه کنید.

حتما بخوانید » مینیمالیسم و سبک زندگی مینیمالیستی چیست؟ 2022

تلاش‌های کوچک کوچک اما پیوسته، تلاش‌هایی هستند که با ساختار مغز هماهنگی برقرار می‌کنند. پس از مدتی بخشی از فعالیت‌های روتین مغز میشوند. گویی خودمانی می‌شوند و در مغز حل می‌شوند. اما  به محض اینکه باشگاه رفتن و ورزش کردن را رها کنید دوباره برمی‌گردید به آدمی که اضافه وزن دارد. یا به محض اینکه مطالعه کردن و دانستن چیزهای جدید را رها کنید، دوباره توانایی‌های مغزی‌تان افت پیدا می‌کند.

حتما بخوانید » تغییر سبک زندگی ؛ 6 کتاب خواندنی و عمیق 2022

ویژگی عادت‌ها و کارهای روتین چیست؟

چرا تنبلی می کنیمبرخی از ویژگی‌های شاخصی که رفتارهای عادت‌گونه آدمها دارند، شامل موارد زیر است:

 

عادت‎ها به طور اتوماتیک انجام می‌شوند

هرکاری اعم از مسواک زدن صبحگاهی، یا باز کردن ساعت مچی موقع خوابیدن که به طور عادت‌وار و حتی بدون فکر کردن انجام می‌دهید، جز کارهای اتوماتیک است.  موقعی که شما اینگونه کارها را انجام می‌دهید حتی یادتان هم نمی‌‌آید که آنها را انجام داده‌اید. این نوع کارها، انرژی بسیار کمی‌ از مغز می‌گیرند. برای همین مغز ما علاقه‌ی بیشتری به انجام کارهای روتین دارد.

حتما بخوانید » درمان افسردگی ؛ روش‌های خانگی و تغییر سبک زندگی 2021

عادت‌ها نسبت به پاداش بی تفاوت هستند

شما برای اینکه شب‌ موقع خوابیدن، ساعت مچی را از دستتان باز کنید نیازی به هیچ پاداشی ندارید. سایر رفتارهای عادت‌گونه ما نیز همینطور هستند.

عادت‌ها نسبت به کیفیت پاداش بی تفاوت اند

شما برای انجام عادت‌های خود، نمی‌گویید که مثلا امروز چون خوب تشویق نشدم، پس مسواک نمی‌زنم. چرا که  مغز برای انجام دادن کارهای روتین نه نیازی به پاداش دارد و نه کیفیت پاداش برایش مهم است.

مثلا وقتی به حمام می‌روید، بدون اینکه فکر کنید دوش را باز کرده و مشغول شستشو می‌شوید، هیچ نیازی به فکر کردن نیست. رانندگی نیز همینطور است. و دقیقا در موقع انجام کارهای روتین است که افکار مختلف به سرتان راه می‌‌یابند. حتما شنیده‌اید که افراد خلاق می‌گویند موقعی که داشتم حمام می‌کردم یک ایده جالب به ذهنم آمد.

حتما بخوانید » چگونه سبک زندگی سالم فعال و پر تحرک داشته باشیم؟ 2021

عادت‌ها وابسته هستند به نشانه های محیطی

یکسری نشانه‌های محیطی مثلا تاریک شدن هوا، یا رفتن عقربه روی ساعت ۱۲ باعث می‌شوند شما خوابتان بیاید، بعد می‌روید در رختخواب و سپس ساعت مچی را از دستتان باز می‌کنید. پس باز کردن ساعت مچی،  گرچه یک عادت روتین و اتوماتیک است اما به نشانه های محیطی وابسته است.

حتما بخوانید » سبک زندگی سبز ؛ چطور سبز زندگی کنیم؟ 2022

عادت‌ها  نیاز کمی به تلاش دارند

انجام کارهای روتین و تکراری،   همانطور که قبلا گفته حداقل انرژی  را از مغز را طلب می‌کنند  پس نیازی چندانی به تلاش مغزی برای انجام دادنشان نیست.

ویژگی رفتارهای غیر روتین

چرا تنبلی می کنیم

رفتارهای غیر روتین هدفمند و عامندانه هستند

رفتار غیر روتین، یعنی انجام یک کار جدید یا حذف یک عادت قبلی. مثلا فرض کنید به فروشگاه همیشگی رفته‌اید و مثل همیشه یکسری خرعبلات مثل چیپس و پفک می‌خرید. اما اگردفعه‌ی بد تصمیم بگیرید که این خوراکی‌ها را نخرید یعنی یک رفتار غیر روتین. این رفتار، عامدانه و هدفمند است. پشت سرش یک دلیل نهفته است. مثلا سلامتی یا جلوگیری از چاقی یا کم کردن هزینه‌های اضافی و غیره…

حتما بخوانید » 11 دوره‌ آموزشی رایگان آنلاین برتر سایت Udemy

رفتارها غیر روتین وابسته به پاداش هستند

برای حذف خوشحالی ناشی از خوردن چیپس، باید یک خوشحالی دیگر جایگزین شود. مثلا اگر تصمیم به کم کردن وزن گرفته‌اید و یکی از کارهایی که در این راستا انجام می‌دهید این است که چیپس و پفک نخورید، نیاز دارید که به شما ثابت شود نخوردن این خورا‌کی‌ها، موثر بوده.در این مثال پاداش شما کم شدن وزن خواهد بود.

رفتارهای غیر روتین، وابسته به کیفیت پاداش نیز هستند

هر چه بیشتر وزن شما کم شود، اینکه بیشتر از خوردن مواد ناسالم پرهیز کنید نیز بیشتر است. بخشی از اینکه ما چرا تنبلی می کنیم برمی‌گردد به سیستم پاداش‌دهی. باید بتوانیم پاداش خوبی به مغز بدهیم تا ادامه‌ی تلاشش امکان پذیرتر باشد.

حتما بخوانید » 11 کتاب جالب و خواندنی بر اساس روایت‌های واقعی 2022

در رفتارهای غیر روتین، نشانه‌های محیطی تاثیر کمی دارند

برای انجام یک عمل غیرروتین و جدید، نیازی به نشانه‌های محیطی وجود ندارد. به چیزی که نیاز است تلاش است.

حتما بخوانید » افزایش تمرکز ؛ 18 روش برای افزایش تمرکز 2022

رفتارهای غیر روتین به تلاش بالا نیاز دارند

همانطور که گفته شد، انجام یک عمل جدید برای مغز، گران تمام می‌شود یعنی باید  تلاش کند و انرژی بیشتری مصرف کند.  البته در ابتدا. بعد از مدتی به آن عادت می‌کنیم. اما در ابتدا، ما باید تلاش بسیار زیادی انجام دهیم تا مثلا یک زبان جدید یاد بگیریم یا وزن خودمان را کاهش دهیم. مغز دوست ندارد این انرژی را مصرف کند و حس تنبلی در ما ایجاد می‌شود. اینجاست که اگر مباحث بالا را نخوانده بودید  حتما از خودتان سوال می‌کردید

حتما بخوانید » زندگی بهتر 28 تکنیک ساده و مؤثر برای داشتن زندگی بهتر 2021

برگرفته از بخشی از سخرانی دکتر آذرخش مکری

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش گیتار با 55 اپلیکیشن برتر موبایل (رایگان)
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:13 | بازدید : 375 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

در لیست 11 اپلیکیشن آموزش گیتار کدام اپلیکیشن ها قرار دارند؟ بهترین اپلیکیشن آموزش آنلاین گیتار کدام اپلیکیشن میباشد؟ برترین اپلیکیشن یادگیری گیتار آنلاین کدام اپلیکیشن میباشند؟ بهترین اپلیکیشن آموزش مجازی گیتار کدام اپلیکیشن میباشد؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

یادگیری و نواختن یک ساز، اصلا آسان نیست. نواختن ساز گیتار و یادگیری آن، بسیار سخت‌تر از چیزی است که به نظر می رسد، اما ارزش تلاش را هم دارد. یادگیری یک ساز، یکی از با ارزش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در طول عمر خود انجام دهید. در عین حال، یادگیری آن به تنهایی و بدون هیچ کمک خارجی، بسیار دشوار است. از راه‌های برتر برای یادگیری این ساز، استفاده از اپلیکیشن یادگیری گیتار است.

خوشبختانه، تعداد زیادی برنامه موبایل به صورت رایگان وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری نواختن گیتار از آن‌ها استفاده کنید. این برنامه‌های اندروید و iOS با سرعت خوبی به یادگیری شما کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که حتی اگر کاملا مبتدی باشید، گیتار را با اعتماد به نفس بیشتری بنوازید.حال ما در این مقاله‌ی جالب در مجله اینترنتی ماهتوتا،درباره‌ی یادگیری ساز گیتار با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل صحبت می‌کنیم.

آموزش گیتار

اگر اراده‌ی کافی داشته باشید، با استفاده از اپلیکیشن یادگیری گیتار به صورت رایگان، گیتار را یاد می‌گیرید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا 11 اپلیکیشن یادگیری رایگان گیتار را زیر ذره‌بین قرار دهیم و نقد و بررسی کنیم.

Real Guitar

Real Guitar یک شبیه‌ساز بسیار عالی گیتار است. این برنامه می‌تواند هم گیتار آکوستیک و هم گیتار الکتریک را برای شما شبیه‌سازی کند. این اپلیکیشن یادگیری گیتار، هم روی تبلت‌ها و هم در گوشی‌های هوشمند کار می‌کند. همچنین از ویژگی چند لمسی هم پشتیبانی می‌کند که برای بخش آکورد بسیار مهم است، اما این موضوع را هم در نظر بگیرید که برای استفاده از این ویژگی، باید دستگاهی داشته باشید که آن را پشتیبانی کند.

حتما بخوانید » آموزش ویولون آنلاین معرفی ؛ 20 کانال برتر یوتیوب برای آموزش آنلاین ویولون

نکته جالب‌تر هم این است که برنامه آهنگ‌هایی دارد که می‌توانید آن‌ها را پخش کنید و هم‌زمان با آن آهنگ، شروع به نواختن کنید. همچنین از مزایای دیگر آن، حالت ضبط و اشتراک به صورت MP3 است. این مورد به این معنی است که می‌توانید آهنگ‌هایی بسازید، آن‌ها را پخش کنید و (برای بعد) ضبط کنید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » آموزش خواندن نت های پیانو

Perfect Ear

در حالی که Perfect Ear یک برنامه خاص برای گیتار نیست، برای هر کسی که می‌خواهد نواختن گیتار یا هر ساز موسیقی دیگری در این زمینه را یاد بگیرد، بسیار مفید است. به طور خلاصه، هدف آن توسعه دو مهارت حیاتی یعنی ریتم و موزیک است که هر نوازنده باید تمرین کند.

حتما بخوانید » آموزش جواهرسازی ؛تمام نکاتی که قبل از شروع،باید بدانید 2022

Perfect Ear با تمرین‌های بسیار زیادی ارائه می‌شود تا به شما کمک کند با موسیقی راحت باشید و آن را به‌خوبی درک کنید. همچنین مربی‌هایی برای درست‌خوانی نت و آواز نت دارد. اگر در تشخیص صداهای مختلف مشکل دارید، قطعا به این برنامه نیاز دارید. اگر قصد دارید تا به صورت حرفه‌ای وارد عرصه‌ی نوازندگی شوید و در آینده آهنگ‌سازی کنید، Perfect Ear حاوی مقالاتی درباره‌ی تئوری موسیقی است که به شما کمک زیادی می‌کند.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » 11 دوره‌ آموزشی رایگان آنلاین برتر سایت Udemy

GuitarTuna

سومین اپلیکیشن یادگیری گیتار، GuitarTuna است. تعداد زیادی برنامه موبایل وجود دارد که می‌توانند به شما در کوک کردن گیتار کمک کنند، اما GuitarTuna بین آن‌ها، بهترین است. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید ویولن، ویولن سل، بانجو و تعدادی دیگر از سازهای زهی محبوب را هم اجرا کنید. بنابراین اگر بعدا ساز دیگری را انتخاب کنید، نیازی به یافتن برنامه دیگری نخواهید داشت.

حتما بخوانید » آموزش ادیت عکس حرفه‌ ای‌

فرآیند کوک گیتار به این شکل است که در ابتدا شما سیم گیتار را می‌پیچید و یک نت را می‌زنید. سپس برنامه با میکروفون به صدای دستگاه شما گوش می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که صدا به‌عنوان کدام نت ثبت می‌شود. این امر تنظیم و کوک گیتار را برای یک فرد مبتدی بسیار آسان می‌کند، اما حتی به‌عنوان یک متخصص هم می‌توانید از آن برای گرفتن بهترین نتیجه، کمک بگیرید

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » آموزش عکاسی

smartChord

اگر یک برنامه همه‌کاره برای گیتاریست‌ها می‌خواهید، SmartChord یک انتخاب عالی است. این برنامه به‌عنوان یک اپلیکیشن برای یادگیری تمام آکوردها و انگشتان مختلف روی fretboard گیتار شروع شد، اما از آن زمان به بعد، به برنامه‌ای جامع‌تر تبدیل شده است.

حتما بخوانید » آموزش ثبت عکس‌های خارق‌العاده با 11 نکته‌ی ساده

آکورد‌یاب معکوس واقعا مفید است، اما smartChord همچنین ویژگی‌هایی همچون تعیین آهنگ، صدها تنظیم از پیش تعریف شده، یک مترونوم اصلی، یک گیتار مجازی (برای زمانی که نمی‌توانید گیتار واقعی خود را استفاده کنید) دارد. متأسفانه این برنامه فقط برای اندروید ارائه شده است و نسخه ویژه برای گوشی‌های موبایل آیفون ندارد.

دانلود از گوگل پلی

حتما بخوانید » آموزش چرم دوزی

Metronomerous

اکثر برنامه‌های مترونوم خیلی ابتدایی هستند. زمانی که شما مبتدی هستید کار شما را راه می‌اندازند، اما با بهبود مهارت‌های خود به سرعت به محدودیت‌های آن‌ها می‌رسید. به محض این که به آن نقطه رسیدید، باید از Metronomerous استفاده کنید، زیرا یکی از بهترین برنامه‌های مترونوم در سراسر جهان است. این برنامه هم مانند برنامه قبل، تنها نسخه اندروید دارد.

حتما بخوانید » آموزش روبان دوزی

رابط کاربری این برنامه ممکن است که در ابتدا برای شما کمی ترسناک باشد، اما این فقط به این دلیل است که می‌تواند کارهای زیادی را برای شما انجام دهد. این اپلیکیشن می‌تواند در طول میزان‌ها بی‌صدا شود تا مطمئن شوید که در سرعت مناسب هستید.

یادگیری گیتار

اگر فقط به یک ضرب اولیه نیاز دارید، ممکن است که استفاده از آن، زیاد منطقی نباشد، اما زمانی که ریتم آهنگ معمول نیست، Metronomerous تنها اپلیکیشنی است که به شما آزادی لازم را می‌دهد.

دانلود از گوگل پلی

حتما بخوانید » آموزش دوخت ماسک

Justin Guitar

جاستین گیتار یکی از بهترین سایت‌ها برای آموزش نوازندگی گیتار است. اکثر نوازندگان مبتدی در ابتدای کار، از این سایت بسیار کمک می‌گیرند. این وب‌سایت میزبان تعداد زیادی درس از جاستین ساندرکو است، که اصول اولیه ساز را به سادگی توضیح می‌دهد و شما را همراهی می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شروع به نوازندگی گیتار کنید.

حتما بخوانید » آموزش اضافه کردن صدا به فیلم

این برنامه هر چیزی را که می‌توانید درباره‌ی گیتار نیاز داشته باشید، به شما ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰۰ آهنگ دارد که می‌توانید آن‌ها را پخش کنید تا بتوانید آن آکوردها را کاملا درست بزنید. این برنامه همچنین پیشرفت شما را در تمام درس‌ها ردیابی و بررسی می‌کند و در حین یادگیری، به شما امتیاز می‌دهد. بنابراین می‌توانید پیشرفت خود را به طور کامل در این برنامه متوجه شوید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید : آموزش رنگ کردن مو با آبلیمو

Yousician

استفاده از برنامه‌ها به‌عنوان تیونر و یا حتی استفاده از جست‌وجوی Google برای کوک کردن گیتار و یا یادگیری برخی آکوردها بسیار خوب است، اما چگونه می‌دانید که واقعا درست می‌نوازید؟ آیا این که صدایی که از گیتار شما بیرون می‌آید، واقعا خوب است و انگشتان شما هم به‌درستی قرار گرفته‌اند؟

حتما بخوانید آموزش تیز کردن چاقو بدون نیاز به چاقو تیزکن 11 روش خانگی

در حالی که ممکن است هرگز جایگزینی برای یک معلم واقعی وجود نداشته باشد،این برنامه بسیار به آن نزدیک می‌شود. این برنامه دارای راهنمای ویدیویی گام به گام است که دروس طراحی شده توسط معلمان موسیقی را به شما آموزش می‌دهد.

اپلیکیشن گیتار

این اپلیکیشن، موضوعاتی مانند آکورد، نواختن، ملودی‌ها، انگشت‌گذاری و چیزهای دیگر را به طور کامل پوشش می‌دهد.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » 555 کپشن خاص و جدید + ( عکس ) متن ناب برای اینستاگرام

Guitar 3D

اگر مبتدی هستید و می‌خواهید که آکوردها را به‌خوبی یاد بگیرید، Guitar 3D یک برنامه عالی برای کمک به شما است. این برنامه شامل تمام آکوردهایی است که برای شروع به کار، به آن‌ها نیاز دارید. تنها سختی این برنامه در ابتدای کار، این است که آن‌ آکورد‌ها را به صورت سه‌بعدی به کاربران خود نشان می‌دهد. این بدان معنی است که شما می‌توانید به سرعت ببینید که انگشتان شما باید در کجای گیتار قرار بگیرند، پس در عین سختی، امکانات خوبی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

حتما بخوانید » 444 عکس پروفایل خاص مفهومی و خاص ناب

نه تنها موضوع قبلی، بلکه انتقال انگشت بین تغییرات آکورد را هم نشان می‌دهد، که در هنگام تلاش برای یادگیری یک آهنگ بسیار مهم است. این برنامه همچنین بخش‌هایی را که برای پخش نیاز دارید برجسته می‌کند و حالت تقسیم صفحه را ارائه می‌دهد تا بتوانید هر دو دست را به وضوح ببینید. در کنار این درس‌ها، آزمون‌هایی برای آزمایش دانش شما درباره‌ی آکوردها هم وجود دارد. با استفاده از این اپلیکیشن، به‌زودی استاد آکورد‌های گیتار می‌شوید. پس همین حالا با استفاده از لینک‌های زیر، این برنامه را نصب کنید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » 222 عکس پروفایل ناب مفهومی و خاص

Andy Guitar

نهمین اپلیکیشن یادگیری گیتار ،Andy Guitar است. Andy Guitar برنامه دیگری است که توسط یک معلم برتر ارائه شده‌است. همان‌طور که ممکن است حدس بزنید، این مربی اندی نام دارد و او شما را از طریق انبوهی از درس‌ها و آموزش‌های آهنگ، همراه با پاسخ به رایج‌ترین سؤالاتی که گیتاریست‌های جدید می‌پرسند، راهنمایی می‌کند.

حتما بخوانید » تافل یا آیلتس تفاوت آزمون ها کدام بهتر و معتبرتر است؟ 2021

اندی یک معلم بزرگ و بسیار صبور است. دروس در این برنامه، به طور واضح ارائه شده و پیشرفت شما در آن واضح است. بنابراین احساس خواهید کرد که به‌سرعت در حال یادگیری هستید. یکی از چیزهای عالی درباره‌ی اپلیکیشن، این است که در واقع آهنگ‌های مدرن را هم به شما آموزش می‌دهد. اغلب برنامه‌های گیتار تمایل دارند روی آهنگ‌های کلاسیک‌ و راک تمرکز کنند، اما اندی به‌راحتی بین برنامه‌هایی مانند The Beatles و Maroon 5 ترکیب می‌شود.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

حتما بخوانید » افزایش فروش با 22 جمله تبلیغاتی موثر

3000 Chords

آموزش گیتارآموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار آموزش گیتار  

اگر یک برنامه ساده می‌خواهید که مملو از تمام آکوردهایی باشد که می‌خواهید یاد بگیرید، ۳۰۰۰ آکورد برای شما مناسب است. این برنامه به اندازه برخی از برنامه‌های دیگر فهرست شده در این مقاله شیک و زیبا نیست، اما ساده است و دقیقا شما را به هدف خود می‌رسد. همچنین یک پایگاه داده عالی و رایگان از chord diagrams می‌باشد.

حتما بخوانید » بهترین اپلیکیشن های (آیفون) و (اندروید) 2022

۳۰۰۰ Chords نه تنها آکوردها را به شما نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند آن‌ها را برای شما پخش کند تا بتوانید صدا‌ها را مطابقت دهید. همچنین بازی‌های آموزشی آکورد و گوش دارد تا بتوانید تئوری ساده گیتار را هم یاد بگیرید. همچنین از بزرگ‌ترین مزایای آن، می‌توان به این نکته اشاره کرد که از نوازندگان گیتار چپ دست هم پشتیبانی می‌کند.

دانلود از گوگل پلی

سخن پایانی

در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا،برخی از بهترین برنامه‌هایی که به شما در یادگیری نواختن گیتار کمک می‌کنند را نقد و بررسی کردیم. از آن جایی که شما هرگز نمی‌توانید یادگیری نوازندگی گیتار را به پایان برسانید، باید بدون توجه به سطح تجربه خود، از آن‌ها کمک بگیرید. همچنین برخی از افراد در ابتدای کار نمی‌دانند که به ساز گیتار علاقه واقعی دارند یا خیر! در نتیجه با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید به صورت رایگان علاقه و پشتکار خود را هم محک بزنید.

حتما بخوانید » یادگیری گرامر زبان انگلیسی با 11 اپلیکیشن برتر

آیا شما هم تا به حال برای یادگیری یک ساز از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با مجله اینترنتی ماهتوتا به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید » آموزش نجوم به کودکان با 11 توصیه سودمند


موضوعات مرتبط: اختصاصی جی فان , سبک زندگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


55 مهارت شغلی و فردی پرتقاضا در سال 2022
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:12 | بازدید : 266 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

پرتقاضاترین مهارت شغلی در سال 2022 کدام مهارت شغلی و فردی میباشد؟ در لیست 11 مهارت شغلی و فردی پرتقاضا در سال 2022 کدام مهارت ها قرار دارند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

شغل شما چیست؟ آیا مهارت شغلی شما مهارتی پرتقاضاست؟ برای همه ما پیش آمده که به سال‌های آینده فکر کنیم و بترسیم مهارت شغلی‌مان دیگر خواهانی نداشته باشد. ما در عصری زندگی می‌کنیم که دنیای دیجیتال روزبه‌روز متحول می‌شود و زندگی ما را بیشتر به سمت‌‌ و سوی مدرن‌شدن می‌کشاند.

مهارت شغلی

مهارت شغلیمهارت شغلی

تحول دنیای دیجیتال باعث ظهور شغل‌های جدید شده و همین شغل‌ها ممکن است در سال‌های آینده مهارت شغلی کنونی ما را کنار بزنند. در این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا، چند مهارت شغلی و فردی پرتقاضا در سال 2022 را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما بمانید.

علم داده (Data Science)

احتمالا این جمله را از کلایو هامبی، ریاضی‌دان بریتانیایی و مغز متفکر بازاریابی تسکو، شنیده‌اید که می‌گوید: «داده‌ها نفت جدید هستند.»

بسیاری از مردم همیشه در پی این هستند که بدانند چرا شرکت‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک و آمازون این‌قدر قدرتمند هستند. خب به دو دلیل:

  • میزان داده‌ای که در اختیار دارند؛
  • کارکنانشان که می‌توانند داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل و تفسیر کنند.

تصور بازار کار امروز بدون متخصص داده یا دیتا ساینتیست تقریبا غیرممکن است. این شغل تقریبا در همه بخش‌ها لازم است، مثلا در بخش‌های:

  • مراقبت‌های بهداشتی؛
  • مالی؛
  • تجارت الکترونیک.

حتما بخوانید » پیدا کردن بهترین شغل 7 گام ساده

وظیفه دیتا ساینتیست جمع‌آوری، ارزیابی و پردازش داده‌ها به‌منظور ارائه دستورالعمل‌هایی برای اقدام است. دانشمندان داده با اطلاعات حاصل از تحلیل داده‌ها، به شرکت شما ارزش افزوده واقعی ارائه می‌دهند. آنها با مهارت‌های تحلیلی و دانش برنامه‌نویسی قوی خود قادر به حل بسیاری از مشکلات مختلف دنیای تجارت امروز هستند.

مهارت شغلی

اگر می‌خواهید کارمندان خود را در زمینه علم داده آموزش بدهید، باید:

  • نحوه برنامه‌ریزی‌کردن را بهشان یاد بدهید؛
  • بهشان ریاضیات و آمار بیاموزید؛
  • مطمئن شوید که جنبه‌های مختلف و مشکلات کسب‌وکار را درک می‌کنند.

با این میزان از دانش، اعضای گروه شما قادر به جمع‌آوری داده‌های مناسب از شرکت و بازار و ایجاد ارتباطات مهم هستند.

حتما بخوانید » شغل‌ های پردرآمد – معرفی 55 شغل پولساز و پر سود در ایران و جهان

هوش مصنوعی (AI)

یادگیری ماشینی، شبکه‌های عصبی، یادگیری تحت نظارت و سیستم‌های یادگیری تقویتی، اصطلاحاتی هستند که در دنیای هوش مصنوعی به کلمات واقعی تبدیل شده‌اند. اگر داده‌ها را نفت جدید در نظر بگیریم، به‌گفته دانشمند کامپیوتر دکتر اندرو نگ، هوش مصنوعی الکتریسیته جدید است.

با افزایش حجم داده‌ها، دامنه کاربردهای هوش مصنوعی هم گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود. هوش مصنوعی دیگر موضوعی حاشیه‌ای نیست، بلکه به‌طور فزاینده‌ای به رویکردی کلی برای حل مسئله تبدیل می‌شود. مثلا بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین جهان، آمازون، در درجه اول از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی تقاضا استفاده می‌کند. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌توانند تعداد محصولات موردنیاز را تخمین بزنند و هزینه‌های ذخیره‌سازی و در نتیجه هزینه‌های مشتری را کاهش بدهند.

حتما بخوانید » شغل دوم مناسب

کاربردهای هوش مصنوعی به همین جا ختم نمی‌شود. با کمک هوش مصنوعی، نرم‌افزار تشخیص چهره، ماشین‌های خودران و حتی روبات‌های جراح امکان‌پذیر شده‌اند و دائما زمینه‌های کاربردی جدیدی در حال ظهور هستند.

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که هر صنعتی را متحول و ارزش اقتصادی عظیمی ایجاد کند.

– دکتر اندرو نگ

طراحی تجربه کاربری (UX)

افزایش تعداد وب‌سایت‌ها و برنامه‌های جدید، منجر به تقاضای فراوان برای طراحان تجربه کاربری می‌شود. امروزه شرکت‌ها برای جلب‌توجه مشتریان با هم رقابت می‌کنند و محصولاتشان را طوری طراحی می‌کنند که زمان زیادی را با آنها بگذرانیم و در حالت ایدئال، به‌طور منظم از آنها استفاده کنیم. طراح تجربه کاربری، محصولات و خدمات دیجیتالی را طراحی می‌کند که زندگی مردم را راحت‌تر می‌کنند.

وظیفه اصلی طراح تجربه کاربری، تحقیق درباره نحوه رفتار و تعامل کاربران با یک محصول است. هنگامی که تحقیقات انجام می‌شود، زمان طراحی نمونه‌های اولیه و آزمایش آنها با کاربران فرا می‌رسد. این مرحله آزمایشی به آنها کمک می‌کند که بهترین تجربه ممکن را شناسایی کنند.

حتما بخوانید » هدایت شغلی کارکنان

طراحان UX باید دانش کاملی درباره جست‌وجوهای کاربر، پروتوتایپ و ساختار اطلاعات داشته باشند. علاوه بر این، طراح UX خوب باید بتواند خود را جای کاربر محصول بگذارد تا مشکلات را درک و راه‌حلی رضایت‌بخش پیدا کند. موفقیت طراح تجربه کاربری، یعنی تجربه کاربری درخشان برای مشتریان.

توسعه وب (Web Development)

توسعه وب - مهارت شغلی و فردی پرتقاضا در سال ۲۰۲۲

توسعه وب دلیل وجود محتوا و برنامه‌های کاربردی آنلاین است. این مهارت شغلی، اقتصاد ما را تغییر داده و جامعه ما را دگرگون کرده است. این واقعیت که ما هر روز بیشتر به اینترنت وابسته می‌شویم، افزایش تقاضا برای توسعه‌دهندگان وب را تضمین می‌کند.

توسعه‌دهندگان وب راه‌حل‌های نرم‌افزاری مبتنی بر وب را طراحی می‌کنند و توسعه می‌دهند. آنها علاوه بر برنامه‌ریزی طراحی وب و توسعه آن، نگهداری و بهینه‌سازی مداوم برنامه‌های کاربردی وب را نیز بر عهده دارند. مسئولیت توسعه‌دهنده وب به دو دسته توسعه فرانت‌اِند (front-end) و بک‌اِند (back-end) تقسیم می‌شود. این افراد باید درک خوبی از زبان‌های مختلف کدنویسی (مانند پایتون، جاوا اسکریپت و HTML) و همچنین دانش طراحی واکنش‌گرا و سئو داشته باشند.

حتما بخوانید » کمال گرایی شغلی

پردازش ابری (Cloud Computing)

احتمالا شرکت شما هم از شبکه‌ای از سرورهای راه دور مانند گوگل، دراپباکس یا آیکلاود استفاده می‌کند. سه نوع اصلی خدمات ابری عبارت‌اند از:

  • نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS)؛
  • پلتفرم به‌عنوان سرویس (PaaS)؛
  • زیرساخت به‌عنوان سرویس (IaaS).

مهندسان رایانش ابری مسئول تمام وظایف فنی مانند ساختار و طراحی رابط کاربری هستند. علاوه بر این، مسئولیت برنامه‌ریزی، مدیریت و نگهداری زیرساخت ابری را هم بر عهده می‌گیرند.

حتما بخوانید » رزومه حرفه‌ای را با دوری از این 15 اشتباه بنویسید

اگر قصد آموزش کارمندان خود در زمینه رایانش ابری را دارید، باید این سه موضوع را با دقت به آنها آموزش دهید:

  • خدمات وب و ای‌پی‌آی‌ها (API)؛
  • فناوری اطلاعات و امنیت داده‌ها؛
  • مهاجرت داده‌ها.

برنامه‌نویسی بلاک‌چین

بلاک‌چین فناوری‌ زیربنای ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین است. به‌زبان ساده، بلاک‌چین سیستمی غیرمتمرکز است که می‌توان اطلاعات را در آن ذخیره کرد، بنابراین به‌عنوان پایگاه داده عمل می‌کند. مزیت اصلی فناوری بلاک‌چین این است که اطلاعات ذخیره‌شده در آن تغییرناپذیر و ایمن هستند. به‌دلیل همین ایمنی چشمگیر، این فناوری بسیار جذاب شده است و صنایعی که با داده‌های حساس سروکار دارند متقاضی آن هستند. برای کار در دنیای بلاکچین، کارمندان شما باید دانش عمیقی از ساختارهای داده، رمزنگاری و همچنین قراردادهای هوشمند داشته باشند.

حتما بخوانید »11 دوره‌ آموزشی رایگان آنلاین برتر سایت Udemy

همکاری از راه دور یا دورکاری

همه‌گیری کرونا بیشتر از هر وقت دیگری به ما لزوم یادگیری همکاری از راه دور را نشان داد. یادگیری همکاری ریموت یا دورکاری، به گروه شما اجازه می‌دهد بدون توجه به جایی که هستند، مؤثر و سازنده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به منظور بهبود ارتباطات و همکاری از راه دور، باید ابزارها و زیرساخت‌های مناسب (مانند Slack، Microsoft Teams، Google Meet) را در دسترس همه اعضای گروهتان بگذارید. همچنین تنظیم جلسات دوره‌ای ثابت که در آن همه اعضای گروه حاضر باشند و درباره وضعیت فعلی پروژه تبادل اطلاعات کنند نیز می‌تواند مفید باشد.

حتما بخوانید » لینکدین ؛ چطور از طریق لینکدین کار پیدا کنیم؟‌ 2022

امنیت داده و فناوری اطلاعات

به‌سختی می‌توان جامعه امروز را بدون اینترنت و فناوری مدرن تصور کرد. با اینکه این اختراعات فواید زیادی دارند، خطراتشان را نیز باید در نظر گرفت. افراد باید یاد بگیرند چگونه از خود و سازمانشان در برابر حملات سایبری محافظت کنند تا بتوانند با خیال راحت در حوزه دیجیتال فعالیت کنند.

جرایم سایبری دیگر مسئله‌ای حاشیه‌ای نیست، زیرا عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال دارد. اعضای گروه شما باید با تهدیدات امنیتی مختلف از حملات بدافزار گرفته تا حملات فیشینگ و اینترنت اشیا آشنا شوند. علاوه بر این، باید روش‌های جلوگیری از حملات سایبری را نیز یاد بگیرند.

حتما بخوانید » منحنی فراموشی

مدیریت استرس شغلی

سلامت روان مسئله‌ای جدی است. در حال حاضر بیماری روانی یکی از عوامل مهم ناتوانی در کار است. یکی از دلایل مشکلات سلامت روان، فرسودگی شغلی ناشی از استرس بیش‌ازحد است که متأسفانه روندی رو به افزایش دارد.

با مدیریت استرس، کارکنان شما راهبردهایی را می‌آموزند که با آنها می‌توانند شرایط استرس‌زا را بهتر تحمل کنند. هدف نهایی بهبود انعطاف‌پذیری آنهاست، یعنی توانایی مقابله با استرس. کارمندان شما می‌توانند تکنیک‌های تنفس عمیق یا مدیتیشن را امتحان کنند. ورزش منظم و خواب کافی نیز عوامل مهم مقابله با استرس هستند.

حتما بخوانید » امضای دیجیتال

مدیریت نوآوری

قرن بیست‌ویکم قرن ظهور و توسعه سریع فناوری‌های جدید، به‌ویژه در دنیای دیجیتال است. دیجیتالی‌شدن مداوم، زندگی شخصی و کاری ما را سریع‌تر از همیشه تغییر می‌دهد. بنابراین بیش از هر زمان دیگری همگامی با فناوری‌ها، نرم‌افزارها و روش‌های یادگیری جدید برای شرکت‌ها و کارمندانشان اهمیت دارد. مدیریت نوآوری ابزاری کلیدی برای سازمان‌های امروزی است تا در محیط‌های بازار که به‌سرعت در حال تغییر هستند، رقابتی و موفق باقی بمانند.

هنگامی که شما به‌عنوان مدیر نوآوری با اعضای گروه ارتباط برقرار می‌کنید، اعضای گروه می‌توانند:

  • فرصت‌های تجاری جدید را کشف کنند؛
  • هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهند؛
  • چابک‌تر باشند؛
  • پروژه‌های تحقیق و توسعه را به میزان چشمگیری ارتقا دهند.
روش‌های نوآوری مانند کشف محصول، تفکر طراحی و طراحی اسپرینت می‌توانند در سازمان شما ارزش واقعی ایجاد کنند.

مهارت فردی

بسیاری از مهارت‌های ذکرشده در این مقاله به فناوری و کدنویسی مربوط می‌شوند. البته جای تعجب هم نیست، زیرا ما در حال ورود به عصر جدیدی از تحول دیجیتال هستیم.

مهارت شغلی

مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی مهارت شغلی

شما کدام یک از مهارت‌های ذکرشده را دارید؟ نظرهایتان را درباره این مهارت‌های شغلی با ما و کاربران مجله اینترنتی ماهتوتا در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید » مقابله با استرس شغلی ؛ 11 راه ساده برای مقابله با استرس شغلی

برچسب‌ها: مهارت , مجله مهارت ,

موضوعات مرتبط: سبک زندگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین فیلم های روسی، از استاکرِ تارکوفسکی تا لوایتان زویاگینتسِف (آپدیت 22:22)
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:11 | بازدید : 380 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

در لیست بهترین فیلم های روسی، از استاکرِ تارکوفسکی تا لوایتان زویاگینتسِف (آپدیت 2022) کدام فیلم ها قرار دارند؟ بهترین فیلم های روسی، از استاکرِ تارکوفسکی تا لوایتان زویاگینتسِف (آپدیت 2022) شامل کدام فیلم ها میشوند؟ بهترین 11 فیلم روسی، از استاکرِ تارکوفسکی تا لوایتان زویاگینتسِف (آپدیت 2022) کدام فیلم ها هستند؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد.همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

از تماشای فیلم‌های ابرقهرمانی هالیوودی درباره کسی که یک‌تنه دنیا را نجات می‌دهد و زنی را شیفته خود می‌کند خسته شده‌اید؟ دنبال آثار فاخری از کشورها و فرهنگ‌های دیگر هستید که به قدرت تخیلتان مجال گسترش بدهند و با تماشای آنها بتوانید دنیا را از دریچه‌ای جدید بنگرید؟ اگر جوابتان به این سؤال‌ها مثبت است، این مقاله از مجله اینترنتی ماهتوتا مخصوص شماست. در ادامه می‌خواهیم چند عنوان از بهترین فیلم های روسی را معرفی کنیم.

ملاک انتخاب و رتبه‌بندی فیلم‌ها امتیاز دریافتی آنها از کاربران وب‌سایت IMDb بوده است و البته تأثیری که بر سینمای جهان گذاشته‌اند.

لِوایاتان (Leviathan)

لِوایاتان از بهترین فیلم های روسیه

سال تولید: ۲۰۱۴
ژانر: جنایی، درام
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: آندری زویاگینتسِف (Andrey Zvyagintsev)
بازیگران اصلی: الکسی سربریاکوف (Aleksey Serebryakov)، النا لیادووا (Elena Lyadova)، رومن مادیانوف (Roman Madyanov)
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۶ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۹۷ از ۱۰۰

درباره فیلم لوایاتان

لِوایاتان فیلمی است خوش‌ساخت و زیبا که محور اصلی داستان آن درباره مسائل و مشکلات سیاسی‌اجتماعی در روسیه است. این فیلم با سبک خاصی که منحصر به کارگردان مستعد و هنرمندش است، بدون تعارف پرده از فساد سیاسی و واقعیت‌های مرتبط با آن برمی‌دارد.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های دهه‌‌ی گذشته

داستان فیلم درباره مردی است که می‌خواهد به هر قیمتی خانه‌اش را حفظ کند و اجازه ندهد شهردار فاسد یکی از مناطق ساحلی روسیه دستور تخریب آن را صادر کند. لوایاتان در سالی که اکران شد در بخش بهترین فیلم خارجی نامزد دریافت جایزه اسکار شد و به باور بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان سینما، از بهترین فیلم های روسیه در دوران معاصر است.

۱۲ (12)

فیلم روسی ۱۲

سال تولید: ۲۰۰۷
ژانر: جنایی، درام، تریلر (معمایی، تعلیقی)
رده سنی: ۱۳+
کارگردان: نیکیتا میخالکوف (Nikita Mikhalkov)
بازیگران اصلی: نیکیتا میخالکوف (Nikita Mikhalkov)، سرگِی ماکووِتسکی (Sergey Makovetskiy)، سرگی گارماش (Sergey Garmash)
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۶ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۷۷ از ۱۰۰

درباره فیلم ۱۲

فیلم ۱۲ یکی دیگر از آثار فاخر سینمای مدرن روسیه و از بهترین فیلم های روسی است. داستان آن اقتباسی است آزاد از فیلم «۱۲ مرد خشمگین»، یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ و ساخته سیدنی لومت (Sidney Lumet)، کارگردان پرآوازه آمریکایی. نکته جالب‌توجه درباره فیلم آن است که نیکیتا میخالکوف هم این اثر را کارگردانی کرده، هم فیلم‌نامه آن را نوشته و هم در آن بازی کرده است.

این فیلم روسی نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی مراسم اسکار شد و یکی از محبوب‌ترین فیلم های روسی در میان آمریکایی‌ها و اروپایی‌هاست.

حتما بخوانید » فیلم کمدی احمقانه‌

داستان فیلم ۱۲ درباره نوجوانی چچنی است که به‌اتهام قتل ناپدری‌اش در صحنه دادگاه و در حضور هیئت‌منصفه‌ای است که باید راجع‌ به سرنوشت او تصمیم بگیرند. در ابتدای امر این‌طور به نظر می‌رسد که نوجوان گناهکار و قاتل است، اما به‌مرور که داستان پیش می‌رود، مسائل پیچیده و اعضای هیئت‌منصفه دچار شک و تردید می‌شوند.

حتما بخوانید » فیلم درام

برادر (Brother)

فیلم روسی برادر

سال تولید: ۱۹۹۷
ژانر: جنایی، درام، تریلر (معمایی، تعلیقی)
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: الکسی بالابانوف (Aleksey Balabanov)
بازیگران اصلی: سرگِی بودروف (Sergey Bodrov)، ویکتور سوخوروکف (Viktor Sukhorukov)، اِسوِتلانا پیسمیچِنکو (Svetlana Pismichenko)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۹ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

درباره فیلم برادر، از بهترین فیلم های روسی

«برادر» فیلم خوش‌ساخت و زیبای دیگری است از سینمای روسیه که بی‌شباهت به فیلم‌های گانگستری آمریکایی نیست. داستان فیلم مربوط به زمانی می‌شود که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به‌تازگی رخ داده بود و بی‌قانونی و جرم و جنایت در سرتاسر روسیه بیداد می‌کرد. جوانی که پیش از فروپاشی در ارتش خدمت می‌کرده است، در این دنیای بی‌قانونی عضو یکی از دارودسته‌های خلافکار شهر سن پترزبورگ می‌شود و از دریچه نگاه او شاهد خشونت و بی‌رحمی آن دوران خواهیم بود.

حتما بخوانید » سریال کوتاه

فیلم برادر به‌خاطر فیلم‌برداری فوق‌العاده هنرمندانه و واقعیت‌هایی که از وضعیت شهرهای روسیه پس از فروپاشی شوروی به تصویر می‌کشد، بسیار ستایش شده و تحسین علاقه‌مندان به سینما و منتقدان را برانگیخته است.

حتما بخوانید » فیلم اول کارگردانان

رزم‌ناوِ پوتمکین (Battleship Potemkin)

رزم‌ناوِ پوتمکین از بهترین فیلم های روسی

سال تولید: ۱۹۲۵
ژانر: جنایی، درام، تریلر (معمایی، تعلیقی)
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: سرگی اِم. آیزنشتاین (Sergei M. Eisenstein)
بازیگران اصلی: الکساندر آنتونوف (Aleksandr Antonov)، ولادمیر بارسکی (Vladimir Barskiy)، گریگوری الکساندروف (Grigoriy Aleksandrov)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۶ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۰ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

درباره فیلم رزم‌ناوِ پوتمکین

رزم‌ناو پوتمکین بدون شک یکی از بهترین فیلم های روسی است و از آثار فاخر کلاسیک در این کشور و سینمای جهان محسوب می‌شود.

داستان فیلم به سال ۱۹۰۵ و گیرودار انقلاب روسیه برمی‌گردد و درباره خدمه رزم‌ناوی است به‌نام پوتمکین که علیه افسران ستمگر و بی‌رحمشان شورش می‌کنند، شورشی که به خیابان‌های شهر کشیده می‌شود و به قتل‌عام مردم بی‌نوا توسط نیروهای پلیس می‌انجامد.

حتما بخوانید » کمدی سیاه

آیزنشتاین از بزرگ‌ترین فیلم‌سازان روسیه و جهان است و خیلی‌ها رزم‌ناوِ پوتمکین را بهترین اثر او می‌دانند. اثری که در سال‌های آتی الهام‌بخش ساخت فیلم‌های بسیاری در نقاط مختلف جهان شد.

البته باید خاطرنشان کرد که این فیلم صامت و سیاه‌وسفید است، پس فقط در صورتی دیدن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم که دنبال آثار خاص و ناب سینمایی باشید. اگر صرفا جنبه سرگرمی را مدنظر دارید، شاید این فیلم پیشنهاد مناسبی برای شما نباشد.

حتما بخوانید » فیلم کره‌ ای

سولاریس (Solaris)

سولاریس از بهترین فیلم های روسی

سال تولید: ۱۹۷۲
ژانر: جنایی، معمایی، علمی‌تخیلی
رده سنی: ۱۷+
کارگردان: آندری تارکوفسکی (Andrei Tarkovsky)
بازیگران اصلی: ناتالیا بوندارچوک (Natalya Bondarchuk)، دوناتاس بانیونیس (Donatas Banionis)، یوری یاروِت (Jüri Järvet)
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۴۷ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۰ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۹۲ از ۱۰۰

درباره فیلم سولاریس، از بهترین فیلم های روسی

شاید نام هیچ کارگردان روسی دیگری به‌اندازه آندری تارکوفسکی در عرصه‌های جهانی مطرح نشده باشد. فیلم‌های او فضایی فوق‌العاده خاص، شاعرانه و هنرمندانه دارند و بسیار تأمل‌برانگیز هستند. هرچند مناسب تمام اقشار جامعه و مخاطبان سینما نیستند و هر کسی از تماشای آنها لذت نخواهد برد.

سولاریس یکی از نخستین فیلم‌هایی است که نام تارکوفسکی را بر سر زبان‌ها انداخت. داستان آن بر اساس رمانی به همین نام نوشته استانیسلاو لم (Stanisław Lem)، نویسنده لهستانی، و درباره روان‌شناسی است که به ایستگاهی فضایی در سیاره‌ای تازه‌کشف‌شده به‌نام سولاریس فرستاده می‌شود تا مرحمی باشد بر مشکلات روحی و روانی فضانوردانی که در این ایستگاه حضور دارند.

حتما بخوانید » بهترین فیلم‌ های علمی تخیلی

تارکوفسکی در این فیلم نیز، برخلاف آنچه در فیلم‌های ژانر علمی‌تخیلی سینمای غرب معمولا شاهدش هستیم، به‌جای تمرکز بر فناوری و اثرات آن، داستانش را بهانه‌ای می‌کند برای سفری به اعماق روح و روان آدمی.

حتما بخوانید » فیلم لاوکرفت

آینه (Mirror)

آینه از بهترین فیلم های روسیه

سال تولید: ۱۹۷۵
ژانر: زندگی‌نامه، درام
رده سنی: ثبت‌نشده
کارگردان: آندری تارکوفسکی (Andrei Tarkovsky)
بازیگران اصلی: مارگاریتا تِرِخووا (Margarita Terekhova)، فیلیپ یانکوفسکی (Filipp Yankovskiy)، ایگنات دانیلتزف (Ignat Daniltsev)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

درباره فیلم آینه

آینه یکی دیگر از بهترین فیلم های روسی ساخته آندری تارکوفسکی است و به‌باور بسیاری از منتقدان سینما، بهترین فیلم تاریخ سینمای روسیه است. به‌رغم اظهارنظرهای منفی راجع‌ به فیلم که در اوایل دوران اکران آن مطرح می‌شدند (داستان غیرخطی و پیچیدگی‌های دیگری که مخاطب فیلم را سردرگم می‌کند)، در حال حاضر برخی از منتقدان این اثر فوق‌العاده را مثل شعری می‌دانند که به‌ طرزی شگفت‌انگیز در قاب دوربین فیلم‌برداری ثبت شده است.

حتما بخوانید » بهترین فیلم‌ های کمدی

داستان این فیلم درباره شاعری است در اوان چهل‌سالگی که در حال مرگ است و خاطرات گذشته‌اش را به یاد می‌آورد و مرور می‌کند: کودکی‌اش، رابطه‌اش با مادرش، تأثیر سیاست‌های رژیم شوروی بر زندگی مردم و خاطراتی نظیر اینها.

حتما بخوانید » بهترین فیلم‌ های ایرانی

اِستاکر (Stalker)

اِستالکر از بهترین فیلم های روسی

سال تولید: ۱۹۷۹
ژانر: درام، علمی‌تخیلی
رده سنی: ثبت‌نشده
کارگردان: آندری تارکوفسکی (Andrei Tarkovsky)
بازیگران اصلی: آلیسا فرایندلیش (Alisa Freindlich)، الکساندر کایدانوفسکی (Alexander Kaidanovsky)، آناتولی سولونیتسین (Anatoly Solonitsyn)
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۴۲ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

درباره فیلم استاکر، از بهترین فیلم های روسی

فیلم روسی

استاکر آخرین اثری است که از آندری تارکوسفکی، این کارگردان صاحب‌نام روسی، در این فهرست معرفی می‌شود. این فیلم ترکیبی است خاص و هنرمندانه از ژانر علمی‌تخیلی و درون‌مایه‌های فلسفی و روان‌شناختی که فقط خودِ تارکوسفکی از پس انجام آن برمی‌آید.

حتما بخوانید » فیلم الهام‌ بخش

داستان استاکر درباره مکانی است اسرارآمیز که به‌تازگی پیدا شده است و اهالی شهری که در نزدیکی آن زندگی می‌کنند به آن می‌گویند «منطقه» (the Zone). این منطقه تحت پوشش شدید امنیتی است و اتاقی در آن وجود دارد که با ورود به آن، دست‌نیافتنی‌ترین و عمیق‌ترین خواسته‌های انسان برآورده خواهد شد. اگر کسی بخواهد خطر ورود به منطقه را به جان بخرند، راهنمایی او را به منطقه خواهد برد که اهالی به او لقب «استاکر» داده‌اند.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های پزشکی

کودکی ایوان (Ivan’s Childhood 1962) اثر فاخر و ارزشمند دیگری است از آندری تارکوفسکی که در آن تنفرش از جنگ زیر سلطه شوروی سابق را به تصویر می‌کشد. اگر به آثار این کارگردان برجسته فیلم های روسیه علاقه‌مند شدید، حتما دیدن آن را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جنگ و صلح (War and Peace)

فیلم روسی جنگ و صلح

سال تولید: ۱۹۶۵
ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه
رده سنی: ۱۷+
کارگردان: سرگی بوندارچوک (Sergey Bondarchuk)
بازیگران اصلی: لودمیلا ساویلیوا (Ludmila Savelyeva)، ویاچِسلاو تیخونوف (Vyacheslav Tikhonov)، سرگی بوندارچوک (Sergey Bondarchuk)
مدت‌زمان: ۷ ساعت و ۲ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

درباره فیلم جنگ و صلح ۱۹۶۵

حتما نام رمان جنگ و صلح نوشته لئو تولستوی را شنیده‌اید. این فیلم اقتباسی است از این اثر کلاسیک ادبیات روسیه. اما چطور می‌توان رمانی به این حجیمی و به این عظمت را در قالب فیلمی سینمایی درآورد؟ سرگی بوندارچوک برای انجام این کار فیلمش را در چهار قسمت جداگانه ساخت.

حتما بخوانید » بهترین فیلم انیمیشن

اگر همیشه دوست داشته‌اید با داستان این رمان زیبا آشنا شوید، اما فرصت کافی برای خواندن آن را نداشته‌اید، حتما دیدن این اقتباس سینمایی زیبا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

حتما بخوانید » انقلاب بلشویکی روسیه،یکصد سال بعد

فیلم جنگ و صلح در سالی که اکران شد جوایز معتبر بسیاری گرفت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دو جایزه اسکار (بهترین فیلم خارجی) و گولدن گلوب اشاره کرد.

حتما بخوانید » فیلم ماشینی

مراقب باشید که این فیلم را با فیلم انگلیسی‌زبانِ «جنگ و صلح» که سال ۱۹۵۶ ساخته شده است اشتباه نگیرید.

هملت (Hamlet)

بهترین فیلم های روسیبهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی
سال تولید: ۱۹۶۴
ژانر: درام
رده سنی: ثبت‌نشده
کارگردان: گریگوری کوزینتسِف (Grigori Kozintsev)
بازیگران اصلی: اینوکنتی اسمکتونفسکی (Innokenti Smoktunovsky)، میخائیل نازوانف (Mikhail Nazvanov)، اِلزا رادزینا (Elza Radzina)
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

درباره فیلم هملت، یکی دیگر از بهترین فیلم های روسی

آیا می‌توان زبان انگلیسی زیبا و شاعرانه شکسپیر را به روسی ترجمه کرد و از مشهورترین تراژدی او اقتباسی سینمایی ساخت؟ گریگوری کوزینتسِف با ساخت این فیلم زیبا و تحسین‌شده نشان داد که انجام این کار به‌ظاهر غیرممکن، شدنی است.

حتما بخوانید » فیلم ترسناک

این فیلم زمانی به اکران عمومی درآمد که اتحاد جماهیر شوروی هنوز سر کار بود و یکی از نکات جالب در این فیلم، طعنه و کنایه‌هایی است که در برخی قسمت‌های فیلم و در میان دیالوگ‌های اصلی به سیاست‌های رژیم شوروی زده می‌شود.

حتما بخوانید » بهترین فیلم های فرانسوی

بیا و بنگر (Come and See)

بهترین فیلم های روسیبهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی بهترین فیلم های روسی
سال تولید: ۱۹۸۵
ژانر: درام، تریلر (معمایی، تعلیقی)، جنگی
رده سنی: ثبت‌نشده
کارگردان: اِلِم کلیموف (Elem Klimov)
بازیگران اصلی: الکسی کراوچنکو (Aleksei Kravchenko)، اولگا میرونووا (Olga Mironova)، لیوبومیراس لوکویکیوس (Liubomiras Laucevicius)
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰
امتیاز Rottentomatoes: امتیاز ۹۷ از ۱۰۰

درباره فیلم «بیا و بنگر»

بیا و بنگر به‌باور بسیاری از منتقدان بهترین فیلم جنگی است که در زمان سلطه شوروی سابق به اکران عمومی درآمد و تصویر فوق‌العاده واقع‌گرایانه‌ای که از جنگ ارائه می‌کند در تاریخ سینما بی‌رقیب و بی‌نظیر است.

حتما بخوانید » فیلم انیمیشن

البته که همه‌چیز به جنگ ختم نمی‌شود و درون‌مایه‌های فلسفی و روان‌شناختی داستان فیلم، به غنای این اثر به‌یادماندنی و کلاسیک می‌افزایند.

داستان فیلم در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌شود و راجع‌ به پسربچه‌ای است که سلاح شکاری قدیمی‌ای پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد با آن به عضویت نیروی مقاومت ارتش شوروی درآید و تاریخ‌ساز شود.

حتما بخوانید »سریال شبیه بازی مرکب

از دیگر نکات برجسته فیلم می‌توان به بازی تحسین‌برانگیز الکسی کراوچنکو در نقش پسربچه روسی اشاره کرد. خیلی‌ها معتقدند که بازی او بهترین، باورپذیرترین و عمیق‌ترین ایفای نقشی است که از کسی در این سن‌وسال برمی‌آید و در تاریخ سینما نمی‌توان رقیبی برای او متصور شد.

رژیم شوروی به‌مدت ۸ سال این فیلم را سانسور می‌کرد و این خود دلیل دیگری است بر ارزش آن و اثری که بر مخاطبان و تماشاگران می‌گذاشت. بی‌شک تماشای آن برایتان تجربه ماندگاری خواهد شد که تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد و حتی شاید باورتان راجع‌ به برخی مسائل را تغییر بدهد.
حتما بخوانید » 11 فیلم روان‌شناختی هیجان‌انگیز که احتمالا هرگز ندیده‌اید

کلام آخر

فیلم های روسی در دنیای سینما جایگاه خاص خود را دارند و بسیاری از فیلم‌سازان و آثاری که در این فهرست به شما معرفی کردیم، منبع الهامی بوده‌اند برای هنرمندان عرصه فیلم‌سازی در نقاط دیگر جهان. البته باید خاطرنشان کرد که هر کسی از تماشای این فیلم‌ها لذت نخواهد برد و آثار هنری فاخری هستند که مخاطبان خاص خود را می‌طلبند.

حتما بخوانید » فیلم پاییزی

به هر حال اگر تحمل پیچیدگی‌ها، داستان‌های غیرخطی و اظهارنظرهای فلسفی و اضطراب‌انگیز آنها را داشته باشید، پاداشش را خواهید دید و دریچه‌هایی تازه در ذهن و خیالتان گشوده خواهد شد که شما را با جلوه‌های جدیدی از زندگی و واقعیت‌ها و حقایق مرتبط با آن آشنا خواهد کرد.

سخن پایانی

نظر شما چیست؟ تا چه اندازه با سینمای روسیه و فیلم‌های ساخت این کشور آشنا هستید؟ از میان فیلم‌های معرفی‌شده کدام را تماشا کرده‌اید؟ بازخوردتان راجع‌ به آن چیست؟ فیلم دیگری سراغ دارید که به‌نظرتان جایش در فهرستمان خالی باشد؟

حتما بخوانید » کمدی‌ معناگرا

در قسمت «ارسال دیدگاه» با مجله اینترنتی ماهتوتا از بازخوردها و نظرات خود بگویید و ما را از اطلاعات ارزشمندی که به مقاله اضافه می‌کنید بهره‌مند کنید.

بیشتر بخوانید » بهترین فیلم های جهان

هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود.
بیشتر بخوانید » 11 فیلم رزمی شبیه به «کبود» که باید تماشا کنید

موضوعات مرتبط: معرفی فیلم سریال مستند , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زندگی بی درد چیزی نیست جز هماهنگی با جریان زندگی 55:55
شنبه 11 دی 1400 ساعت 2:10 | بازدید : 254 | نویسنده : مهدیار | ( نظرات )

زندگی بی درد چیست؟ هنر ظریف بیخیالی چیست؟ چگونه زندگی بی درد را تجربه کنیم؟ هماهنگی با جریان زندگی چه ارتباطی با زندگی بی درد دارد؟

در ادامه پاسخی جامع به این سوالات خواهیم داد،همراه مجله اینترنتی ماهتوتا باشید.

زندگی بی درد را وقتی تجربه می‌کنید که چسبیدن به دردها و سختی‌ها را رها کنید­،  آنگاه خیلی ساده خواهید دید همه‌‌ی آن سختی ها  آسان می‌شوند.

“لئو تسه”، اندیشمند چینی می‌گوید:  “طبیعت، توسط کسانی فتح می‌شود که با آن هماهنگ هستند. چرا که طبیعت، فراتر از آن است که در مقابلش بایستید”.

  • زندگی بی درد دارای یک ریتم درونی است

 در جهان هستی، همه چیز، به طرز پچیده ای، در هم آمیخته شده است، اما در عین حال هم از هم جداست.  کل کائنات، شبیه به پرواز دسته جمعی پرندگان است . اگر چه هر پرنده‌ای به طور جداگانه پرواز می‌کند، اما در عین حال نیز همه‌ی پرنده‌ها با هم در اتحاد هستند و به یک سمت پرواز می‌کنند.

زندگی بی درد

زندگی بی درد

برای داشتن یک زندگی بدون درد ، نیازی  نیست با زندگی بجنگید و با چنگ و دندان با همه‌ چیز روبرو شوید تا همه چیز را هماهنگ کنید، بلکه طبیعت، خودش در حال انجام این کار است تا همه چیز را به تعادل برساند.

حتما بخوانید » پاکسازی ذهن ؛ ذهن خود را برای زندگی بهتر آماده کنید 11 روش موثر

لئو تسته، می‌گوید: “طبیعت برای انجام کارهایش عجله به خرج نمی‌دهد، بلکه کارها را نرم و آرام در بهترین زمان ممکن، به انجام می‌ رساند.”

تمام بخش‌های طبیعت، که بدن ما نیز جزیی از آن است،  شامل سیستم‌هایی‌ست که دارای یک نظم درونی‌ست تا بهترین عملکرد را داشته باشد. همه چیز در زندگی، در هماهنگی کامل در جریان است و نیازی به نگرانی نیست. به محض اینکه به این درک از زندگی برسیم می‌توانیم با اشتیاق به جریان طبیعی زندگی اعتماد کنیم بدون هیچ چون و چرایی. سلامتی از همین نقطه آغاز می‌شود.

حتما بخوانید » افزایش قدرت مغز 45 روش موثر و علمی

در کتاب “نیروی جاری بودن”، نویسندگان کتاب، در واقع همین پیام را دارند که زندگی بدون درد، یعنی سوار شدن بر یک جریان طبیعیِ بی‌زحمت،  که ما را به سمت هماهنگی و یکپارچگی کلی با تمام اجزا طبیعت درونی و بیرونی مان می‌برد.   ما در زندگی بدون درد،  در واقع چیزی به نام درد نداریم  بلکه واژه‌ی درد تبدیل می‌شود به یکسری تجربه جدید که ما با کمال میل این تجربه‌های جدید را در آغوش می‌گیریم بدون اینکه نگران آینده شویم.

هنر بیخیالی

زندگی بی دردزندگی بی درد

در زندگی بدون درد وقتی شرایط زندگی طبق خواسته‌ی ما نباشد، آنها را رها می‌کنیم تا دوباره به هماهنگی برگردیم، نه اینکه دچار اضطراب شویم و با زندگی بجنگیم.

حتما بخوانید » زندگی موفق ؛ چگونه موفق شویم؟ با این 11 قدم زندگی خود را تغییر دهید

اگر ما با جریان زندگی در جریان باشیم، انرژی کمتری نیاز است صرف کنیم نسبت به وقتی که در تقابل با جریان طبیعی زندگی باشیم. این ذهن نادان ماست که فکر می‌کند بهتر از جریان طبیعی زندگی می‌تواند زندگی را هدایت کند. ذهن نادان ما هیچ اطلاعی از هوش بزرگی که در جهان هستی در جریان است ندارد.

حتما بخوانید » 111 هدف در زندگی که قبل از مرگ باید به آن‌ها برسید

بایستی بپذیریم که هر چند ذهن ما تیزهوش است اما ما نیز در سیستم کل آفرینش شبیه یک پروانه‌ی کوچکی هستیم که خودش نیز دارای یک سیستم درونی ست و بایستی با سایر سیستمهای این سیستم بزرگ، در هماهنگی قرار بگیرد تا اخلالی در جریان زندگی‌اش ایجاد نشود.

خانم Ingrid Bacci  نویسنده‌ی کتاب “هنر زندگی بی درد “، می‌گوید: اگر دست از تقلای بیهوده برداریم و بر روی بودن خویش تمرکز کنیم تمام اجزای زندگی‌مان به سمت بهتر شدن حرکت می‌کنند”. در واقع این یک یادآوری دوباره است که نباید در مقابل طبیعت زندگی قد علم کشید و با آن مبارزه کرد، بلکه باید با آن همراه بود.

حتما بخوانید » کیفیت زندگی خود را با این 11 عادت روزانه برای همیشه بهبود بخشید

نویسنده کتاب “هنر زندگی بی درد “، بر این باور است که حتی در شرایطی که تغییرات مبهمی‌ در روند طبیعت زندگی‌ رخ می‌دهد باید آنها را پذیرفت. ما با پذیرش تغییرات اجازه می‌دهیم آنها به نفع ما کار کنند. حتی در زمانی که سختی‌ها ایجاد می‌شوند بایستی به دنبال کشف فرصتهای تازه اما پنهان، در لابلای سختی‌ها باشیم. این همان زندگی بی درد است.

  • نسبت به تجربه های تازه، گشاده رو باشید

زندگی بی دردیک جنگجوی موفق، کسی است که تلاشش با آرامش و آهستگی باشد نه با استرس و عصبیت”.__کارلوس کاستاندا

بایستی از تعصبات برآمده از ذهن نادان خود، و قضاوتهای ناشی از آن دست بکشیم. آیا شده که در کار مهمی عجله به خرج داده‌اید تا سریع‌تر تمام شود اما همین عجله، باعث شده هرگز آن کار انجام نشود و همه چیز خراب شود؟

حتما بخوانید »22 فیلم الهام‌بخش که می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند

 آیا این اتفاق، جزئی از روند زندگی‌تان شده؟ اگر پاسخ مثبت است، باید بدانید وقت آن است که خودتان را به دست جریان زندگی بسپارید و با آن هماهنگ باشید در عین حالی که آرام و پیوسته نیز تلاش خودتان را می‌کنید.

هماهنگی با جریان زندگی

قدرت صبور بودن را دست کم نگیرید.

رمز پیروزی توماس ادیسون، صبوری او در مقابل شکست‌ها بوده نه عجله ی او برای رسیدن به نتیجه.

نمی‌توان برای چیزی که برای انجام شدنش نیاز به زمان لازم است، عجله کرد. نمی‌توان راهی که باید یکساله رفت را در عرض یک شب رفت.  زندگی بی درد یعنی همکاری کردن با نیروهای زندگی، که یکی از آن نیروها زمان است.

 صبور بودن را بعنوان یک برتری، در خودتان ایجاد نمایید. عجول بودن در واقع نیروی شما را به طرز بی‌نتیجه‌ای  هدر می‌دهد، مانند موشی می‌شوید که روی یک چرخ گردان گذاشته شده و هر چه می‌دود به هیچ‌جا نمی‌رسد. برای رسیدن به جایگاهی که مد نظر دارید باید از این چرخه‌ی عجله خارج شوید.

حتما بخوانید » زندگی بهتر 28 تکنیک ساده و مؤثر برای داشتن زندگی بهتر 2021

اگر آدم عجولی هستید، سعی کنید ریشه‌ی این عجله را کشف کنید تا آن را درمان نمایید. مثلا بررسی کنید ببینید اگر صبور باشید چه اتفاق بدی خواهد افتاد؟ از چه چیزی می‌ ترسید که عجله می‌کنید؟ آیا حس می‌کنید اگر عجله نکنید نمی‌توانید زندگی را در کنترل داشته باشید؟

حتما بخوانید » 33 فیلم معمایی که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند

 به خاطر بیاورید بایستی با هر تغییری که ایجاد می‌شود هماهنگ شوید تا بتوانید از طریق تجربه‌های جدید، درهای بسته را بگشایید. در ابتدا ممکن است همه چیز برایتان مبهم باشد، اما نگران نباشید. فقط کافی است به طبیعت اعتماد کنید و به اتفاقات جدید، اجازه دهید با بودنِ شما همراه شوند.

حتما بخوانید » 111 پرسش فلسفی که ذهن شما را درگیر خواهند کرد

بله این درست است که هر تغییری که در زندگی ایجاد می‌شود یک شکل جدید در زندگی ایجاد می‌کند که به آن عادت ندارید، اما دانستن این نیز مهم است که م‌یتوانید از نیروی تغییرات، برای افزایش نیروی زندگی استفاده کنید نه کاهش آن. کافی ست بدون انجام دادن کاری، فقط مشاهده‌گر باشید تا به راه حل برسید.

زندگی بی دردزندگی بی درد

حتما بخوانید » 33 کتاب برای موفقیت و خودآگاهی;بهترین کتاب های انگیزشی دنیا

هر تغییری، هر دردی و یا هر مشکلی، برای ایجاد یک نظم و هماهنگی در طبیعت زندگی ایجاد می‌شود. بایستی با روی گشاده آنها را بپذیرد. باستی در زمان حال زندگی کنید و به روند تغییرات اعتماد داشته باشید چون اگر با آنها همراهی کنید می‌توانند در جهت متعادل شدن و بهتر شدن زندگی شما حرکت کنند.

حتما بخوانید » خودآگاهی ؛ 44 اقدام اساسی برای تجربه کردن زندگی واقعی

 بهتر است به جای نگرانی و استرس،  روی آنچه که مهم است یعنی رسیدن به هماهنگی، متمرکز شوید و بقیه چیزها را رها کنید. شما باید بتوانید از حضور یک تغییر جدید، بهره‌مند شوید; نه اینکه از بهره‌مندی شما کم شود.

بیشتر بخوانید » خودشناسی چگونه می‌تواند باعث تحولات مثبت در زندگی شود؟ 2022

برچسب‌ها: مجله زندگی , زندگی ,

موضوعات مرتبط: سبک زندگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جی فان و آدرس jfun.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1152
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 19
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 260
:: بازدید ماه : 8072
:: بازدید سال : 27547
:: بازدید کلی : 52996